Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:De eigenaar had tien dagen de tijd gekregen om de situatie te verbeteren. De man wil echter niet zeggen waar de dieren zijn. Daardoor kan de inspecteur van de Dierenbescherming geen herkeuring uitvoeren.
Het Openbaar Ministerie kan de man nog wel aanpakken, omdat er eerder proces-verbaal is opgemaakt. Of het OM dat ook doet, is niet bekend.
Borg schreef:Kunnen we niet even met zijn allen en dan vooral ook veel grote, gezonde, briesende en knorrende paarden op hem afstappen?
Misschien dat hij dat wel onde de indruk is en wil zeggen waar hij ze gelaten heeft?
Marigold schreef:pony's waren naar Ede toch of zoiets?
zijn er geen bokkers daar uit de buurt die de buurt kunnen gaan uitkammen?
wel goed dat rtvnoord geïntereseerd blijft!
en echt hopen dat ze gevonden worden, die dieren verdienen echt alle liefde en aandacht en een goede verzorging..
wirona schreef:Om wat voor pony's gaat het?
Shetjes, welshjes?
Ik woon richting Groningerland dus zal zeker mn ogen goed openhouden
Arabesk schreef:waarschijnlijk naar een slachthuis in belgie...
Seleentj schreef:Arabesk schreef:waarschijnlijk naar een slachthuis in belgie...
je mag niet van t slechtste uitgaan
Arabesk schreef:waarschijnlijk naar een slachthuis in belgie...
sheilarianne schreef:Arabesk schreef:waarschijnlijk naar een slachthuis in belgie...
ik verwacht niet dat een slachthuis zulke verwaarloosde paarden in een slachthuis opneemt, als je al ziet wat een oproer er is gemaakt over slecht slachtvee die verplaatst worden naar slachthuizen (zoals in Leeuwarden is gebeurt) verwacht ik niet dat deze paarden worden toegelaten tot de poorten van menig slachthuis. Aangezien die na deze journalistieke klacht veel scherper zijn geworden in het toelaten van slachtvee.
dus ik denk niet dat deze dieren bij de slachthuizen terecht zijn gekomen, want ook de EU heeft zijn maatregelen verscherpt wat betreft aanvoer van slachtvee!