Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
EricPrast schreef:Het spijt me, maar voor dat gepruts met die spalken, waarvan je nog maar moet afwachten wat het uiteindelijke resultaat er van zal zijn, heb ik geen goed woord over. En in de tussentijd zit het arme beessie er tegen wil en dank mee opgescheept.
Als een dier dermate misvormd ter wereld komt dat het door deze misvorming in normaal funtioneren belemmerd of verhinderd wordt, dien je het nmm. uit zijn lijden te verlossen. Punt.
Als dit dier "in het wild" geboren was geworden, had het geen dag geduurd voordat het ten prooi was gevallen aan een grote carnivoor. Dat is de manier van Moeder Natuur om dit soort vergissingen te corrigeren, maar wij mensen moeten het natuurlijk weer zo nodig beter willen weten.
Patsab schreef:Over kort door de bocht gesproken... De pot verwijt de ketel???Zo dat is wel heel erg kort door de bocht zeg, zullen we dan gelijk alles en iedereen die een afwijking heeft maar uit zijn/haar lijden verlossen omdat het * in de natuur niet zou overleven??
EricPrast schreef:Het spijt me, maar voor dat gepruts met die spalken, waarvan je nog maar moet afwachten wat het uiteindelijke resultaat er van zal zijn, heb ik geen goed woord over. In de tussentijd zit het arme beessie er tegen wil en dank mee opgescheept.
Als een dier dermate misvormd ter wereld komt dat het door deze misvorming in normaal functioneren belemmerd of verhinderd wordt, dien je het nmm. uit zijn lijden te verlossen. Punt.
Als dit dier "in het wild" geboren was geworden, had het geen dag geduurd voordat het ten prooi was gevallen aan een grote carnivoor. Dat is de manier van Moeder Natuur om dit soort vergissingen te corrigeren, maar wij mensen moeten het natuurlijk weer zo nodig beter willen weten.
EricPrast schreef:Patsab schreef:Over kort door de bocht gesproken... De pot verwijt de ketel???Zo dat is wel heel erg kort door de bocht zeg, zullen we dan gelijk alles en iedereen die een afwijking heeft maar uit zijn/haar lijden verlossen omdat het * in de natuur niet zou overleven??
EricPrast schreef:Het spijt me, maar voor dat gepruts met die spalken, waarvan je nog maar moet afwachten wat het uiteindelijke resultaat er van zal zijn, heb ik geen goed woord over. In de tussentijd zit het arme beessie er tegen wil en dank mee opgescheept.
Thumber schreef:Dit doet me denken aan Fighter,... bij fighter is het ook weer helemaal goed gekomen, dus er is hoop!
(gebruik de zoekfunctie van Bokt maar, dan vind je er genoeg over!)
Als een dier dermate misvormd ter wereld komt dat het door deze misvorming in normaal functioneren belemmerd of verhinderd wordt, dien je het nmm. uit zijn lijden te verlossen. Punt.
Thumber schreef:Dit doet me denken aan Fighter,... bij fighter is het ook weer helemaal goed gekomen, dus er is hoop!
(gebruik de zoekfunctie van Bokt maar, dan vind je er genoeg over!)
EricPrast schreef:Er is nmm. maar één reden waarom dit gedaan is en dat is omdat het hier om een bijzondere situatie gaat: een dier van een blijkbaar zeldzaam ras en dan óók nog eens de ene helft van een tweeling.
Als dit diertje alleen geboren was, als standaard huis-tuin-en-keukenezeltje, had ie het eind van zijn eerste dag waarschijnlijk niet eens gehaald.
EricPrast schreef:Er is nmm. maar één reden waarom dit gedaan is en dat is omdat het hier om een bijzondere situatie gaat: een dier van een blijkbaar zeldzaam ras en dan óók nog eens de ene helft van een tweeling.
Als dit diertje alleen geboren was, als standaard huis-tuin-en-keukenezeltje, had ie het eind van zijn eerste dag waarschijnlijk niet eens gehaald.
Ultimo heeft de reden waarom deze mensen dit doen dus waarschijnlijk niets met dierenliefde te maken, maar alles met commercie, hetgeen het des te verwerpelijker maakt.