Pony's onder de verf door mogelijke paintball-activiteiten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Pony's onder de verf door mogelijke paintball-activiteiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 09:08

http://www.destentor.nl/regio/zwolle/zw ... laatst.ece
destentor.nl

Tot twee maal toe troffen Bianca en Freddy Ruiterkamp onlangs verf aan op hun pony's die in een weide naast het paintballterrein bij de Wijthmenerplas staan.

Of de dieren beschoten zijn door klanten van outdoorcentrum Yosemite? Dat weten de Ruiterkamps niet. Hoe dan ook: omwonenden zijn bepaald niet blij met de frequente paintballactiviteiten sinds enkele maanden pal naast de Valkenbergweg en het Hoekserpad. De klachten zijn reden voor de gemeente om het paintballen niet langer toe te staan bij het bosje. Zondag is de laatste keer. Dan moet Yosemite het weer doen met een weitje aan de andere zijde van de plas.

Ruiterkamp: "Wij hebben pony's staan in de weide naast het terrein. In de meivakantie hebben we tot twee keer toe verfvlekken op pony's van ons aangetroffen. Het kan misschien ook dat ze door een van de verfpatronen die we in onze weide vinden, gerold zijn. We hebben de mensen van het paintballbedrijf erop aangesproken. Ze komen hier tegenwoordig bijna dagelijks. Vreemd dat paintballen hier mag, zo vlak bij de plas. Bovendien loopt het fietspad er pal langs."

Onno Kuiper van Yosemite vermoedt dat kinderen die vaak op zoek gaan naar gebruikte verfkogels de pony's van de familie Ruiterkamp bekogeld hebben. "Onze pistolen schieten niet verder dan twintig meter.
En de kogels zijn biologisch afbreekbaar."

Desondanks: de klachten -ook buurtbewoner Jan Stappenbeld klaagde- zijn volgens een woordvoerster voor de gemeente reden om paintball niet langer toe te staan bij het Hoekserpad. "Dat was de afspraak met Yosemite."

Kuiper betreurt het dat de gemeente direct deze rigoureuze maatregel treft. "De gemeente was eerst juist blij dat we hier als outdoorbedrijf begonnen. Wij doen dit al drie jaar op kleine schaal bij de plas. Om overlast te beperken deden we het niet bij het Hoekserpad als het druk was. Ik verbaas me erover dat die klachten nu komen. Het gebied is bovendien bestemd voor intensieve recreatie. Met onze activiteiten hier vergroten we de sociale veiligheid. Want er gebeurt van alles bij de plas: scheurende auto's, met bierflesjes gooiende jeugd en mannen die elkaar ontmoeten voor seks. Daar hoor je nooit iets over. Ik was graag eens met de buurt om de tafel gegaan om over de overlast te praten. Maar goed, maandag bouwen we de zaak weer op in het weitje vlak bij de Beter met Bos-locatie."

Nanne

Re: Pony's onder de verf door mogelijke paintball-activiteiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 10:50

Haha! Heb je wel een mooie gekleurde my little pony!

Maar nee, als er op geschoten word is dat natuurlijk niet normaal. En ik zie mensen er gerust voor aan dat ze denken, OOOhh leuk een "doelwit"! :@
Maar net als in het stuk geschreven, het kan ook zijn dat ze er doorheen gerold zijn.. Het staat miss een beetje stom, maar ik geloof niet dat het kwaad kan.

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 11:54

ik vind het hoogst onbeschoft als je onschuldige pony's op wat voor manier dan ook loopt te bekogelen met verfhulzen.
je vind het ook niet leuk om tegen je zin beschoten te worden!
als ze biologisch afbreekbaar zijn zal het zoals nanne zegt niet veel kwaad kunnen maar het is en blijft er onbeschoft en respectloos.
Fijn dat de gemeente er zo op ingrijpt!!

xxJenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:24

Jeetje zoiets doe je toch niet?
als je al ziet hoe hard het aan komt op een mens!
wat zullen die beestjes een pijn gehad hebben.
Ik vind het inderdaad heel goed van de gemeente.

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 14:01

Cayenne schreef:
Onno Kuiper van Yosemite vermoedt dat kinderen die vaak op zoek gaan naar gebruikte verfkogels de pony's van de familie Ruiterkamp bekogeld hebben. "Onze pistolen schieten niet verder dan twintig meter.
En de kogels zijn biologisch afbreekbaar."

Dat bekogelen van kinderen kan dus echt niet. Bij ons achter in de bossen wordt ook gepaintballt (raar woord), er liggen daar ook altijd van die verfballetjes in de bossen, maar als je die opraapt krijg je die echt niet kapot, ook niet al ga je er op staan (wel al ga je er met paard perongelijk op staan). Daar zijn de mensen die aan het paintshooten zijn ook meestal wel heel netjes, al wil je met paard langs dat hek af houden ze soms even op, ik heb nog nooit meegemaakt dat er op mij geschoten werd.
Toch vervelend voor de eigenaren dat die ponys regelmatig onder de verf zitten, maar het meest logisch lijkt mij toch dat ze door de balletjes gerold zijn ofzo.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 15:05

Ik heb toch liever dat er naast men wei 2 mannen elkaar ontmoeten voor seks dan dat men paard word volgeschoten met verfballetjes.
Ik kan geen gedachten lezen maar ik weet wel zekker dat alls mijn paard mogt kiezen hij liever 2 mannen naast de wei heeft die elkaar ontmoeten voor seks.
Dan dat hij word volgeschoten met verfkogels.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 17:01

Zo.. en die kogels komen hard aan.. Scheve mond triest als je op paarden gaat schieten..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 18:11

Dan ben je echt zo zielig he! Boos!

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:35

Wat een misselijk iets zeg Boos!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 06:19

is toch kunst? verf op paarden? Clown

Voltigeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 08:08

De meesten gaan ervan uit dat er effectief op die pony's werd geschoten... Wat helemaal niet zeker is.
Als er echt naar geschoten geweest is (wat ik tenzeerste afkeur) of als het is door te rollen en ze daardoor "onder de verf" zitten, dan denk ik toch dat er na een goed constructief gesprek wel tot een oplossing zou kunnen gekomen worden...
Ik vind het persoonlijk ook nogal een drastische maatregel om per direct het paintballen te laten ophouden.

Wat me in deze, en andere opvalt is dat mensen meer en meer directe klachten geen indienen bij overheden, ipv eerst eens een gewoon gesprek te proberen voeren. Ik vind het een nogal spijtige tendens...

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 13:22

Voltigeur schreef:
De meesten gaan ervan uit dat er effectief op die pony's werd geschoten... Wat helemaal niet zeker is.
Als er echt naar geschoten geweest is (wat ik tenzeerste afkeur) of als het is door te rollen en ze daardoor "onder de verf" zitten, dan denk ik toch dat er na een goed constructief gesprek wel tot een oplossing zou kunnen gekomen worden...
Ik vind het persoonlijk ook nogal een drastische maatregel om per direct het paintballen te laten ophouden.

Wat me in deze, en andere opvalt is dat mensen meer en meer directe klachten geen indienen bij overheden, ipv eerst eens een gewoon gesprek te proberen voeren. Ik vind het een nogal spijtige tendens...

sorry hoor maar heb op je profiel gekeken, vind dat je een erg mooi paard hebt.
jy zou het toch ook niet leuk vinden als je paard onde rde verf zit en de paintballers gewoon doorgaan met schieten in het algemeen.
en als ze een andere locatie hebben is dat ook prima toch, ze hebben e en nieuwe plek om verder te gaan!

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 14:03

Nanne schreef:
Haha! Heb je wel een mooie gekleurde my little pony!

Maar nee, als er op geschoten word is dat natuurlijk niet normaal. En ik zie mensen er gerust voor aan dat ze denken, OOOhh leuk een "doelwit"! :@
Maar net als in het stuk geschreven, het kan ook zijn dat ze er doorheen gerold zijn.. Het staat miss een beetje stom, maar ik geloof niet dat het kwaad kan.

helemaal mee eens

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:46

Mijn paard staat daar dicht in de buurt, maar ik wist niet eens dat er een paintball terrein zat Tong uitsteken . Wij zitten naast de golfbaan en vinden wel regelmatig golfballen in de wei (en laatst waren een aantal paarden ontsnapt en die liepen dus vrolijk over de golfbaan Tong uitsteken ) .

Ik vind dat de paintball vereniging dat dan wel beter in de gaten moet houden. Dat er een schot voor de wei geplaatst wordt ofzo...

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:46

Als je met pony's naast een paintbalgebied staat kan je zoiets natuurlijk verwachtten.
Niet dat het acceptabel is, maar je had het natuurlijk wel zien aan komen.

PrinsesFancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:20

mooie blauwe pony xD