Pony's A27-Eemnes al vaker aan de wandel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Pony's A27-Eemnes al vaker aan de wandel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 19:21

http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/re ... de_wandel_
gooieneemlander.nl

Een aantal manege- en pensionstalhouders in Gooi, Vechtstreek en Eemland heeft ,,het helemaal gehad'' met Nicole des Bouvrie, de eigenaresse van de twee losgebroken pony's die woensdag files veroorzaakten op de A27. ,,De maat is vol, ze kan nergens meer terecht'', zegt een van hen.

Volgens insiders in de paardenwereld die liever niet met naam en toenaam in de krant willen, heeft de Gooise zes pony's en paarden. Manege- en pensionstalhouders willen de zes edele dieren geen onderdak meer bieden omdat de eigenaresse te boek staat als wanbetaler. Zo zou Des Bouvrie niet meer welkom zijn bij de maneges Any Dale in Muiderberg en Zonneveld in Baarn. Ook Oliehandel Rigter in Blaricum, diervoederhandelaren en zelfs een paardenpension op Terschelling zouden slechte ervaringen hebben met de Gooise paardenbezitster.

Omdat de gevestigde maneges en stallen de pony's van Des Bouvrie niet meer willen hebben, heeft de Gooise haar toevlucht genomen tot weilanden met een schuurtje waar ze haar levende have kwijt kan.

Overigens heeft de Landelijke Inspectie van de Dierenbescherming (LID) in maart poolshoogte genomen bij drie paarden in Eemnes, die toen losliepen op de Goyergracht-Zuid. Volgens een woordvoerder is toen geen verwaarlozing geconstateerd. Wel hadden de inspecteurs bedenkingen over de huisvesting. Bij een nacontrole op een later tijdstip was de situatie verbeterd.

Op de website van paardenliefhebbers bokt.nl staan bij het bericht over de loslopende pony's al meer dan honderd reacties.

Verwant artikel:

[VN] Pony's lopen tot twee keer toe los op A27

LufPony

Re: Pony's A27-Eemnes al vaker aan de wandel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:26

De wei naast mei werd eerst ook door haar gehuurd, ( ken haar niet verder )
maar die paarden waren er slecht aan toe, en dit was al haar 4e pensionstalling waar ze vandaan kwam.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:29

Gewoon wachten totdat er ongelukken gebeuren dus. Snap niet dat de kosten voor het ophalen van die pony's en zo, niet op haar verhaald worden. Kan ze meteen de dieren verkopen om te betalen....Twee vliegen in 1 klap.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 22-05-08 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:29

Lekker dan!
Wanbetaler, maar wel paarden willen houden.
Hoe vaak moet dit nog gebeuren voordat er ingegrepen wordt, straks wordt er een keer 1 aangereden.

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:41

En da nog te bendenken dat mevr...... voor de dieren bescherming colums schrijft...........................................................................................................

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:46

dat mens heeft een stichting voor arme mensen opgericht.... voor informatie moet je als arme luis een 0900!!! nummer bellen!

( bron google)

Het zal niet voor niks zijn dat papa Bouvrie niks meer met haar te maken wil hebben

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:48

In 2006 is ze failliet verklaard en nu 6 paarden? Slapen die schuldeisers soms. Bloos!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:53

slimmerik schreef:
Gewoon wachten totdat er ongelukken gebeuren dus. Snap niet dat de kosten voor het ophalen van die pony's en zo, niet op haar verhaald worden. Kan ze meteen de dieren verkopen om te betalen....Twee vliegen in 1 klap.

Precies. Misschien leert ze haar lesje dan.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:09

Ze heeft 3 jaar geleden een siamese kat van ons gekocht.
Ik heb het geld inderdaad voor de helsdeuren weg moeten halen!!!
Per toeval kwam ik achter haar telefoonnummer doordat ze haar paarden te koop aanbood op marktplaats ivm met een zogenaamde verhuizing naar Zuid Afrika.
Daar gaat mijn siamees dacht ik nog....voor de leeuwen.
Ik heb haar net zo vaak gebeld totdat ze er gek van werd en toen betaalde ze uiteindelijk.
Maar pas na een half jaar!!
Dit mens loopt met een plaat voor haar kop.
Vorig jaar tijdens Oerol was ze hier weer en vroeg ze:"heb ik niet een siamees van jou GEKOCHT?" Blauw oog

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:15

6 paarden??? tot voor kort stonden er wel 13 of 14, nu nog maar 3.

Een poosje terug zijn er een heel stel opgehaald en ergens naartoe weggebracht, ik ben ze in de wijde omgeving (ik rij vrijwel dagelijks van het Gooi naar A'dam en terug) nog niet tegengekomen.

Mijn paarden staan ong, 100 meter bij die 3 van haar vandaan, ik heb de hele winter klachten van omwonenden gehoord over de vooral modderige en hongerige omstandigheden waarin die paarden moesten leven.

Toevallig weet ik dat de man van wie ze dit weitje huurt ook nog geen geld gezien heeft.
Als al die schuldeisers zich nu eens zouden verzamelen en gezamenlijk een zaak gaan aanspannen tegen haar......dan komt er misschien nog wel iets uit, hoewel je van een kale kip niet veel kan plukken natuurlijk.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:46

bokt wordt zelfs vernoemd? hahahaha.

wel raar verhaal hoor...

irmadehoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:08

Jongens, wat een pulp deze berichtgeving.....Een heleboel verdachtmakingen op basis van wat mensen zeggen die geen verantwoording voor hun uitspraken willen nemen.. . Verlaag jezelf toch niet om mee te doen aan deze stemmingmakerij..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:59

irmadehoop schreef:
Jongens, wat een pulp deze berichtgeving.....Een heleboel verdachtmakingen op basis van wat mensen zeggen die geen verantwoording voor hun uitspraken willen nemen.. . Verlaag jezelf toch niet om mee te doen aan deze stemmingmakerij..

Hoe kom jij er dan bij dat het 'pulp' is
Ik kan uit persoonlijke ervaring zeggen dat ze inderdaad een wanbetaler is.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 22:24

zo zeg, dat heb je goed voor elkaar als je met naam en toenaam door het slijk wordt gehaald!
petje af!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 23:40

tja, blijkbaar heeft ze het bij erg veel mensen bont gemaakt, en vind goed dat ze met naam en toenaam genoemd word, zo worden andere mensen hopelijk op tijd gewaarschuwd geen zaken met haar te zoen
en idd, bokt is weer ook in t nieuws hihi

hoop dat mevrouw beestjes verkoopt, lijkt me voor beestjes en mevrouw zelf beter
Kan ze met dat geld meteen gedeelte van dr schulden afbetalen

ndesbouvrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 06:03

JE ZOU DENKEN ZWIJGEN IS HET BESTE ANTWOORD
VANAF NU KUNNEN JULLIE MET ME SCHRIJVEN EN JE MISSCHIEN VERDIEPEN IN DE WAARHEID ACHTER .....

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 06:58

hihi en toen werd het stil....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 07:07

Dat lijkt me logisch op dit tijdstip Clown Beetje logisch nadenken.

@ndesbouvries, caps lock is niet nodig om een post te verduidelijken hoor Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:26

ndesbouvrie schreef:
VANAF NU KUNNEN JULLIE MET ME SCHRIJVEN EN JE MISSCHIEN VERDIEPEN IN DE WAARHEID ACHTER .....

Een beetje respect graag voor de doorgewinterde Bokkers, dit is ons forum, ons topic.
Van Schreeuwers liggen wij niet wakker.

Ik zie nergens leugens staan in dit topic, alleen waarnemingen en persoonlijke ervaringen dus een doodnormaal Bokt topic.

Jij bent degene die overal het nieuws opzoekt en een spoor van ellende achterlaat, niet wij. Dus kom maar op verdedig je maar, ik wil wel eens weten hoe je 3 pony's kunt achterlaten in een niet goed beveiligd weiland.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:31

Of is het iemand die zich voor doet als haar. In elk geval is het jammer dat het zo is gegaan en dat er zulke mensen bestaan.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:49

ndesbouvrie schreef:

Welkom Nicole!!!
Het zal wel pijnlijk zijn dit te lezen ,maar daar heb je dan ook zelf naar gemaakt!!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:53

Misschien kan ze het verhaal en de andere zaken die in dit topic worden aangehaald zelf even verduidelijken?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:59

te beginnen met haar eigen post. Geen leestekens, meervoud enkelvoud door elkaar gebruikt, achter...? achter wat??? geen idee. De feiten liggen er gewoon.

En dan nog, een eerste post waarbij je meteen al verlangt dat forum mensen jou gaan schrijven?? Dat is wel erg arrogant en getuigt van hoogmoed lijkt me.

Ik denk inderdaad dat dit wel mevrouw de z.g. dierenliefhebster persoonlijk is! Ik ga er in ieder geval wel van uit. Klinkt wel als iemand waarvan je de achtergronden via Google kan vinden.....

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 08:05

ROFL ROFL ROFL
Oke goed,noui mevr de B vertel je verhaal zou ik zeggen,dan weten we ook jou versie Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door ankie1 op 23-05-08 08:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 08:06

ankie1 schreef:
ROFL ROFL ROFL

Het is wel de bedoeling dat je iets nuttigs kunt bijdragen aan een topic.