http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=2207&menuid=1
www.dehoefslag.nl
Peter Bulthuis hield de Nederlandse eer hoog in het Italiaanse Pontadera. De enige aanwezige landgenoot wist met Liefhebber’s Patent (v. Colino) de Grote Prijs van het CSI3* op zijn naam te zetten, alweer de tweede GP-overwinning van dit duo 2008. Waar andere landgenoten het dichter bij huis zochten, verkoos de in België woonachtig springruiter het Italiaanse concours. Bulthuis: ‘Ik ben heel graag in Italië. Ik spreek de taal, doe daar veel handel en er is negentig procent kans op goed weer. In Pontadera was ik al voor het derde jaar op rij. Het is gewoonweg een superconcours.’ Tijdens de Grote Prijs profiteerde Bulthuis optimaal van het winning-round systeem, waardoor de tien beste combinaties uit het basisparcours terug mochten komen voor de tweede manche. ‘Mijn geluk achteraf was de opgelopen tijdfout in het basisparcours. Na de driesprong ging ik per ongeluk rechts in plaats van links, waarmee ik tijd verloor. Door mijn tijdfout kon ik rustig de tweede manche rijden voor een nulrit. Patent sprong in deze ronde geweldig en loepzuiver rond. Hiermee stond er druk op de enige twee foutlozen uit de eerste manche. Beiden gingen wel voor de tijd en maakten een fout’, aldus Bulthuis, die de Italiaan Giovanni Consorti met zijn KWPN-geregistreerde hengst Storm (v. Caletto I) op plek twee zag belanden. (PvP)