Het is hem gelukt. Eventinglegende Mark Todd (51) heeft zich met Gandalf tijdens CCI3* Saumur met een zesde plaats geplaatst voor de Olympische Spelen. Australiër Sam Griffiths eiste met Happy Times ondanks de vier balken in het lastige afsluitende springen de overwinning op.
Todd keerde na een enorme erelijst terug naar zijn geboorteland Nieuw-Zeeland om renpaarden te trainen. Blijkbaar ging het weer kriebelen, want in februari kocht Todd het (toen) driesterrenpaard Gandalf, met de woorden: ‘Ik zie het als een uitdaging en een beetje plezier. Ik leg mezelf absoluut geen druk op. Kwalificeren voor Hongkong wordt een lange weg in korte tijd.’
Wat Dat heeft ie snel voor elkaar, alsof het niks voorstelt! Echt super knap en gaaf dat deze routinier nog een keer mee gaat rijden op het hoogste niveau!!
Wow! Mooi dat ie er weer bij is ... en met een paard met in ieder geval een toepasselijke naam: Gandalf... als ie op de OS maar kan "toveren", dan komen ze een heel eind.
Dat is super.....ik vond het zooo jammer dat hij stopte...
Ik geniet als ik deze man zie rijden......ik ben groot fan!!! Wat een feeling!!! Ik heb hem in Boekelo live in actie gezien. Hij heeft ook een goed boek over eventing geschreven.
Maar nu kan ik wederom van zijn rijden genieten op de OS