Parkeerproef paardentrailers in duingebied Meijendel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Parkeerproef paardentrailers in duingebied Meijendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 09:16

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=11435&pC ... ID=&CatID=
knhs.nl

Vanaf 1 juni aanstaande is het voor paardentrailers weer mogelijk om te parkeren in het duingebied Meijendel in Wassenaar. Dit druk bezochte ruitergebied dreigde gesloten te worden, maar na intensief overleg tussen Duinwaterbedrijf Zuid-Holland en vertegenwoordiging van de ruiters met behulp van onder andere de regioconsulent is anders besloten.

Er is nu afgesproken dat er een parkeerproef van gedurende 6 maanden komt, waarbij het gebied beter bereikbaar is geworden voor de recreatieve paardensporters. Er is op Meijendel tevens een mogelijkheid om paarden tijdelijk te stallen en er wordt nog gekeken naar vernieuwing hiervan. De parkeerproef zal tussentijds worden geëvalueerd.
De hoogtebegrenzers van het parkeerterrein worden opengezet op maandagochtend en gesloten op vrijdagmiddag. Openstelling van het parkeerterrein voor auto’s met paardentrailers is op werkdagen van maandag 08.30 uur tot vrijdag 16.00 uur. Op feestdagen geldt de weekendregeling.
Het parkeren met paardentrailers is alleen mogelijk in de daarvoor aangegeven parkeervakken.

Overigens blijft het centrum van Meijendel gesloten voor veewagens, campers en andere voertuigen hoger dan 2.60 meter.

Duke

Re: Parkeerproef paardentrailers in duingebied Meijendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 09:40

Go jij! Go jij! Dat is nog eens goed nieuws! Maar wel doordeweeks dus. Ben er nog niet eerder geweest, maar het staat al lang in de planning en nu ik weet dat er goede parkeergelegenheid is, kan ik het zeker een keer in gaan plannen... na 1 juni.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 10:36

Tja, een beetje dubbel gevoel.
De meeste mensen 'van buiten' kunnen alleen in het weekeinde en dan is dus net het hek bij de boerderij dicht.
Blijft dan over om op de eerste parkeerplaats te parkeren maar daar is het aantal trailerplaatsen beperkt.
En juist door de week is er wel voldoende ruimte op de eerste parkeerplaats en hoef ik niet zo nodig door het hek.

Maar goed, belangrijker is dat Duinwatermij weer een beetje meewerkt, al is het onder dwang net zoals het openhouden van de boerderij destijds.
Ik vraag me wel eens af wat voor langetermijn beleid men daar nastreeft. Paarden spelen daarin iig geen hoofdrol.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 14:45

Fijn Haha! Vind het op die grote parkeerplaats ook wel heel fijn parkeren, daar bovenaaan, maar dit is nog makkelijker natuurlijk Lachen Ik denk dat ik in de vakantie wel een aantal keer lekker naar Meijendel ga!

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:26

Inderdaad de grote parkeerplaats is ook prima, maar ik weet niet he het is als het daar druk is op mooie dagen dus.

Inderdaad prima dat de duinwaterleiding zich wat meer openstelt want het is een heerlijk gebied om te rijden. Ik woon nu heel ver er vandaan dus ik kom er niet of nauwelijks meer

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:33

Begrijp het niet helemaal. Je kan toch al parkeren bij de eerste grote parkeerplaats op de speciale vakken aan de zijkant voor trailers en bussen? Daar wordt toch altijd goed gecontroleerd dat niet gewone personenauto's staan. Of mocht dat ook al niet meer.... Van daar naar restaurant is niet zo heel ver en zijn de paarden lekker los gestapt en weer drooggestapt richting huis.

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:21

Als je naar Meyendel rijdt kom je eerst langs de eerste, grote parkeerplaats. De Kievit heet het daar. Trailercombinaties/paardentrucks mogen daar op de parkeerplaatsen langs de zijkant van het parkeerterrein staan. Maar.. trailercombinaties zijn lang en het is - zeker op mooie dagen in het weekeinde - snel vol. Waag je het om je combinatie op een andere parkeerplek neer te zetten dan heb je geheid een bon als je terugkomt. En geloof me, niets is zo demotiverend als je terugkomt van je heerlijke rit door de duinen en over strand en je ziet dat gele briefje achter je raam. Een vriendin heeft het vorig jaar meegemaakt en ze heeft het er nog af en toe over.. nog niet kunnen verwerken. Stoom uit je oren

Vroegah reed je met de trailer verder door naar de Boerderij en parkeerde je daar (je bent dan 1,8 km dichter bij het strand dus dat scheelt wel iets). Ook dat liep op mooie weekenddagen trouwens snel vol.
Het parkeerterrein bij de Boerderij is door Duinwatermij helemaal op de schop genomen, flink vergroot en er is een poort voorgezet met beperkte doorrijhoogte. Ook zijn naar dit parkeerterrein slagbomen aangebracht maar die zijn (nog) niet in werking. De evt. (bij)bedoeling van die slagbomen is niet bekend. Mss gaan ze 's-nachts dicht.

Die poort met beperkte doorrijhoogte gaat nu op weekdagen open en trailers kunnen weer bij de Boerderij parkeren. Voor de drukke weekeinden verandert er niets dus dan geldt nog steeds: heel vroeg, of laat aanrijden anders wordt het zoeken naar een plekje op de Kievit en vind je daar geen plek dan dien je de trailer te parkeren in de dure villawijk vòòr de Kievit. Je begrijpt dat de bewoners dat niet zullen waarderen Koe

Mijn persoonlijk advies: ga zo mogelijk doordeweeks naar Meyendel, het is dan heerlijk rustig. Of ga in het weekeinde met slechter weer. Het is heerlijk om daar met een zonnetje te rijden maar het is ook fijn om in de duinen en vooral op het strand de elementen te trotseren.
En wil je toch in het weekeinde met mooi weer: ga zo vroeg mogelijk.

lisetjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:30

echt zo jammer dat ik geen eige paard heb anders had ik er zeker weten heen gegaan Tong uitsteken

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:53

Nog makkelijker is om te parkeren bij De Kuil, daar mag je gewoon je trailer neerzetten. Paard zadelen en binnen 2 minuten ben je op het strand van de Wassenaarse Slag, van daaruit kan je ook een rit door de duinen naar de Boerderij maken.
Kosten voor het parkeren zijn geloof ik E 2,40.

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:16

Dat klopt, maar vanuit Den Haag en Leidschendam is dank zij de N14 de "aanvliegroute" naar Meijendel handiger.

Die grote parkeerplaats bij de rotonde aan het begin is op zich prima. Van daaraf zit je ook zo op het ruiterpad

Inderdaad is de weg naar het strand dan wat langer, maar ach, je ging toch voor een lekker lange recreatieve rit inclusief spekpannenkoek met warme chocomel met slagroom, of niet soms? Ik altijd wel.

Dat strand is het enige dat ik op dit moment mis van nederland Knipoog

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 08:53

Betteke schreef:
Nog makkelijker is om te parkeren bij De Kuil, daar mag je gewoon je trailer neerzetten. Paard zadelen en binnen 2 minuten ben je op het strand van de Wassenaarse Slag, van daaruit kan je ook een rit door de duinen naar de Boerderij maken.
Kosten voor het parkeren zijn geloof ik E 2,40.

Dit is ook een goede optie als je gedurende de zomermaanden (15 mei tot 15 sep) na 19:00 op het strand wilt rijden. Tussen 07:00 en 19:00 is het dan verboden met paarden op dit gedeelte van het strand te komen.
Dit verbod geldt: voor het gedeelte strand ongeveer tussen de strandpalen HP 91.50 en HP 92.75 (Vanaf de strandafgang aan de Wassenaarseslag ± 250 meter richting Den Haag en ± 100 meter richting Katwijk). Buiten deze strandpalen is het berijden van paarden en andere rij- en trekdieren op het strand het gehele jaar toegestaan. (bron APV Wassenaar)

Dus de strandopgang Meyendel is kennelijk wel het hele jaar, ook overdag toegankelijk.