Slow-express heeft heftig ongeluk gehad.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Slow-express heeft heftig ongeluk gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 23:20

John en Thea Verhoeckx zijn al enkele jaren onderweg met hun pipowagen en twee paarden. Zij vertrokken uit Nederland en zitten nu in Oost-Europa.

Afbeelding

Afgelopen week sloeg het noodlot toe en kregen een ernstig ongeluk met de wagen. De paarden zijn ongedeerd, alleen John heeft zijn enkel gebroken.

Citaat:
Vanmiddag rond een uur of drie is het ongeluk gebeurd. We waren een heuvel opgegaan maar moesten toch terug. We gingen net naar beneden toen de remmen het niet meer deden.

Ik ben eraf gesprongen om een blok voor de wielen te gooien maar het ging al te hard. John stuurde tegen een hek aan van een winkel maar het hielp niet.Hij is er toen vanaf gevallen en een eind meegesleurd aan de teugels die hij vast bleef houden. De wagen is over zijn enkel gereden.

accident

De paarden zijn toen precies met het midden van de wagen tegen een lantarenpaal gereden. Het tuig van de paarden is helemaal gebroken waardoor ze weg konden rennen. Mensen op straat hebben de paarden opgevangen en later de politie.

John is in het ziekenhuis met een enkel die op twee plaatsen gebroken is. Morgen wordt hij geopereerd. De paarden staan op een manege en Vienna is daar ook. Ik zit in een hotel.

Morgen weten we meer.

Afbeelding

Bron: http://www.slow-express-journey.com/aft ... ident.html

Carin79

Re: Slow-express heeft heftig ongeluk gehad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 23:25

Jee, hebben ze nog geluk gehad. Had heel anders kunnen aflopen!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 08:32

Misschien een APK voor koetsen? Snap niet dat de remmen het 'opeens' niet meer doen, teslotte zijn ze niet onervaren en rijden ze altijd op de weg....
Ondanks dat veel sterkte...

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 08:34

das minder..
Gelukkig is het hierbij gebleven, het had inderdaade heel anders kunnen aflopen...

sterkte ermee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:47

jemig dat is idd minder

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:49

wow, als je die kar ziet
ze hebben nog enorm veel geluk gehad als je dat zo ziet

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:50

oh, wat een pech zeg, wat een schade...
heel veel sterkte!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:05

frisiangirl ik ben het eens met je hoor.
apk voor koetsen dat zoudenze moeten doen. wordt het een stuk veiliger voor paard en koetsier
Gelukkig is het hierbij gebleven, het had inderdaade heel anders kunnen aflopen...
maar alsnog heel veel sterkte en hoop dat de paarden niet alteveel trauma hebben hiervan en de koetsier ook niet.
sterkte Ach gut

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:07

Heel veel sterkte en toch nog best goed afgelopen, denk ik zo...

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:07

jeetje wat een ravage, gelukkig heeft het zo`n afloop!
Ik hoop voor ze dat alles snel weer herstelt en word gemaakt, zodat ze weer verder kunnen?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:09

Jeejte! Wat vreselijk... hopelijk is de schade gauw hersteld en verloopt de operatie goed!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:11

Die APK voor wagens/Koetsen is hier iig dus wél verplicht Ja (alleen heet het hier dan TÜV)

Daar ben ik dus wel voor, je ziet maar waar het voor kan dienen.

Desondanks heel veel sterkte voor de betrokkenen, en een geluk nog (voor zover je daarvan kan spreken) dat het met relatief weinig schade is afgelopen.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:15

Oeps, ik woon ook in Dld..maar daar heb ik nog nooit van gehoord...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 16:21

Ik wist het ook niet, pas toen mensen uit de straat (mét koets) het zeiden, hoorde ik er van.... Bloos

slowexpress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:03

Lieve mensen

Fijn dat jullie ons volgen en met ons meeleven.

John heeft nog geen operatie ondergaan hoewel zijn enkel op drie plaatsen is gebroken, zijn enkel moet eerst slinken voor ze kunnen opereren.

Onze paardjes Aysha en Isabella zijn GODZIJDANK ongedeerd. Ondanks de klap en het op hol slaan daarna zijn ze redelijk rustig gebleven. Ze stonden na de eerste schrik gelijk weer te grazen met de resten van het tuig om hun lijf. Binnen nu en een week zijn ze weer terug in Nederland.

Het commentaar over de oorzaak kunnen we goed begrijpen. Echter: een keuring en onderhoud van een wagen blijven momentopnames. Vergeet niet dat bijvoorbeeld Vrachtwagens ook een APK hebben maar dat er onderraan flinke hellingen grindbakken liggen voor als de remmen het niet doen. Wij hebben meer dan 3000 kilometer gereden door 7 landen. De helling van 13-5 was niet de eerste die we namen, helaas wel de laatste. Een weigering van de techniek kan altijd gebeuren hoeveel zorg je er ook aan besteedt.

De werkelijke oorzaak weten we pas na beeindiging van het technisch onderzoek door de politie. Voor ons staat vast dat we juist hebben gehandeld door tegen een lantarenpaal te rijden om zodoende te kunnen stoppen. Waren we naar beneden gedenderd dan hadden er ergere dingen kunnen gebeuren met mensen op straat of met de paarden.

De hele afhandleing zal nog lang duren. Wij zijn erg verdrietig dat het zo moet aflopen en hebben geen idee hoe nu verder.

Bedankt voor alle bemoedigende woorden

Thea en John

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 14:12

Wat vervelend dat John nog niet geopereerd kan worden. Gelukkig hebben jullie paardjes er niks aan overgehouden. Ik moet trouwens zeggen dat het een moedige en goede (en misschien ook de enig mogelijke) actie was om tegen een lantarenpaal te rijden: denk dat er niet veel mensen zijn die op dat moment na kunnen denken!
Waar zaten jullie overigens op dat moment?
ik wens jullie veel sterkte de komende tijd.