Dat een paard een aardige kopstoot uit kan delen, daar kwam de 18-jarige Joëlla van Loon gisteren op navrante wijze achter.
Van Loon reed met haar moeder over de Nieuwkerksedijk, nabij de Goirlese manege De Heideruiter, toen de twee een twintigtal paarden los rond zagen lopen. "Ik wilde een paard vastpakken", blikt ze terug. "Maar toen werd de wereld vaag." Amper had ze het dier vast, of ze kreeg een kopstoot in de maag.
Een ambulance werd gebeld en nadat er foto's van haar maag waren gemaakt, mocht ze naar huis. Paarden redden 'doet ze voortaan anders'.
Idd een vaag bericht. Ik kom daar iedere dag 2 keer langst, maar heb de paarden gisteren ochtend en middag gewoon in de wei zien staan, dus het zal wel op een ander tijdstip gebeurd zijn. In het krantenbericht staat ook geen reden of tijdstip o.i.d. ( er was trouwens wel gisteren ochtend op het kruispunt bij de manege een ongeluk gebeurt maar dat zal er wel niets mee te maken hebben denk ik, er stonden toen al wel een stuk of 8 auto's aan de kant van de weilanden en politie kwam net aanrijden. ) Gelukkig heeft het meisje er zelf niets aan over gehouden.
Sneu voor haar. Gister in de onweer moest ik ook paar paarden naar binnen zetten, nou en dat is geen pretje hoor! Heb op gegeven moment maar eentje los gelaten. Anders had er ook heel wat met me gebeurt! Maargoed:) ik hoop dat ze snel weer opknapt!
Wat een nieuws zeg... not Hoeveel honderden (misschien zelfs duizenden) mensen krijgen er dagelijks niet een kopstootje of hoef op hun voet van hun paard...
Slecht geschreven artikel van die krant, en vrijwel geen nieuwswaarde. Er staat niet eens bij hoe het met de 20 loslopende paarden afgelopen is... Zo'n loslopende groep kan voor héél veel ongelukken zorgen als je pech hebt.
Wazig verhaal. Waar kwamen die paarden vandaan? Wat is er daarna met ze gebeurd? Hoe kwamen ze los? En reed dat meisje daar met de fiets, met de auto of te paard? Sjah...