Hulp bij dierenleed! Petten (nh)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_joy_

Hulp bij dierenleed! Petten (nh)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 16:35

Niet normaal!!
Dit weekend was ik in Petten (NH) er daar staan 3 zwaar verwaarloosde paarden bij de manege korfwater.
Brood en brood mager..ik heb de dierenbescherming gebeld en een klacht ingediend bij de landelijke inspectie dienst.
Blijkt dus dat ze er van af weten, politie is er bij geweest, er komt elke maand een inspekteur..en meer kunnen ze niet doen.
Het is zo zielig..misschien kunnen mensen die in de buurt wonen ook gaan klagen?? groetjes joy
Laatst bijgewerkt door _joy_ op 14-05-08 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Zammie

Re: Hulp bij dierenleed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:37

Tja, als er niets aan gedaan wordt zou je natuurlijk hart van nederland kunnen tippen... Misschien dat er dan actie komt...

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:37

Zijn het niet gewoon oude manege ponies die hun oude dag daar mogen doorbrengen ? Oude paarden zien er namelijk ook soms slechter uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:38

Idd, het kunnen ook oude paarden zijn of mss zieke. Weet je zeker dat ze geen eten krijgen?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:39

Letsdunit schreef:
Zijn het niet gewoon oude manege ponies die hun oude dag daar mogen doorbrengen ? Oude paarden zien er namelijk ook soms slechter uit.

Waarom gaat er dan iedere maand iemand van inspetie kijken? Doen ze niet als ze "het in de gaten" willen houden. Helaas gebeurt het vaker dat ze niet ingrijpen terwijl dat echt nodig is....

Letsdunit

Re: Hulp bij dierenleed! Petten (nh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:45

Ik ben ook wel eens langs een weiland gereden waar een paardje stond waar ik echt van schrok, ik ben meteen doorgereden naar het asiel die direct de db heeft gebeld om te vragen hoe of wat. Diertje was al heel erg oud kreeg alle nodige begeleiding, werd ook iedere maand even bezocht door de inspecteur om samen met de eigenaar te evalueren hoe het ging. Zo vreemd lijkt me dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 16:46

Zammie schreef:
Waarom gaat er dan iedere maand iemand van inspetie kijken? Doen ze niet als ze "het in de gaten" willen houden. Helaas gebeurt het vaker dat ze niet ingrijpen terwijl dat echt nodig is....

Het bericht is bewerkt na onze reacties en voor jouw reactie Knipoog
Maar als het echt te erg is halen ze de paarden weg en blijven ze niet om de maand kijken. Op deze manier kost het ze veel geld en als er steeds geen verandering is dan is dat zonde van de benzinekosten ed.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:00

Helaas gaat dat echt niet altijd zo. Zelf meegemaakt, maar is nogal een verhaal. Ging trouwens om een pony die een achterbeen op 7 plekken gebroken had en de eigenaar had zogeheten papieren dat pony 10% kans op herstel had. Dit was achteraf gewoon een centenkwestie en de pony heeft daardoor 7 weken staan lijden, zonder dan AID er verder wat aan deed. Alleen dus toekijken. Heb toen wel heel radicaal actie ondernomen en dier is toen eindelijk afgemaakt. Pony was zo vermagerd... dat had ik nog nooit eerder gezien, zo erg...
Soms is een eigenaar dus blijkbaar zo sluw om dingen erbij te halen dat AID +DB weinig eraan doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 17:02

Pff vreselijk, vraag me echt af waarom we dit soort instanties hebben in NL als er toch bijna nooit actie kan worden ondernomen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:48

Ik zal er eer deze dagen eens langs rijden, ben nou wel benieuwd.

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 22:25

Ben er al een poos niet meer langs gereden, weet wel dat het een enorme troep is!!!

Yessekles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:53

Goedemorgen,
Dit is een heel oud topic, maar we reden gister langs het Korfwater en er staat nu nog maar 1 jong paard, in de prut met alleen water zo te zien, geen gras, geen hooi... Weet iemand hier meer over te vertellen???
De manege is helemaal verdwenen, dat is wel mooi opgeruimd. Met het nadeel dat er niks meer te schuilen valt voor dat paardje...