hoefnet.nl

Mieke van Tergouw komt niet aan de start op het Nederlands Kampioenschap tweespannen in Zelhem komend weekend. Met pijn in het hart heeft de oud-wereldkampioene en zesvoudig Nederlands kampioene besloten het kampioenschap dit jaar aan zich voorbij te laten gaan.
Reden voor de afmelding is dat Van Tergouw’s toppaarden Kosmo en Lord kampen met blessures: “Kosmo (v. Furore) heeft al sinds het WK in Polen in 2007 een blessure waar hij nog niet van hersteld is. En de spil van mijn tweespan, de zevenjarige Lord (v. Lord Sinclair), die ik in alle wedstrijdonderdelen inzet, heeft eveneens een blessure. Ik wil beide paarden de kans geven zich goed te herstellen. Ik had er wel op gehoopt dat ik het NK mee kon rijden, maar het lukt gewoon niet. Het is een jong span en ik heb besloten om ze nu volledige rust te geven, anders blijven we toch achter de feiten aanlopen.” Van Tergouw heeft voldoende reservepaarden tot haar beschikking, maar de menster uit Epse gaat voor de top: “Als ik meerijd, rijd ik voor de winst.”
Mieke van Tergouw richt het vizier op deelname aan haar thuiswedstrijd, de internationale menwedstrijd Beekbergen Apeldoorn, die van 24 tot en met 27 juli op de kalender staat. Ook in Tilburg en in Deurne start de tweespanrijdster om zich voor te bereiden op het WK tweespannen, dat in 2009 wordt verreden in Kecskemét, Hongarije