De politie heeft vanacht de snelweg tussen Akkrum en Grou in beide richtingen afgesloten omdat er paarden op de weg liepen.
Door de zeer dichte mist kon een automobilist één van de paarden niet meer ontwijken en botste tegen het paard. Het paard was opslag dood en belandde midden op de rijbaan. De auto liep behoorlijke schade op en is door een bergingsbedrijf afgevoerd.
De politie heeft de A32 in beide richtingen spoedig afgesloten om meer ongelukken te voorkomen. De weg is urenlang afgesloten geweest. Meer info is nog niet bekend.
pff wat erg zeg! ook voor die automobilisten je zal maar even tegen een paard aan botsen.. ik hoop dat het niet nog een keer gebeurd. dit is trouwens ook heel dichtbij mij, daar schrok ik alleen al van..
heeft iemand al enig idee van wie de paarden waren?? ik ken daar iemand en ik kan diegene niet bereiken en maak me nu wel ene beteje zorgen, natuurlijk wonen daar meer mensen met paarden maar je zal net zien......
Ik weet niet van wie de paarden zijn. Ken wel enkele mensen uit Akkrum met paarden, en ook mensen uit Grou met paarden. Ik woon namelijk 3 km van Akkrum af.
Zodra ik iets weet zal ik het laten horen, en bij deze ook meteen de vraag of de eigenaar misschien op dit forum zit??????
Dit is de snelweg die achter ons huis langs loopt. Ik heb geen sirene's o.i.d. gehoord. Ik woon dan ook wel meer richting Heerenveen maar toch, de hulpdiensten komen hier wel altijd langs. Ik ben benieuwd wie zijn paarden het zijn. Altijd naar, zulke berichten en zeker omdat het zo dichtbij is!
Vier losgebroken paarden stapten in de nacht van vrijdag op zaterdag op de snelweg A32 bij Nes. Een 48-jarige automobilist uit Maarssen kon één van de dieren niet meer ontwijken, met een aanrijding als gevolg. De bestuurder kwam met de schrik vrij. Het paard overleefde de botsing niet. Politie en Rijkswaterstaat hebben de weg afgesloten om de overige paarden weer in een weiland te krijgen. Dit slaagde na een uur. Daarna werd de A32 weer opengesteld voor het verkeer.