Paard gaat dauwtrappen in kanaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard gaat dauwtrappen in kanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 13:43

knolle_krack

Re: Paard gaat dauwtrappen in kanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:49

Ohh wat vreselijk, mijn paard heeft ook een keer muurvast in drijfzand gezeten echt verschrikkleijk die angst die je er van krijg, hoe gaat het nu met het paard?? en de eigenarese??

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 15:04

Pff, ben je lekker mee Ik neem aan dat ze wel het paard er weer uit hebben gekregen?

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 15:34

Paard is inderdaad uit water gekregen!
Was er na een belletje heengekomen om te helpen,maar paard was er toen al uit.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 15:38

Hoe kan een paard daar in komen? En de ruiter zat er op dat moment niet op?
Misschien dat ie ergens van is geschrokken ofzo?
Lijkt me wel heel naar gezicht...ik zou echt bang zijn!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 15:48

Ik was erbij.. We waren net 20 meter het kanaal op en haar paard begon vervelend te doen. Om te draaien , achteruit te lopen , vooruit schieten etc. naar 10 seconden stond die dus al op de helling van het kanaal. Ik probeerde haar nog weg te lokken met mijn pony maar de ponys kende elkaar niet dus daar reageerde ze ook niet echt op. Toen stuurde ze hem van de helling af waar ze op reageerde met nog een pas achteruit. Toen heeft ze de teugels losgegooit en been gegeven en een tik op de kont van het paard. Als reactie daarop liet ze zich zo achterover vallen in het kanaal Meisje lag er eerst onder dus ik gelijk in paniek. Paard zette het gelijk om een zwemmen , is onder een bruggetje doorgezwommen wat maar 20 cm boven het water uitkwam , dus het hoofd kon er precies onderdoor. Daarna heeft ze nog zeker een kilometer of 1 , 1,5 gezwommen. Gelukkig kwamen er mensen van een andere manege hier in de buurt helpen. Brandweer gebeld , maar die kwamen maar niet Paard heeft zeker een uur in het water gelegen en naar 10 minuten was de brandweer al gebeld. Uiteindelijk kwam ze toch op mijn pony af en toen konden ze haar er uittrekken. - nadat ze eerst 2x weer wegzwom - Paard had alleen een snee op zn been en was wat stijf. Meisje wat erop zat had gelukkig ook niets en werd opgewarmd in een politiebusje terwijl wij de pony terugbrachten naar stal. Zover ik nu weet gaat het goed met de pony Lachen

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:22

Ik ben daar altijd zo bang voor als ik buiten rij en ze gaan achteruit lopen de berm in ofzo... brrrr

Gelukkig maar dat ze geen van beiden iets ernstigs hebben!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:22

OP de foto's ziet het er idd uit alsof beestje lekker rondzwemt Clown
Maar je schrikt je lens zeg! Gelukkig heeft de berijdster niets aan dit grapje overgehouden.

CarolineXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:35

Nou dat paard kijkt er wel erg vrolijk bij! Natuurlijk niet zo heel handig als je paard tijdens een rustige buitenrit ineens het water in duikt, maar dan heeft ie wel meteen een lekker verkoelend bad gehad. Haha!

Mooi dat hij er weer heel uit is gekomen.

miesie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:40

Gelukkig zijn jullie+paard 'alleen' heel erg geschrokken en heeft het paard een 'alleen' een snee aan z'n been! Paard vond het geloof ik wel erg grappig want z'n oortjes staan lekker vooruit! Gelukkig is er voor de rest niks ergs gebeurt en hopen dat de snee snel heelt!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:11

Gelukkig goed afgelopen, misschien heeft het paard er een lesje van geleerd...niet in z'n
achteruit de berm af.......Het had helaas weer erg naar kunnnen aflopen.......

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:15

Gelukkig is het goedgekomen! Paard is wel heel enthausiast aan het zwemmen zeg Sigaar

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:48

zou de mijne kunnen zijn Huilen van het lachen

gelukkig goed afgelopen Ja

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:22

Misschien had ie zin in een voorjaarsduik? Tong uitsteken
Ben wel blij dat ze er allebei niets aan hebben overgehouden! het zal je maar gebeuren zeg Clown

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:32

Gelukkig is het goed afgelopen!

mvanaarle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 09:57

Citaat:
Brandweer gebeld , maar die kwamen maar niet Paard heeft zeker een uur in het water gelegen en naar 10 minuten was de brandweer al gebeld.

Ben nu toch wel heel erg benieuwd hoe laat de brandweer gebeld is.
Brandweer Deventer heeft namelijk om 12:18 de melding gekregen dat er een paard te water was geraakt en 3 minuten later, 12:21 kwam de melding binnen dat het paard al uit het water was. Vandaar dat ze dus niet gekomen zijn.

Gelukkig is het verder allemaal goed gekomen.

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:52

Eejj schreef:
Ik was erbij.. We waren net 20 meter het kanaal op en haar paard begon vervelend te doen. Om te draaien , achteruit te lopen , vooruit schieten etc. naar 10 seconden stond die dus al op de helling van het kanaal. Ik probeerde haar nog weg te lokken met mijn pony maar de ponys kende elkaar niet dus daar reageerde ze ook niet echt op. Toen stuurde ze hem van de helling af waar ze op reageerde met nog een pas achteruit. Toen heeft ze de teugels losgegooit en been gegeven en een tik op de kont van het paard. Als reactie daarop liet ze zich zo achterover vallen in het kanaal Meisje lag er eerst onder dus ik gelijk in paniek. Paard zette het gelijk om een zwemmen , is onder een bruggetje doorgezwommen wat maar 20 cm boven het water uitkwam , dus het hoofd kon er precies onderdoor. Daarna heeft ze nog zeker een kilometer of 1 , 1,5 gezwommen. Gelukkig kwamen er mensen van een andere manege hier in de buurt helpen. Brandweer gebeld , maar die kwamen maar niet Paard heeft zeker een uur in het water gelegen en naar 10 minuten was de brandweer al gebeld. Uiteindelijk kwam ze toch op mijn pony af en toen konden ze haar er uittrekken. - nadat ze eerst 2x weer wegzwom - Paard had alleen een snee op zn been en was wat stijf. Meisje wat erop zat had gelukkig ook niets en werd opgewarmd in een politiebusje terwijl wij de pony terugbrachten naar stal. Zover ik nu weet gaat het goed met de pony Lachen

paard staat weer vrolijk op stal Lachen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 01:02

Nou weet ze dus wat er van komt van dat gedonderjaag.... Maar goed dat het buiten al lekker warm is. Ik was er ook ingesprongen hoor om m'n beest te redden.