Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mii_jessy schreef:Ik heb toestraks ook op de radio gehoord dat ze van de intensive care af mag
ik vond dit wel fijn om te horen
Esmeralda schreef:mii_jessy schreef:Ik heb toestraks ook op de radio gehoord dat ze van de intensive care af mag
ik vond dit wel fijn om te horen
ja dat hoorde ik ook, maar ze moet nog wel weken in het ziekenhuis verblijven
bterlaan schreef:De oorzaak? Lijkt me duidelijk: paarden zijn geen machines en mensen vergeten dat. De gemiddlede burger kan niet met een paard omgaan. Bij evenementen wordt er onvoldoende afstand tususen paarden en publiek gehouden en in dit geval denk ik ook, dat de paarden onvoldoende getraind waren of zelfs helemaal niet geschikt voor wat er van ze gevraagd werd. Dat er maar liefst twee "op hol" (wat is dat precies?) slaan waarbij dan de koetsiers een veilig heenkomen zoeken paarden en koets aan hun lot overlaten en daarbij op de koop toe nemen, dat het publeik in gevaar komt, vind ik niet goed te praten. Daar ligt een groot gebrek aan voorbereiding en een enorme onderschatting van de risico's aan ten grondslag. De eigenaren van de paarden moeten hier dus in ieder geval voor opdraaien en het is de vraag, in hoeverre de organisatoren niet ook verantwoordleijk zijn.
larixfire schreef:Ik snap zowiezo niet dat op zulke drukke evenementen dit wordt gedaan. Er zijn een hoop mensen er kan zoveel gebeuren. Zelfs het bomvaste paard kan op hol slaan met alle gevolgen van dien. Dan maar een koninginnedag zonder ringsteken.
Citaat:En neem nu de markt in Zuidlaren, heel de binnenstad klem van de mensen en toch worden de paarden er tussendoor gewrongen en roept men : Pas op ! Of je maar even opzij wil gaan terwijl het helemaal niet kan. Langs de kermisattracties overal, kleine kinderen lopen ertussen, wandelwagens van alles. Als daar een keer een paard flipt verwond hij heel wat meer mensen....
suleilitha schreef:Duuhhh....het is een paardenmarkt, die mensen horen daar niet tussen te lopen met wandelwagens en toeters en bellen. Natuurlijk moet je dan opzij gaan.
Esmeralda schreef:nogmaals, het ringsteken was niet bij een braderie of dergelijke.
Was op een aparte plek.
En denk nu deze ongelukken zijn gebeurt, direct maar stoppen met alles. Nee we trekken hier onze leer uit en zullen hopelijk een andere anders doen.
Er al niemand met zijn paard ( en wagen) op stap gaan, om eens fijn een ongeluk te veroorzaken. En zelfs het 10000000%makke paard schrikt eens.
DaantjeBente schreef:Beste mensen, als deelnemer aan deze ringsteekwedstrijd kan ik jullie vertellen dat al onze paarden al jaren mee doen aan ringsteek wedstrijden, georganiseerde koetsentochten e.d.
Het is erg makkelijk om te roepen, o dat paard zal wel niets gewend zijn of o die koetsier zou het wel niet kunnen.
Wij rijden al jaren 3 ringsteekwedstrijden op 1 dag en daar doen altijd de zelfde mensen aan mee. De mensen die s ochtends in papendrecht gereden hebben, waren ook in zwijndrecht weer van de partij. En in papendrecht was de situatie toch echt gevaarlijker door onoplettend publiek dan in zwijndrecht. De koetsier waarvan het paard over het meisje heen gelopen is reed ook s morgens nog mee in papendrecht.
Zoals al vaker in dit topic, paarden zijn geen robotten, het blijven beesten. En een druk evenement, er was een complete straat voor afgesloten, zonder kraampjes, zonder wapperende zeilen, zonder geparkeerde auto's!! Maar helaas met een aangrenzende bouwput.
Dat het die dag 2 maal fout is gegaan zijn 2 op zichzelf staande feiten. Die hebben niets met elkaar te maken, ook de oorzaak ligt ergens anders.
Citaat:En neem nu de markt in Zuidlaren, heel de binnenstad klem van de mensen en toch worden de paarden er tussendoor gewrongen en roept men : Pas op ! Of je maar even opzij wil gaan terwijl het helemaal niet kan. Langs de kermisattracties overal, kleine kinderen lopen ertussen, wandelwagens van alles. Als daar een keer een paard flipt verwond hij heel wat meer mensen....
Citaat:Het zijn zowel de organisatie als de bezoekers die hun verstand moeten gebruiken, ik verwacht dat er komende jaren iets goed mis gaat in Zuidlaren waardoor het niet weer op deze manier georganiseerd mag worden of zelfs helemaal afgeschaft wordt. Het zou erg zonde zijn maar het zit er wel aan te komen.
Citaat:Het zijn zowel de organisatie als de bezoekers die hun verstand moeten gebruiken, ik verwacht dat er komende jaren iets goed mis gaat in Zuidlaren waardoor het niet weer op deze manier georganiseerd mag worden of zelfs helemaal afgeschaft wordt. Het zou erg zonde zijn maar het zit er wel aan te komen.
bterlaan schreef:Verder vind het echt niet goed dat de koetsiers (waarvan ik niet weet of dat ook de eigenaars zijn) zomaar de boel in de steek laten als er iets misgaat. Dat vind ik niet bepaald van verantwoordelijkheidsgevoel getuigen.