http://www.anky.nl/index.asp?page=nieuw ... 69&lang=nl
anky.nl
Afgelopen weekeind werden twee dagen lang in Hulten Subtoprubrieken verreden. Opvallend was het Lichte Tour debuut van Jazz afstammeling I.P.S Tango. Onder zijn ruiter Hans Peter Minderhoud liep de hengst meteen naar de overwinning in de Prix St. Georges (69,13%).
Hans Peter was zeer tevreden over IPS Tango waarbij met name de instelling en kwaliteiten van deze imponerende hengst positief opvielen. ‘Ik heb echt heel fijn gereden. Tango was goed bij de les en liep voor mijn gevoel best gemakkelijk door de proef heen. Ik ben er heel blij mee dat hij zich zo goed blijft ontwikkelen’, aldus Hans Peter.
Minderhoud zadelde ook French Kiss voor deze rubriek. Deze Florestan I afstammeling liep ook goed en werd tweede met een score van 67,13%. ‘Ook French Kiss laat zich fijn bewerken en lijkt veel aanleg te hebben voor het zwaardere werk. Hij liep een fijne proef maar was af en toe wat afgeleid op zijn omgeving. Daardoor moest ik op sommige stukken er wat meer aan rijden maar ook over de proef met French Kiss ben ik erg tevreden’.
Op dag twee in Hulten was Theo Hanzon succesvol: hij werd met Tolando tweede in de Prix St. Georges (66,13%). Theo was heel tevreden over het tweede optreden van de KWPN-hengst op Lichte Tour-niveau: ‘Twee weken geleden maakten wij ons debuut op dit niveau. Ik heb de afgelopen tijd vooral aan de mindere dingen uit deze eerste proef gewerkt en dat heeft heel goed geholpen.’
Seth Boschman scoorde in het ZZ-zwaar met Twister RVL. Deze combinatie werd tweede met 65,16%.
Volledige resultaten: klik