Mark Weusthof mikt op teamplaats in Nederlands team

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Mark Weusthof mikt op teamplaats in Nederlands team

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 08:40

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=11198&pC ... ID=&CatID=
knhs.nl

Afbeelding


Tijdens de WK Tour op zondag 20 april op Erve Weusthof in het Twentse Rossum maakte vierspanrijder Mark Weusthof bekend alles op alles te willen zetten voor plekje in het Nederlandse team.

“Ik heb zeven paarden tot mijn beschikking voor mijn vierspan en ik ga de komende wedstrijden gebruiken op de meest optimale samenstelling van mijn vierspan te bepalen,” aldus de lange Twentenaar. “Ik ga de concurrentie niet uit de weg. Ik weet dat mijn zwakke punt momenteel de dressuur is, maar ik ben hard aan het werk om het gat met mijn concurrenten kleiner te maken. In de marathon sta ik sterk, dat heb ik wel laten zien in de openingswedstrijd in Horst.” Hoewel Weusthof in Horst een snelle marathon reed, had hij niet het gevoel het onderste uit de kan te hebben gehaald: “Er zat meer in, maar dat gevoel hadden IJsbrand Chardon en Koos de Ronde ook. Het seizoen duurt nog lang en we hebben nog ruim vier maanden te gaan voordat het WK begint, er kan nog van alles gebeuren.”
Voor Mark Weusthof wordt Beesd zijn eerste WK-deelname in eigen land en tijdens de WK Tour werd eens te meer duidelijk hoe zeer de Stichting Twents Vierspan Theo Weusthof achter hem staat. De Stichting zal prominent op het wedstrijdterrein aanwezig zijn met een eigen tent. Voor de leden wordt een speciale busreis georganiseerd, zodat de enthousiaste fans gezamenlijk naar Beesd kunnen reizen.

Tijdens de WK Tour bij Mark Weusthof waren ruim 140 gasten van de Stichting Twents Vierspan, het WK Vierspannen en de KNHS aanwezig. Evenals tijdens de vorige WK Tour etappes werden de gasten geïnformeerd over de stand van zaken rondom het Wereldkampioenschap en blikte Stichtingsvoorzitter Gerard Bandsma vooruit op het wedstrijdseizoen. Het complete gezelschap verplaatste zich vervolgens naar Mark’s oefenterrein, waar hij eerst met zijn dressuurspan en later met zijn indoor marathonspan een flitsende demonstratie gaf. Erik Eshuis, die tijdens het WK deel uitmaakt van de presentatiejury, voorzag de gasten op bijzonder prettige en humoristische wijze van extra informatie. PaardenSport prijsvraag winnares Bertine Sikkens werd na afloop in het zonnetje gezet. Zij ontving een WK-kledingpakket en mocht plaatsnemen op het rijtuig bij Mark en zijn vierspan voor een snelle rit.

De volgende en laatste WK Tour wordt gehouden op het geheel vernieuwde bedrijf van IJsbrand Chardon in Den Hoorn (alleen op uitnodiging!).