Imke Schellekens-Bartels conformeert zich aan de rode bal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Imke Schellekens-Bartels conformeert zich aan de rode bal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 16:46

http://www.knhs.nl/news.asp?ID=11169
knhs.nl

Met Imke Schellekens-Bartels heeft Right To Play niet alleen een nieuwe enthousiaste ambassadrice erbij, maar heeft het ook één van de meest getalenteerde iconen uit de dressuursport in het team van de ambassadeurs. De 31-jarige amazone maakt al jaren furore in haar sport en behoort met haar paard Sunrise tot de absolute wereldtop. Onlangs conformeerde Schellekens-Bartels zich aan Right To Play. Imke: “Ik vind het een prachtig idee dat ik als topsporter ook op het maatschappelijke vlak mijn steentje kan bijdragen.”

De geboren Brabantse is met haar paard Sunrise al jaren actief op het hoogste niveau. Momenteel is Imke Schellekens-Bartels druk in de voorbereiding op de Olympische Spelen in Hong Kong. Daar is zij op twee gebieden een medaillekandidaat voor Nederland. Het zullen niet haar eerste Olympische Spelen worden. Vier jaar geleden was zij er ook al bij in Athene. Daar werd zij elfde in de individuele wedstrijd en vierde in het landenklassement. Dit jaar hoopt Schellekens-Bartels op een medaille: “Het zit er in. Zowel individueel als met de ploeg.”

In 2006 kende Imke Schellekens-Bartels haar grootste individuele succes door, na enkele podiumplaatsen, haar eerste nationale titel te noteren. In Eindhoven liet zij onder andere Olympisch kampioene Anky van Grunsven achter zich. Een jaar later, na enkele knappe overwinningen in verschillende Grand Prix-wedstrijden, volgde een tweede plaats in de Wereld Beker finale en een Europese titel met het Nederlandse team. Op datzelfde Europese toernooi veroverde Imke ook nog eens twee bronzen medailles.

Imke hoefde niet lang na te denken toen ambassadeursmanager Michel van Keulen haar benaderde voor het ambassadeursschap: “Via het CHIO had ik al wel eens van Right To Play gehoord, maar hoe de projecten van Right To Play er precies uitzien, wist ik nog niet. Vooral het bieden van structurele verbeteringen voor kinderen in bijvoorbeeld vluchtelingenkampen en het plezier dat daarom heen hangt spreken mij erg aan. Ik probeer zelf ook altijd positief in het leven te staan. De paardensport heeft daar voor mij een grote rol in gespeeld. Door mijn inzet hoop ik dat de kinderen in de meest achtergestelde gebieden ter wereld ook die kans kunnen krijgen. Ik heb de verhalen uit het veld bestudeerd op de website en ook Michel heeft mij er wat over kunnen vertellen. Dat motiveert enorm!”