Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
potverdikkie schreef:Is het zo simpel om daar maar in te berusten dan ipv alles in het werk te stellen om dat om te draaien en weer paarden te willen gaan fokken die weer van nature sterk zijn ??Ik ben wel met je eens dat de paarden die werkelijk in de natuur leven velen malen sterker zijn dan de paarden die wij als mensen in onze stallen hebben staan, maar dat is niet anders.
DubbelDun schreef:potverdikkie schreef:Is het zo simpel om daar maar in te berusten dan ipv alles in het werk te stellen om dat om te draaien en weer paarden te willen gaan fokken die weer van nature sterk zijn ??Ik ben wel met je eens dat de paarden die werkelijk in de natuur leven velen malen sterker zijn dan de paarden die wij als mensen in onze stallen hebben staan, maar dat is niet anders.
Buiten dat het paard daar zijn voordeel mee doet, geldt dat ok voor de gebruiker (de mens). Hooguit minder voor de fokker (zijn portemonnee), er zijn immers waarschijnlijk dan minder nieuwe paarden nodig.
potverdikkie schreef:Niet helemaal waar. In de natuur kan een paard prima springen en heel mooi lopen. Alleen is dat voor 'ons mensen' niet voldoende en willen we altijd meer en hoger en aan die vraag is maar moeilijk te voldoen.Sorry, voor mij is dat indd wel simpel. Een paard is van oorsprong ook niet gefokt om te springen of mooie pasjes te lopen.
En zo zijn er meerCitaat:Echter ik vind het ook prachtig als ik zie hoe mens en paard een eenheid kunnen zijn.
Heel veel honden doe je echt een plezier met 'buiten', behalve natuurlijk die door ons gefokte 'gedrochtjes' die liever op schoot zitten en alleen met een jasje aan naar buiten kunnenCitaat:Honden stammen af van de wolf, vroeger leefde de hond echt niet in huis? Moeten we dan nu ook alle honden weer terugbrengen naar de natuur? Nee, geen strak plan lijkt me.