‘Horrorvirus’ verspreidt zich met nieuwe Horrorboerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

‘Horrorvirus’ verspreidt zich met nieuwe Horrorboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 20:51

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=2042
dehoefslag.nl

Nadat eerst de Britse familie Gray terechtstond vanwege de dood van 31 paarden, pony’s en ezels en verwaarlozing van 111 andere dieren, heeft het landbouwdepartement van Kentucky (Verenigde Staten) een klacht ingediend tegen de eigenaar van een boerderij in Rowan County.

Het ‘horrorvirus’ lijkt zich te verspreiden. Op het erf en in de schuur van Don Miller werden afgelopen week 31 dode paarden gevonden. Er werden nog eens tien paarden aangetroffen die in zeer slechte conditie verkeerden. Veertien paarden waren er wel goed aan toe. De eigenaar wordt ten laste gelegd dat hij de wet op de afvoer van kadavers heeft genegeerd.

De eigenaar welke al op leeftijd is, kon volgens eigen zeggen niet meer voor de dieren zorgen na een open hart operatie.
Hij kan op een boete en een gevangenisstraf van dertig dagen rekenen.

Op deze pagina kun je een filmpje bekijken door op de rode camera rechtsboven te drukken.

Verwante artikelen:

[VN] Eigenaar van Britse Horrorboerderij krijgt paarden terug
[VN] RSPCA ontdekt 32 dode paarden op 'horrorboerderij'
[VN] Geredde paarden van de horrorboerderij maken het goed
[VN] Eigenaren horrorboerderij officieel aangeklaagd

l0esjj

Re: ‘Horrorvirus’ verspreidt zich met nieuwe Horrorboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:56

Onbegrijpelijk Scheve mond

ikenindi

bah bah bah!

LiNdA1986

Het wordt steeds gekker!
Hopelijk krijgt deze gek zijn dieren niet terug!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:05

pfff Boos!

Wat sommige mensen wel niet in hun kop halen.
Klinkt misschien lullig, maar ik hoop dat die vent een zelfde dood sterft als dat zijn paarden hebben gedaan. Zo iemand hoort niet terug te kunnen keren in de smaenleving.

Gelukkig is het amerika, en zijn daar de straffen wat horen dan in NL. Hier zou je bijwijze van spreken alleen FOEI horen en een boete krijgen van een paar duizend euro

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:06

Vreselijk triest dat dit allemaal gebeurt...

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 22:04

Weten jullie wat veel erger is?
Ik kan het jullie vertellen:
Dit volgende bericht

Citaat:
Urgent Plea to Deputy District Judge Sandeep Kainth - Amersham Horses

Deputy District Judge Sandeep Kainth has ordered 29 donkeys and ponies be returned
to Mr James Gray and his family. Oxford magistrates heard the family consider some
of the donkeys and Shetland ponies to be pets.

Judge Kainth agreed to return the pets to the family but rejected their application
to have the remaining 82 animals returned. These animals will instead be sold at
auction in May in Warwickshire.

The RSPCA had argued that it should be allowed to oversee the re-homing of the
animals in order to safeguard their future welfare.

But Judge Kainth said the donkeys and Shetland ponies had to be returned to the
Grays, "as there is no evidence to show they are in any danger".

RSPCA inspector Kirsty Hampton said the decision to return the horses to the Grays
was "devastating".

WHAT CAN YOU DO TO HELP?

Please write directly to Judge Kainth to express your views on exactly why these
equines SHOULD NOT be returned to the Gray family and why the remaining horses
SHOULD NOT be sent to a public auction.

Deputy District Judge Sandeep Kainth
Oxford Magistrates Court
PO Box 37,
Speedwell Street
Oxford
Oxfordshire
OX1 1RZ

Please ask every animal lover you know to write to Judge Kainth. There might only be
a tiny chance that we can change his mind but for the sake of the horses that chance
must be taken. Please write even if you are not living in the UK. If these animals
are returned or sold then it will set a very bad precedent for future cruelty cases.

We have set up a Facebook group to help spread the word.

http://www.facebook.com/group.php?gid=10726482380

Thank you.

Further reading:
http://www.ilph.org/news_details.asp?id=930

Van dit soort berichten wordt ik dus stil No Cheer

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 22:31

begrijp ik dit nog???of ligt het aan m'n kleur haar...????

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 23:26

Pfff afgrijselijk. Geen woorden voor. Dat mensen zoiets kunnen doen.......................................................................grrr

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 07:05

@Zahlina, daar loopt al een topic over Ja

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 07:13

LiNdA1986 schreef:
Het wordt steeds gekker!
Hopelijk krijgt deze gek zijn dieren niet terug!

Als je naar het filmpje gekeken hebt, zie je dat het niet echt een gek is.
Naar zeggen van de man in het filmpje heeft hij altijd goed gezorgd voor z´n dieren, tis natuurlijk wel bijna onbegrijpelijk dat iemand het dan vervolgens zover laat komen, volgens mij net zoiets als mensen die altijd heel netjes zijn geweest op hun huis, dan ziek worden en opeens de hele boel laten verslonzen tot er helemaal niet meer in te leven valt.

Maar vreselijk dat in dit geval daar een groot aantal dieren de dupe van worden.

Het is jammer dat die man niet gewoon HULP gevraagd heeft toen hij het zelf niet meer aan kon. Hij had toch gewoon z´n buren kunnen vragen of ze in konden springen.

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 07:52

wat vreselijk

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:14

illl baahhh!! Boos!
dat het zoo kan gebeuren!!

Pablo_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:28

Het is vreselijk dat dit zo ver heeft moeten komen, maar om nu die oude man voor alles en nog wat te moeten uitmaken....

Zoals hierboven al gezegd worden verklaren buren dat de man altijd met veel liefde voor zijn paarden gezorgd heeft. Dit resulteerde in mooie, gezonde paarden. Sinds hij naar een ziekenhuis moest voor een hartoperatie is het bergafwaarts gegaan. Misschien is de man geestelijk niet meer in staat om te zien wat er gaande is, hij ziet er in ieder geval erg verdwaasd uit in het filmpje. Daarbij begrijp ik uit het artikel dat zijn zoon voor de paarden had moeten zorgen, deze is in mijn ogen dan de grootste schuldige.

In dit geval vind ik dat de buren ook eerder aan de bel hadden kunnen trekken, verschil moet toch duidelijk zichtbaar geweest zijn. Neemt niet weg dat voor de paarden waarvoor hulp te laat is gekomen het een vreselijk lijden geweest is en dat ik denk dat het de eigenaar, wanneer hij nog wel bij de tijd geweest was, ook zeer zeker veel pijn gedaan zou hebben wanneer lijdzaam had moeten toekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 09:36

Ik vind het heel erg sneu. Als die man altijd goed voor zijn dieren heeft gezorgd gaat het er bij mij niet in dat hij ze ineens dood laat gaan, dan is imo er meer aan de hand.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 10:07

het is idd onbegrijpelijk maar er schuilt kennelijk ook een verschrikkelijk triest verhaal achter Bloos
het gaat hier om een man die in het verleden altijd super voor zijn dieren heeft gezorgd en nooit nalatig is geweest in medische verzerzorging tot na de open hartoperatie, volgens de buren is de man gewoon ziek en lukt het hem allemaal niet meer.
natuurlijk is dit niet te rechtvaarden en horen dieren niet de dupe te zijn van de eigenaar maar je kon zien dat de man is aangeslagen en goed begreep wat hij had aangericht!

ik ben blij dat er dieren zijn die nog te redden zijn, maar ik vind het ook een zeer trieste situatie met een vervelend verhaal, wat ooit zo mooi was en zijn leven betekende heeft hijzelf kapot gemaakt!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:51

Triest verhaal....zeker een geval van zware verwaarlozing, maar in dit geval kan ik toch (heeeeel diep in mijn hart) medelijden met die man hebben als je hem daar zo ziet zitten. Het is natuurlijk absoluut niet goed te praten en hij had natuurlijk hulp kunnen zoeken, maar toch.... Ach gut . Bij dat andere verhaal van die hele familie komt alleen woede in mij op! Daar gaat het echt om gewilde verwaarlozing! Achtelijke figuren Hamer !

Niettemin zouden deze mensen allemaal verboden moeten worden nog dieren te houden!

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 12:06

Dit soort dingen mogen niet gebeuren, maar ik geloof ook niet dat deze man dit harteloos heeft gedaan.
Hij had hulp moeten vragen, maar heeft dit helaas niet gedaan.
Toch vind ik dat hij wel straf verdiend, ookal is je eigen gezondheid slecht is dat nog geen reden om dat van je paarden zo te verwaarlozen..

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:36

Ik snap niet dat je het zo ver kan laten komen......

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:55

Vreselijk Boos! Boos! Boos! , arme dieren.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:12

Arme dieren inderdaad, en dan zijn ze er nog niet over uit wie aan te klagen...
lijkt me niet zo moeilijk die zoon toch die heeft zijn werk niet gedaan.....
Wat een drama allemaal, hoop dat de geredde dieren het goed gaat....

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 01:42

Ik vind het best sneu dat er hier zo met beschuldigingen worden gesmeten, dat door mensen die nog niet de helft van het verhaal hebben 'opgenomen.' Als er geluisterd was, hadden die mensen gehoord dat er in dit geval niet sprake was van opzet, de wil om de dieren te verwaarlozen. Maar dat de man het simpelweg niet meer kon.

Het is gruwelijk, dat besef ik ook en hij is zeker niet onschuldig, maar begrip jegens hem is ook een zeer goede zaak. Hij had gewoon iemand moeten vragen en heeft dit niet gedaan met alle gevolgen van dien, maar je hoort dat er duidelijk gezegd wordt dat deze man altijd goed voor zijn dieren gezorgd heeft en dat hij door serieuze gezondheidsproblemen de zorg niet meer op kon nemen.

Zijn straf vind ik terecht, hij heeft een les om te leren maar om hem uit te maken als een 'maniak' of een 'vreselijk mens'.. Nee, dat vind ik te ver gaan, het gaat hier om een oude, waarschijnlijk licht verwarde man met last van zijn gezondheid. Dit geeft hem zeker niet het recht zijn dieren op een dergelijke manier te laten 'verpieteren', maar het geeft anderen ook niet het recht hem uit te maken voor zaken die hij niet is.

Maar omdat dit bokt is en dingen snel fout geïnterpreteerd worden maak ik even duidelijk dat ik het óók vreselijk vind wat daar gebeurd is en dat de man zeker schuld treft, hij had gewoon hulp moeten vragen.

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 11:14

Ksnap da echt ni e :s
oe kunde da nu doen :s