Meer aanvoer voorjaarspaardenmarkt van Zuidlaren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Meer aanvoer voorjaarspaardenmarkt van Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 08:58

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drent ... 368995.ece
dvhn.nl

Dat is de stellige overtuiging van de 74-jarige Willem Roelfsema, ambassadeur van de paardenmarkt in Zuidlaren. De aanvoer lag met 339 paarden en pony's en zeven ezels maar liefst vijftig dieren hoger dan vorig jaar. Marktmeester Jaap Mellema constateert dat naast de echte Zuidlaardermarkt de voorjaarsmarkt in Zuidlaren "zo sterk als een paard wordt."

De handel kwam laat op gang door de hoge prijzen die werden gevraagd. Uiteindelijk werd er goed verkocht, maar voor lagere prijzen. Volgens nestor Roelfsema kochten vooral de vele buitenlanders goed. De Zuidlaardermarkt is de eerste echte voorjaarsmarkt in Nederland.

Veel bezoekers hielden de hand nog op de knip omdat ze hun aankoop nog vier tot zes weken op stal moeten houden voordat de weiden droog genoeg zijn. Dat kost ze veel geld aan voer dat sinds vorig jaar veel duurder geworden is.

frisiangirl

Re: Meer aanvoer voorjaarspaardenmarkt van Zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:03

Ik ga liever naar de zuidlaardermarkt in het najaar, dan zijn de prijzen wat lager. Kan me inderdaad voorstellen dat mensen nog geen paard willen kopen: het voer is inderdaad duurder geworden. Wij konden ook een mooie jaarling kopen, maar hebben het ook niet gedaan omdat hij dan nog een paar week op stal moet staan....

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:21

In het najaar moeten ze toch helemaal op stal, dus voor die 4 weken euro's aan brok en stro meer zijn die 4-6 weken ook wel te overbruggen lijkt me.
Maar leuk dat het weer een succes was, ik ga elk jaar naar de najaarsmarkt even paardjes kijken dat is ook gezellig Haha!

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:40

Zou graag nog een keer naar zo'n paardenmarkt toegaan, het is er tot nu toe nog nooit van gekomen. Misschien in het najaar nu een keertje..Lachen

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:43

Heeft er iemand hier een 12 jarige bonte hengst (Elbruce) gezien/gekocht?
Foto's in mijn profiel. Ben echt op zoek naar hem!