Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110971
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 18:23

http://www.horseandhound.co.uk/news/art ... 55&cid=397
horseandhound.co.uk


Donderdag 22 mei moet eventingamazone Madeleine Brugman voorkomen tijdens een hoorzitting van de internationale paardensportfederatie FEI. Zij wordt beschuldigd van het bezitten en gebruiken van springschoenen met spikes bij haar paard Sundancer 6.

De springschoenen werden begin maart tijdens een eventingwedstrijd in Portugal aangetroffen.
Madeleine Brugman ontkent dit voorval. Volgens haar zijn de springschoenen door iemand anders bij haar spullen gelegd.

Verwante artikelen:

[VN] Verdenking ongeoorloofde hulpmiddelen tijdens eventing

Girlgamer
Berichten: 4971
Geregistreerd: 12-01-06

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:33

"Volgens haar zijn de springschoenen door iemand anders bij haar spullen gelegd."

En dat ziet zij niet en doet ze gewoon om? Beetje vaag.
Ik hoop iig dat ze de waarheid spreekt en er niets vanaf weet.

Benfan

Berichten: 4010
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:43

Ik zou het er raar vinden als dat zo is, je controleert toch altijd je springschoenen (in haar geval) voordat je ze om doet? vind het erg vaag allemaal... maar goed.

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:08

Er staat volgens mij nergens dat ze ze om heeft gedaan bij een paard. De springschoenen zouden in een tas van haar hebben gezeten., waarschijnlijk zal iemand ze per ongeluk bij haar spullen hebben gegooid.
Ik denk niet dat zij zulke dingen zou gebruiken. Kan best dat iemand per ongeluk in de haast de schoenen bij haar spullen heeft gegooid? Of iemand wil haar zwart maken. Er bestaat toch hoop ik niemand op aarde die zulke dingen daadwerkerlijk zou gebruiken?

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 19:28

Helma_Amber schreef:
Er staat volgens mij nergens dat ze ze om heeft gedaan bij een paard. De springschoenen zouden in een tas van haar hebben gezeten., waarschijnlijk zal iemand ze per ongeluk bij haar spullen hebben gegooid.
Ik denk niet dat zij zulke dingen zou gebruiken. Kan best dat iemand per ongeluk in de haast de schoenen bij haar spullen heeft gegooid? Of iemand wil haar zwart maken. Er bestaat toch hoop ik niemand op aarde die zulke dingen daadwerkerlijk zou gebruiken?


Helaas wel...met het oog op het gewon raakt maar al te vaak het welzijn van het paard uit het oog verloren... Huilen

Marije112

Berichten: 3413
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 20:31

Helma_Amber schreef:
Er staat volgens mij nergens dat ze ze om heeft gedaan bij een paard. De springschoenen zouden in een tas van haar hebben gezeten., waarschijnlijk zal iemand ze per ongeluk bij haar spullen hebben gegooid.
Ik denk niet dat zij zulke dingen zou gebruiken. Kan best dat iemand per ongeluk in de haast de schoenen bij haar spullen heeft gegooid? Of iemand wil haar zwart maken. Er bestaat toch hoop ik niemand op aarde die zulke dingen daadwerkerlijk zou gebruiken?


Ze schijnt ze om te hebben gehad met losrijden.

Heeft iemand (foto)beelden hiervan?

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:18

Wat moet ik me voorstellen bij springschoenen met spikes?

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:18

mag ik vragen wat spikes zijn. ik heb wel een vermoeden, maar ik zou graag een bevestiging willen.

zijn dat punten aan de hak van je schoen? Bloos

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:19

Ik mag hopen dat ze die dingen niet heeft gebruikt?
Arm paard!

Helma_Amber

Berichten: 7629
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Bierum

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:23

Jolandaa_ schreef:
mag ik vragen wat spikes zijn. ik heb wel een vermoeden, maar ik zou graag een bevestiging willen.

zijn dat punten aan de hak van je schoen? Bloos


Spikes zijn scherpe punten dacht ik. Wat ik me voorstel bij springschoenen met spikes is een springschoen met scherpe punten in de bovenste rand, die in de kootholte van het paard prikken. Maar goed dat is mijn voorstelling, het kan er ook anders uit zien.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:25

Als ze deze inderdaad om heeft gehad, zou ze wat mij betreft nooit meer op het paard mogen zitten of er zelfs maar naar kijken!

Dowski

Berichten: 2274
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: de gekste

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:36

ik vraag me inderdaad ook af wat ik mij erbij voor moet stellen, misschien wat Helma_Amber zegt... is enigst logische denk ik.... maar dan vraag ik me af: de toegevoegde waarde Verward paarden dragen toch springschoenen ter voorkoming van aftrappen ijzers en kapottrappen van de bal van de voet? waarom een martelwerktuig ervan maken?
idd, als ze deze heeft gebruikt, zou ze niet meer in het bezit van paarden mogen zijn... en ook de uitvinder zou opgehangen moeten worden...

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:38

je voelt toch aan de springschoen van het paard die spikes zitten? of ben ik nu zo scheel. dus als het paard de hindernis raakt krijgt hij de spikes in zijn been? dat vind ik laf.
ik ken wel de manier, van expres het balkje laten tikken zodat ze de volgende keer het been optillen, maar om het zo te doen. laat haar maar eens hardlopen met spikes in haar tenen..

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:42

Als ze er inderdaad mee zou hebben gereden ben ik het met jullie eens.
Ik heb alleen dat nergens bevestigd gezien en alleen gehoord dat ze in haar tas zijn gevonden.
Totdat er geen bewijs is dat ze ermee heeft gereden hoop ik dat ik uit mag gaan van het 'goede in de mens' en dat ze er inderdaad in is geluisd of het een ongeluk was.

We zullen het wel horen 22 mei.

Dowski

Berichten: 2274
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: de gekste

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:44

ik heb ergens anders gelezen dat er dna onderzoek komt, waarschijnlijk of de betreffende springschoenen inderdaad om haar paarden hebben gezeten..... dusssss... 't is te hopen voor dr dat ze inderdaad in de verkeerde tas zijn gemikt...

Tressie
Berichten: 34
Geregistreerd: 26-03-07
Woonplaats: driebergen

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:46

jeetje wat bizar, beetje raar verhaal.
wie zou dat nou ergens neerleggen? maar ook vraag ik me of ze dat inderdaad zou doen? hoe ver heen ben je dan?
heb ook is verhalen gehoord van stroom op de bovenste balk, kan niet geloven dat mensen zo gruwelijk bezig kunnen zijn.
hoop dat er snel duidelijkheid komt en ben benieuwd naar de bewijzen

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:04

Spikes in de springschoenen, omgekeerde kroonkurken op de balken, spijkers op de balken.. Allemaal om het paard zijn beentjes hoger op te laten tillen. Is dat nu nog sport? Ik wordt er al misselijk van als ik het zowaar moet tikken.

Ik heb ook in de Hoefslag gelezen dat Madeleine (naar eigen verklaring) ze gevonden heeft op haar tas. Hopelijk wel, anders mag ze van mij ook een keertje op een paar inlegzooltjes met spijkers gaan hardlopen.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:41

Denk je nou echt dat zij de enige is die ze gebruikt Haha! Heb laatst verhalen gehoord van een springamazone, dat is geen kattenpis hoor.. Zo vriendelijk is de topsport helaas niet.

Uthrick
Berichten: 2961
Geregistreerd: 27-11-05

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:49


steve
Berichten: 10
Geregistreerd: 13-09-07

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:31

We kunnen allemaal leuke dingen verzinnen om madeleine te straffen etc , maar het is nog altijd zo dat iedereen onschuldig is tot dat het tegen deel bewezen is , en laten we stoppen met madeleine zwart te maken., zo beschadig je iemand zonder dat je de feiten weet .

Als ze veroordeeld zou worden hebben jullie nog tijd zat om je mening over straffen te geven .

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 08:58

Goh ik lees net het stukje op de KNHS-site.
Ben benieuwdd wat eruit komt op de rechtzaak.

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:38

Wat lijkt het me ontzettend rot als je beschuldigd wordt van zoiets terwijl je onschuldig zou zijn...

Lijkt me erg dom als iemand die dingen al gebruikt om ze dan mee te nemen naar zo'n wedstrijd. Kan me dus moeilijk voorstellen dat je zulke dingen " open en bloot" op het losrijdterrein op je tas laat slingeren.
Hoop dat er inderdaad DNA onderzoek gedaan kan worden en wacht verder de uitslag af...

soooooR

Berichten: 40
Geregistreerd: 07-04-08
Woonplaats: Heemskerk

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:50

jammer dat er zulke dingen meten gebeuren in de paardensport, als je paard niet goed genoeg is, train je verder, of doe je niet mee zou je denken toch? maar misschienis het wel is haar tas gestopt....want wie doet zijn paard dat nou aan? er zijn natuurlijk genoeg gekken op deze wereld.. maar ik ben benieuwd!!!

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:53

toen ik nog fulltime in de pardensector werkte zag ik dit soort praktijden geregeld Boos!
en juist bij de grotere ruiters want daar is de druk om goed te presteren het hoogst, dus al met al zou het me weinig verbazen als zij werkelijk de eigenaresse zou zijn van deze springschoenen en ze ook gebruikte.
dit is geen beschuldiging alleen is het denk ik niet inmogelijk, dit is helaas slechts een voorbeeld van de middelen die ze gebruiken om de paarden 'voorzichtig' te maken Boos!

schumiegirl
Berichten: 309
Geregistreerd: 20-09-06
Woonplaats: Putten

Re: Datum bekend voor zaak tegen Madeleine Brugman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:16

Ze heeft de springschoenen niet om gehad bij haar paard.Zou ook stom zijn aangezien haar paard al voorzichtig genoeg is en zeker niet voorzichtiger gemaakt hoeft te worden! De tas van madeleine is onbewaakt achter gelaten door gebrek aan personeel.Ze zijn er waarschijnlijk door een derde ingestopt.