Veere kiest voor het opruimen van paardenmest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Veere kiest voor het opruimen van paardenmest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 07:37

http://www.pzc.nl/regio/schouwen-duivel ... n-poep.ece
pzc.nl

Adrie Krielaard uit Vrouwenpolder gaat paardenpoep opruimen in het buitengebied van de gemeente Veere.
Krielaard deed dat vorig jaar al eens met paard en wagen om de gemeente aan te sporen hem aan te nemen als oplossing voor het poepprobleem. De gemeente gaat nu in op zijn voorstel. Als het aan wethouder Wim van Tatenhove ligt, kan Krielaard in de loop van deze maand nog beginnen. Volgens Van Tatenhove gaat hij drie dagen per week op pad. Het was Krielaards bedoeling met een wagen getrokken door zijn twee paarden langs de ruiterpaden te gaan, maar de paarden blijken daarvoor in een te slechte conditie. De gemeente stelt daarom een kleine tractor beschikbaar. Krielaard gaat op zijn rondes behalve paardenvijgen ook hondenpoep en zwerfvuil opruimen.

Krielaard gaat voorlopig op proef zo'n drie maanden aan de slag. Daarna wordt gekeken wat de ervaringen en resultaten zijn.

joyce B

Re: Veere kiest voor het opruimen van paardenmest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 08:27

zou mooi zijn als deze oplossing werkt en de man er op deze manier ook nog een verdienste aan heeft...

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 09:56

Hier de goede link Knipoog :
http://www.pzc.nl/regio/walcheren/29366 ... enpoep.ece

Kunnen ze er nog wel eentje bij nemen, in het buitengebied van Veere liggen nogal wat meer dorpen dan wat ze hier noemen en ook (juist) daar stikt het van de paarden.
Poep opruimen in de ruiterpaden lijkt me wat overdreven, ze kunnen beter de met stront bezaaide fietspaden schoonhouden Clown

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 12:00

Haha, Adrie Krielaard, ik wil nog weleens zien hoelang hij dat blijft doen dan. Ben tijd groom geweest bij Adrie tijdens de Power Horse Competitie en kan me niet voorstellen dat hij dit lang blijft doen Clown

Vraag me zowiezo af waarom hij dit gaat doen, in het verleden was hij vrachtwagenchauffeur...

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:38

Inderdaad Baileys. Op de fietspaden zal het harder nodig zijn.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:37

Jaa handig, als hij er ook nog voor betaald krijgt Lachen
Want het is meestal nogal lastig om de mest op te ruimen als je op je paard zit, in je eentje ...

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:50

Chrissy_93 schreef:
Want het is meestal nogal lastig om de mest op te ruimen als je op je paard zit, in je eentje ...

Niet zo moeilijk hoor, even afstappen en het met je laars aan de kant schuiven Knipoog

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:52

Baileys schreef:
Chrissy_93 schreef:

Niet zo moeilijk hoor, even afstappen en het met je laars aan de kant schuiven Knipoog

Afstappen buiten is gevaarlijk. Dat zou ik ook niet doen. Paardenpoep breekt zichzelf af, 1 regenbui en het is weg. Beetje tolerantie mag best

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 16:02

Vjestagirl schreef:
Afstappen buiten is gevaarlijk. Dat zou ik ook niet doen. Paardenpoep breekt zichzelf af, 1 regenbui en het is weg. Beetje tolerantie mag best

Waarom vind je dat gevaarlijk?
Ik doe het al m'n hele leven zo, vind het asociaal stront midden op een fietspad te laten liggen, temeer omdat ik daar goed beschouwd niet eens met mijn paard mag komen.

sprogur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:11

mooi dat iemand dat doet.