Comply or Die wint Grand National

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Comply or Die wint Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-08 18:46

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=2018
dehoefslag.nl

De 161e Grand National op Aintree, bij Liverpool, is gewonnen door Comply or Die met de Ierse jockey Timmy Murphy. Het was zijn eerste overwinning na elf eerdere pogingen in ‘The Big One’. Meer dan honderdduizend toeschouwers en miljoenen televisiekijkers waren er op de eerste zaterdag van april getuige van hoe een veld van veertig volbloeds onder goede weersomstandigheden van start ging met 30 flinke hindernissen in het vooruitzicht. In de ontknoping van de Grand National had de negenjarige Comply or Die, die samen met Cloudy Lane als favoriet van start ging (7-1), de langste adem. Hij versloeg King Johns Castle (20-1) met jockey Paul Carberry met vier lengten. Mede-favoriet Cloudy Lane finishte als zesde. Snowy Morning (16-1) werd derde. Vijftien paarden met jockey reden de ruim zeven kilometer lange 'race der races' uit. De rest viel of verloor zijn jockey op een van de indrukwekkende hindernissen als Becher’s Brook, Valantine’s Brook en The Chair.

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Comply or Die wint Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:27

ik heb de race op de voet gevolgt,vodn het weer zeer spannend om naar te kijken.
achteraf toch met een dubbel gevoel!Mickelvey overleed in deze race!
vorig jaar eindigde dit paard als 2 de in de grand national,
1 jockey is afgevoerd naar het ziekenhuis(ze denken rugletsel)

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Re: Comply or Die wint Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:48

Ik was ook een van de miljoenen televisiekijkers...Ik vind het altijd een bijzonder spektakel om te zien. De hele middag races met tussendoor allerlei filmpjes en interviews en dan als finale de Grand National...
Altijd zo leuk als ze naar de verschillende stallen gaan! Zo'n gaaf gezicht om die paarden te zien galoperen over vaak van die prachtige landschappen...Dat stukje van die twee schimmels die na de rit lekker de wei in banjerden en vervolgens helemaal los gingen in een modderpoel, met dek en al. Prachtig!
De gevallenen zijn altijd wel een mindere kant van het geheel, het blijft een loodzware race...

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Comply or Die wint Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:27

Pluizebolpum schreef:
Ik was ook een van de miljoenen televisiekijkers...Ik vind het altijd een bijzonder spektakel om te zien. De hele middag races met tussendoor allerlei filmpjes en interviews en dan als finale de Grand National...
Altijd zo leuk als ze naar de verschillende stallen gaan! Zo'n gaaf gezicht om die paarden te zien galoperen over vaak van die prachtige landschappen...Dat stukje van die twee schimmels die na de rit lekker de wei in banjerden en vervolgens helemaal los gingen in een modderpoel, met dek en al. Prachtig!
De gevallenen zijn altijd wel een mindere kant van het geheel, het blijft een loodzware race...


nou zo kijk ik dus ook ieder jaar!

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re: Comply or Die wint Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:13

Is het nog ergens op terug te zien? Ik had mijn video geprogrammeerd............. helaas op de verkeerde bbc Koe

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Re: Comply or Die wint Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:36

Probeer of er op de website van de BBC iets staat over terug kunnen kijken...Kan me wel indenken van die vergissing. Het begon op BBC 2 en is daarna overgegaan naar BBC 1.

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: Comply or Die wint Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:38

Aintree is toch Ierland? Hebben ze daar dan ook een Liverpool? Die Murphy is wel een bekende jockey daar, ik vraag me af of Davy Russell nog mee reed; misschien is dat nog ergens te achterhalen?..
Ik heb met hem gewerkt, was toen een heel fout mannetje als collega maar rijden dat hij kan..
Ben benieuwd naar de sire van Comply!

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Re: Comply or Die wint Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:47

De renbaan Aintree, althans die waar de Grand National wordt gereden, ligt toch echt in Liverpool, GBR...Comply or Die is wel Iers, alleen wordt hij getraint door David Pipe uit Somerset.

Voor de liefhebbers, de vader van Comply or Die, Old Vic:
http://www.p2p.ie/stallion_det.asp?key=8395
Over MacKelvey, het paard dat het niet heeft overleeft:
McKelvey unseated his jockey and then carried on running loose, at which point he ran into one of the running posts on the side of the course, which caused the injuries in question.
Schijnbaar een tragisch ongeval, wat in principe niets met de race van doen heeft (ja, dat ie daar rondliep, dat dan weer wel). Ergens kan ik dat ook wel geloven, er zijn nou eenmaal paarden die graag in dingen lopen...

Voor diegenen die er geen genoeg van kunnen krijgen:
http://nl.youtube.com/watch?v=j6ODYBT-J-w

edit:
Voor detour Knipoog : De lijst met deelnemende jockeys en hoeveelste ze zijn geworden:
http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/other_s ... 332620.stm

Tja, kwestie van even niets te doen hebben... Haha!