Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Van de ''proefpaarden''ondervond meer dan de helft matig tot ernstig ongerief, zo valt in hetzelfde VWA-overzicht te lezen. 182 paarden zijn gestorven of gedood tijdens het beëindigen van de proef.
Mindfields schreef:Citaat:Van de ''proefpaarden''ondervond meer dan de helft matig tot ernstig ongerief, zo valt in hetzelfde VWA-overzicht te lezen. 182 paarden zijn gestorven of gedood tijdens het beëindigen van de proef.
Pfffff....ff stukje tekst van die site equote.....ik vind dit net zo erg als proeven op aapjes, beagles die met opzet 10 keer achter elkaar op hun gezicht worden gestompt om pijnreacties te testen, hamsters, cavia´s en ratten. Walgelijk.
Laui! schreef:Zozo, dus jullie vinden het allemaal geoorloofd dat er ménsen doodgaan aan inferieure techniek? In januari werden de onderzoeksresultaten bekend van een studie waarbij bij mensen met acute alvleesklierontsteking probiotica werden gebruikt. De mensen met het placebo waren er daar véél beter vanaf gekomen dan de mensen die die probiotica hadden gekregen. De hele Nederlandse en internationale pers is over de onderzoekers gevallen. Er waren namelijk (volgens de pers) 24 mensen dood gegaan terwijl dat niet had gehoeven. De hele medische wetenschap bemoeit zich ermee en heeft kritiek op de wijze waarop het onderzoek (onder 300-400 patiënten in 15 verschillende Nederlandse ziekenhuizen) is uitgevoerd.
Dit onderzoek was eerst op ratjes uitgevoerd waaruit bleek dat het tot betere overlevingskansen zou leiden. Helaas bleek het in de mens iets anders te gaan. Die ratjes zijn proefdieren, maar zonder die proefdieren had het hele onderzoek niet op mensen mogen worden uitgevoerd. Als er nu achteraf zou blijken dat een andere proefdiertest zou kunnen voorkomen dat er 1 mens teveel overlijdt, dan wordt zo'n test onmiddelijk ingesteld. Ik vind dat terecht, ik wil echt niet de arts zijn die gaat vertellen dat dankzij dat ontzettend hippe onderzoek iemands vader of moeder is overleden, of een broer of zus. Zouden jullie dat wel kunnen? Zouden jullie met droge ogen kunnen beweren dat we het leven van een paar ratjes hebben gered, maar dat we daardoor helaas die lieve opa of oma hebben gedood? Zou je dat als familie accepteren als iemand zoiets tegen je zegt? Tuurlijk zijn dierproeven ontzettend naar, maar ze zijn er niet voor niks. Het redt mensenlevens en ja, daar moet soms een dierenleven voor worden opgeofferd. Ik weet uit ervaring dat alle dierproeven sterk zijn gecontroleerd en dat er hele commissies zijn die continu op zoek zijn naar betere alternatieven, zodat zo min mogelijk dierproeven worden gedaan en dat dierproeven zo diervriendelijk mogelijk worden uitgevoerd.
Voor iets onschuldigs als make-up zijn dierproeven volstrekt zinloos, maar voor de medische wetenschap zijn ze onontbeerlijk. Het heeft daadwerkelijk een levensreddend nut. Daarnaast leer je ook niets wat van nut is voor een paard als je dat niet uitprobeert en dan dus het risico neemt dat dat paard doodgaat. Want dat doe je uiteindelijk in de humane geneeskunde ook. Dierproeven kunnen nóg zo vaak worden uitgevoerd, uiteindelijk blijkt (helaas) regelmatig dat het in de mens nét iets anders gaat. En dan vallen er dus doden.
Daphne__ schreef:ik vind het vreselijk!
dier of mens! geen van beide verdienen pijn!
je bent toch echt niet goed bij je hoofd als je een dier pijn laat lijden, omdat de mens er beter van word???
sorry hoor, maar ik blijf erbij dat het een grote zooi is!
dierenmishandeling mag niet, maar een GEZOND beest ziek maken, mag wel!?
Daphne__ schreef:ik vind het vreselijk!
dier of mens! geen van beide verdienen pijn!
Maartje1990 schreef:Zo werkt het gewoon niet. Jij kan wel vinden dat ze het 'verdienen' om dood te gaan, omdat het zo vreselijk is wat ze hebben gedaan, maar dat maakt jou minstens net zo'n crimineel. Het is en blijft een mens. Als mensen onderling hebben we 'afgesproken' dat we (in de Westerse wereld althans) het onacceptabel vinden om een medemens dood te maken. Er is niets dat een mens het recht geeft een ander mens te doden, vinden we in Nederland. De enkele uitzondering is 'noodweer', als je kunt bewijzen dat de ander anders jou eerst had vermoord. En in VS bijvoorbeeld vinden ze dat ze moord met moord mogen vergelden (doodstraf). Daar worden tests en onderzoeken ook op gevangenen uitgevoerd. Ter dood veroordeelden zijn daar (nadat ze gedood waren) in plakjes gesneden om zo een beter beeld te krijgen van de anatomie.Dat ben ik dus hélemaal NIET met je eens. Hoeveel verkrachters, pedofielen, moordenaars en weet ik veel wat lopen er tegenwoordig wel niet rond? Mogen gemakkelijk gewoon in een hun gevangenis zitten? Persoonlijk vind ik dat ze díe mensen maar gebruiken als proef'dier' ipv die dieren die nog nooit geen vlieg kwaad gedaan hebben. En als die mensen dan doodgaan, net goed, dat verdienen ze!!
Laui! schreef:Zozo, dus jullie vinden het allemaal geoorloofd dat er ménsen doodgaan aan inferieure techniek? In januari werden de onderzoeksresultaten bekend van een studie waarbij bij mensen met acute alvleesklierontsteking probiotica werden gebruikt. De mensen met het placebo waren er daar véél beter vanaf gekomen dan de mensen die die probiotica hadden gekregen. De hele Nederlandse en internationale pers is over de onderzoekers gevallen. Er waren namelijk (volgens de pers) 24 mensen dood gegaan terwijl dat niet had gehoeven. De hele medische wetenschap bemoeit zich ermee en heeft kritiek op de wijze waarop het onderzoek (onder 300-400 patiënten in 15 verschillende Nederlandse ziekenhuizen) is uitgevoerd.
Dit onderzoek was eerst op ratjes uitgevoerd waaruit bleek dat het tot betere overlevingskansen zou leiden. Helaas bleek het in de mens iets anders te gaan. Die ratjes zijn proefdieren, maar zonder die proefdieren had het hele onderzoek niet op mensen mogen worden uitgevoerd. Als er nu achteraf zou blijken dat een andere proefdiertest zou kunnen voorkomen dat er 1 mens teveel overlijdt, dan wordt zo'n test onmiddelijk ingesteld. Ik vind dat terecht, ik wil echt niet de arts zijn die gaat vertellen dat dankzij dat ontzettend hippe onderzoek iemands vader of moeder is overleden, of een broer of zus. Zouden jullie dat wel kunnen? Zouden jullie met droge ogen kunnen beweren dat we het leven van een paar ratjes hebben gered, maar dat we daardoor helaas die lieve opa of oma hebben gedood? Zou je dat als familie accepteren als iemand zoiets tegen je zegt? Tuurlijk zijn dierproeven ontzettend naar, maar ze zijn er niet voor niks. Het redt mensenlevens en ja, daar moet soms een dierenleven voor worden opgeofferd. Ik weet uit ervaring dat alle dierproeven sterk zijn gecontroleerd en dat er hele commissies zijn die continu op zoek zijn naar betere alternatieven, zodat zo min mogelijk dierproeven worden gedaan en dat dierproeven zo diervriendelijk mogelijk worden uitgevoerd.
Voor iets onschuldigs als make-up zijn dierproeven volstrekt zinloos, maar voor de medische wetenschap zijn ze onontbeerlijk. Het heeft daadwerkelijk een levensreddend nut. Daarnaast leer je ook niets wat van nut is voor een paard als je dat niet uitprobeert en dan dus het risico neemt dat dat paard doodgaat. Want dat doe je uiteindelijk in de humane geneeskunde ook. Dierproeven kunnen nóg zo vaak worden uitgevoerd, uiteindelijk blijkt (helaas) regelmatig dat het in de mens nét iets anders gaat. En dan vallen er dus doden.
Daphne__ schreef:maar ik heb nou eenmaal een sterkere band met dieren, dan met mensen.
en ik vind het vreselijk is mijn mening
en iedereen mag zeggen dat ik niet goed bij mijn hoofd ben, ik blijf erbij.