Rabo Talententeam bekend gemaakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Rabo Talententeam bekend gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 15:36

http://www.kwpn.nl/home_nl.php
kwpn.nl

Afbeelding
Diederik van Silfhout

De bondscoaches van de drie Olympische paardensport-disciplines hebben hun keuze voor het Rabo Talententeam weer gemaakt. In totaal zijn er acht talenten geselecteerd voor dit jonge ‘keurkorps’ van de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie en daarmee lijkt de selectieprocedure nóg strenger te zijn geworden dan de voorgaande jaren.

Tijdens Indoor Brabant werd zaterdag het nieuwe team gepresenteerd. De teamleden zijn niet ouder dan 25 jaar en hebben allemaal de potentie om binnen afzienbare tijd door te stromen naar het A-kader senioren. Om dat doel te bereiken worden de talenten een jaar lang begeleid door professionals. Daarbij ligt de nadruk niet alleen op de paardensport, maar vooral ook op zaken als sportpsychologie, management-, media- en fitheidtrainingen voor de ruiters. Daarnaast heeft de Rabobank voor alle leden van het team een budget beschikbaar gesteld. Elk teamlid maakt samen met de bondscoach een ontwikkelingsplan voor het komende jaar dat vervolgens financieel wordt ondersteund door de Rabobank.

De leden van het Rabo Talententeam 2008 zijn:

Dressuur:
Dominique Filion (22) uit Roosendaal, momenteel lid van het Rabo Future kader en al jarenlang lid van het Rabo Talententeam met een onderbreking van een jaar.
Tommy Visser (24) uit Vijfhuisen. Tommy is eventjes buiten beeld geweest door blessures van zijn paarden maar is weer helemaal terug. Zijn eerste Grand Prix-wedstrijd met Blue Ocean na twee jaar afwezigheid in de wedstrijdring sloot hij onlangs winnend af.
Lotje Schoots (19) uit Abcoude is ook al een ervaren lid van het Rabobank Talententeam en is het Rabo Talent van 2007. Zij zit met drie paarden in het A-kader Young Riders en met twee paarden in het A-kader Future Test.
Diederik van Silfhout (19) uit Lunteren. Lid van het A-kader Young Riders en al voor de vijfde keer lid van het team.

Springen:
Jack Ansems (20) uit Poppel. Jack is lid van het A-kader Young Riders en is alweer vier jaar lid van het Rabo Talententeam.
Maikel van der Vleuten (20) uit Mierlo en lid van het B-kader senioren. Maikel maakt van alle teamleden het langst deel uit van het team. Hij is er al vanaf het eerste uur bij en was al eens Rabo Talent van het Jaar.

Eventing:
Tim Lips (22) uit Made zit voor de tweede keer in het team. Tim zit al in het A-kader senioren en kan naar eigen zeggen goed meekomen met de sub-top. Lidmaatschap van het Rabo Talen-tenteam kan hem echter helpen om naar de internationale top toe te werken.
Huub van der Mark (21) woont momenteel in Nimburg (Duitsland) waar hij werkt bij en traint met Andreas Dibowski. Hij is lid van het B-kader senioren.

Alle paardensportbeoefenaars die opgenomen zijn in een A- of B jeugdkader van de KNHS maken deel uit van het Rabo Talentenplan. Door deel te nemen aan speciaal hiervoor in het leven geroepen jeugdcompetities, waarbij de bondscoaches observeren, kunnen ruiters en amazones in aanmerking komen voor een plekje in de kaders.

Alleen de allerbeste talenten komen in aanmerking voor het Rabo Talententeam. Eénmaal opgeno-men in het team kunnen de leden de prestigieuze titel ‘Rabo Talent van het Jaar’ winnen. Lotje Schoots mag dit jaar haar titel verdedigen. Onder anderen Laurens van Lieren, Gert-Jan Bruggink, Marlies van Baalen en Gerco Schröder gingen haar voor en hebben al laten zien op het allerhoogste niveau hun mannetje te staan.

Liezel1

Re: Rabo Talententeam bekend gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:38

ik zit net te kijken, maar volgens mij zijn de meeste van de bovenstaande ruiters inderdaad al jaaaarelang opgenomen in het team...
is het niet eens tijd voor een wisseling van de wacht?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:40

Niet echt verrassend nee.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:46

Wel opvallend dat het bijna allemaal jongens zijn.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:53

Liezel1 schreef:
ik zit net te kijken, maar volgens mij zijn de meeste van de bovenstaande ruiters inderdaad al jaaaarelang opgenomen in het team...
is het niet eens tijd voor een wisseling van de wacht?

Dat viel mij ook al op....

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:56

Was het ook niet de bedoeling van het Rabo talentenplan om nieuw talent een kans te geven?
Dit lijstje heeft het volgens mij al goed voor elkaar in de sport..

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:08

orion_ schreef:
Was het ook niet de bedoeling van het Rabo talentenplan om nieuw talent een kans te geven?
Dit lijstje heeft het volgens mij al goed voor elkaar in de sport..

Ach zo gaat dat toch altijd in Nederland. En er staat ook nog dat deze mensen de potentie moeten hebben om binnen afzienbare tijd door te stromen naar het A-kader Senioren. Nou vraag ik mij af.... hoe oud is Blue Ocean ook alweer... zou ie dat nog wel redden... Dominique daar hoor je ook niet zo heel veel meer van, rijdt af en toe een wedstrijdje. En die heeft het inderdaad ook al goed voor elkaar. Maar Rabobank laat zich al jaren om de tuin leiden door de Nederlandse macht in de dressuur dus daar komt vast niet snel een eind aan! Dus al die andere talenten ik zou maar lekker mijn studie af maken en gewoon een baan zoeken. Je komt er toch niet tussen.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:12

Waarom zit een Chantal van Lanen niet in het team? Zij is nota bene vorig jaar Europees kampioen geworden!

Kaatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:57

Sammie schreef:
Dressuur:
Dominique Filion (22) uit Roosendaal, momenteel lid van het Rabo Future kader en al jarenlang lid van het Rabo Talententeam met een onderbreking van een jaar.
Tommy Visser (24) uit Vijfhuisen. Tommy is eventjes buiten beeld geweest door blessures van zijn paarden maar is weer helemaal terug. Zijn eerste Grand Prix-wedstrijd met Blue Ocean na twee jaar afwezigheid in de wedstrijdring sloot hij onlangs winnend af.
Lotje Schoots (19) uit Abcoude is ook al een ervaren lid van het Rabobank Talententeam en is het Rabo Talent van 2007. Zij zit met drie paarden in het A-kader Young Riders en met twee paarden in het A-kader Future Test.
Diederik van Silfhout (19) uit Lunteren. Lid van het A-kader Young Riders en al voor de vijfde keer lid van het team.

Springen:
Jack Ansems (20) uit Poppel. Jack is lid van het A-kader Young Riders en is alweer vier jaar lid van het Rabo Talententeam.
Maikel van der Vleuten (20) uit Mierlo en lid van het B-kader senioren. Maikel maakt van alle teamleden het langst deel uit van het team. Hij is er al vanaf het eerste uur bij en was al eens Rabo Talent van het Jaar.

Eventing:
Tim Lips (22) uit Made zit voor de tweede keer in het team. Tim zit al in het A-kader senioren en kan naar eigen zeggen goed meekomen met de sub-top. Lidmaatschap van het Rabo Talen-tenteam kan hem echter helpen om naar de internationale top toe te werken.
Huub van der Mark (21) woont momenteel in Nimburg (Duitsland) waar hij werkt bij en traint met Andreas Dibowski. Hij is lid van het B-kader senioren.

Om van de achternamen van de respectievelijke leden van het team nog maar te zwijgen. Het kan misschien aan mij liggen, maar het Raboteam is mijns inziens al jaren niet meer waar het voor opgezet is, nl. nieuw, jong talent naar de top helpen. Nu is het gewoon een extra laatje geworden waar de 'jonge oude garde' maar weer geld uit kan trekken...

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 17:28

Idd weinig veranderingen..
stond er eigenlijk ook wel een beetje van te kijken dat tommie er ook in zit.. maarja.. wel goede mensen!

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:15

Maikel van Mierlo zie ik er niet meer bij zitten en Piet Jr. Deze mensen krijgen door dit talententeam de kans om startplaatsen te krijgen die ze anders niet zouden kunnen krijgen. Maarja goed, ze rijden al bij de top dus geef jonge, onbekende talenten de kans om zich te ontwikkelen. Ach, altijd zo geweest zal toch niets aan veranderen!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:24

Ik ken eigenlijk alleen Tommie Visser (wie niet Clown) en de 2 springers, maar daar ligt dan ook echt mijn interesse.

Ik vind het ook zonde dat het Rabo Talententeam het doel een beetje voorbij schiet. Maikel was in 2006 al Rabo Talent en de meeste namen doen het sowieso al heel aardig in de sport. Ik weet natuurlijk niet of het echt zo is, maar het lijkt me dat je op een hoop vlakken, zoals trainingsaccomodatie, rij-instructeurs en paarden, toch wel een voordeel hebt als de naam al bekend is in de sportwereld.

Ik had eigenlijk liever gezien dat ze gewoon jonge, onbekende mensen met talent genomen hadden. Of in elk geval mensen die niet al 5 jaar deel uit maken van het team.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:30

Idd geen nieuwe namen ertussen.. Wel leuk dat Tommie er in zit Lachen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:32

ik vind het persoonlijk ook zonde! er zijn nog genoeg andere talenten die zo'n plan veel beter kunnen gebruiken...

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:33

Hier gaan heel veel discussies over. Veel andere talenten krijgen inderdaad niet de kans om hun kwaliteiten te laten zien.
Maar ja..wat doe je eraan.

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:05

ja idd jammer. Zeker jammer dat er ook weer leden inzitten die al een keer het Rabotalentenplan hebben gewonnen.
Zo komen er nooit nieuwe onbekende talenten boven drijven
jammer

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:08

volgensmij kom ik Tommy visser ook wel eens tegen in de gp of heb ik het nou mis ?
en maikel van der vleuten zie ik ook volgensmij al regelmatig tussen de top springen of heb ik dat ook mis ?
Lotje rijd notabenen met 3 paarden in A-kader YR en 2 in de A-kader future test , moet dat niet genoeg wezen ? bedoel ik kan nog wel meer die heel graag in het rabotalententeam wil zitten en ik vind ook dat die mensen het meer verdienen..
en ik bedoel maar, dominique heeft een grote sponsor (priméval) kan ze daar niet genoeg vandaan halen om zelf toptraining te financieren etc? en ik zie ook nooit zo veel gebeuren bij dominique..

maargoed dat moet de rabobank ook lekker zelf weten, het is notabenen hun geld en energie die ze dr in steken..

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:28

Ik vind dit lijstje niet bepaald verrassend....

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:29

Ik had ook een nieuw lijstje verwacht, maar ben het ook wel met Insider eens, eigenlijk was het ook wel te verwachten Clown

Maar vanaf wanneer kunnen we stemmen?

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:53

Inderdaad jammer dat andere ruiters niet een keer de kans krijgen om erin te komen..
Beetje suf op deze manier!

StemOpEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:03

Geen idee vanaf wanneer je kunt stemmen.....
Vorig jaar kon je een cheque winnen... dit jaar kun je een les van het 'RaboTalent' winnen!

Helaas is Emmelie uit het team, maar gelukkig is er veel meer dat het Talententeam!
Ze was immers publiekslieveling van 2007... een prestatie opzich! Haha!

De rest van het team zaten allemaal in het A-Kader bij de Young Riders of Future Test, of in het Rabo Future Kader! Oid..

Maar goed, mijn stem gaat nu iig naar Tommie! Bloos

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:50

Te bekende namen ondertussen wat betreft dressuur, deze mensen hebben al aardig hun weg gevonden en zouden dit niet meer nodig mogen hebben, ach ja de Rabobank wil wat terug zien in de bladen van deze manier van sponsering en dat lukt op deze manier natuurlijk wel, gezien het feit dat de namen al gekoppeld zijn aan bepaalde zaken.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:58

Jullie weten blijkbaar niet dat er verschillende aspecten zitten aan het Rabobank Talentenplan en dat dit groepje daar maar een onderdeeltje van is?
Er worden overal in het land rubrieken uitgeschreven waarvan de hoogst geplaatste (mits onder een bepaalde leeftijd) ook in aanmerking komt voor de trainingsdagen enz.
Er wordt zoveel meer gedaan dan alleen deze toppers (en dat zijn het!) ondersteunen dat ik het nogal oneerbiedig en kortzichtig vind om daarop af te geven als je geen idee hebt waarover je praat. Verdiep je dan eerst eens in het hele gebeuren en kom dan met een goed onderbouwde mening?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:12

Misschien handig als daar dan eens wat openheid in gegeven wordt, ik zal intern de procedure nog eens opvragen en mijn vragen stellen.

Blijft op dit moment mijn mening staan en wel dat er te weinig nieuw talent geselecteerd/gevonden wordt of kansen krijgt.

StemOpEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 23:19

horseyfries schreef:
Jullie weten blijkbaar niet dat er verschillende aspecten zitten aan het Rabobank Talentenplan en dat dit groepje daar maar een onderdeeltje van is?
Er worden overal in het land rubrieken uitgeschreven waarvan de hoogst geplaatste (mits onder een bepaalde leeftijd) ook in aanmerking komt voor de trainingsdagen enz.
Er wordt zoveel meer gedaan dan alleen deze toppers (en dat zijn het!) ondersteunen dat ik het nogal oneerbiedig en kortzichtig vind om daarop af te geven als je geen idee hebt waarover je praat. Verdiep je dan eerst eens in het hele gebeuren en kom dan met een goed onderbouwde mening?

Volgens mij gaat dit topic over de bekendmaking van het Rabo Talententeam!

En niet over het Rabobank Talentenplan! Dat is heel iets anders...

Misschien moet je even een kijkje nemen op de website van het KNHS en dan bij Rabo Talentenplan!

Waarschijnlijk ben je dan beter geïnformeerd! Knipoog