GP Special voor Stéphanie Peters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

GP Special voor Stéphanie Peters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 18:04

http://www.kwpn.nl/home_nl.php
kwpn.nl

Bij de zojuist gehouden Grand Prix Special op Indoor Brabant wisselden Grand Prix-winnares Adlinde Cornelissen en nummer twee Stéphanie Peters stuivertje. "Het lijkt wel een barrage!", zei trainer en partner Xavier Schulkens naar de proef van de laatste ruiter, Adelinde, kijkende. Op het scorebord verschenen vaak dezelfde punten van Adelinde met die van Stéphanie. Maar aan het eind bleek Stéphanie met haar door de familie Dokter gefokte Jeff (Jet-Set D x Pretendent) toch aan het langste eind te hebben getrokken. Met haar winst (73,120%) herhaalde ze het huzarenstukje van de Special-zege van vorig jaar op Indoor Brabant.
Het aangalopperen vanuit de passage in plaats van de uitgestrekte draf bleek net een te dure fout voor Adelinde en ze werd tweede met haar Jazz x Ulft-zoon (72,440%).
"Wat een goede paarden. Wat een spannende klasse. En wat een beloftes voor Nederland", zei voorzitter Stephen Clarke complimenteus.
Anky van Grunsven werd net als in de Grand Prix derde (71,920%) met een fijner lopende Painted Black als in de Grand Prix. Alleen in de piaffe deed hij voor Jeff en Parzival onder (71,920%).
De door fokker van het jaar Gerard Vervoorn gefokte Exquis Nadine (TCN Partout x Roemer) was met Hans Peter Minderhoud iets meer aan de hal gewend al en meer ontspannen. Hij werd vierde (70,240%). Op de vijfde plaats ex auquo nestelden zich gebroederlijk Marlies van Baalen met de KWPN-hengst BMC Kigali en Alex van Silfhout met Luxform's Nimbly (69,320%).

Mazoe

Re: GP Special voor Stéphanie Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:11

Leuk zo veel spanning in de dressuur!!

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:30

Super spannend wie van de beide dames een plaats zal veroveren in het team die af zal vaardigen naar de Olypmische spelen..

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:39

Tiestoke schreef:
Super spannend wie van de beide dames een plaats zal veroveren in het team die af zal vaardigen naar de Olypmische spelen..

Ik denk Hans Peter en anders Edward Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:43

die strijd is idd nog niet gestreden, ook is Laurens ook nog niet zeker volgens mij.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:45

palo2 schreef:
Tiestoke schreef:

Droom lekker verder!

Parzival is wel steeds beter aan het worden en ook betere resultaten in de GP. Jeff is soms wat wisselvallig ene keer scoort hij super de andere keer wat minder. Een bondscoach gaat als het goed is voor stabilieit. Al kan mevrouw Cornelissen zich afvragen of ze haar paard wel naar Hong Kong wil vliegen. Als je maar één paard op dat niveau hebt moet je er NOG zuiniger op zijn. En zou zonde zijn als Hong Kong het einde van de carriere van deze combinatie zou betekenen.

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 19:31

palo2 schreef:
Tiestoke schreef:

En Laurens dan?

Vond de proef van Stéphanie heel goed! Ze had verdiend gewonnen Haha!

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:29

palo2 schreef:
Tiestoke schreef:

Edward? ROFL

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:13

Komt iets te vroeg voor Edward zijn nieuwe troef.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:28

De strijd is zeker nog niet gestreden!

Vond Stéphanie vandaag de terechte winnares. Erg mooi en stabiel beeld.

Adelinde reed ook érg goed,met wel wat kleine foutjes. Wel is nog te zien aan haar houding dat ze nog iets minder ervaring heeft dan de rest, ze is veel beweeglijker. Maar zonder meer heel erg knap. Parzival is een beter paard dan Jeff, die net iets meer schuwung en losgelatenheid mag tonen soms, maar Stéphanie is duidelijk meer ervaren.

Ellen_vs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 11:34

Bettine schreef:
De strijd is zeker nog niet gestreden!

Vond Stéphanie vandaag de terechte winnares. Erg mooi en stabiel beeld.

Adelinde reed ook érg goed,met wel wat kleine foutjes. Wel is nog te zien aan haar houding dat ze nog iets minder ervaring heeft dan de rest, ze is veel beweeglijker. Maar zonder meer heel erg knap. Parzival is een beter paard dan Jeff, die net iets meer schuwung en losgelatenheid mag tonen soms, maar Stéphanie is duidelijk meer ervaren.

Pardon?! Als er één iemand stil zit is het Adelinde wel!!
Ik denk dat Edward het wel kan schudden, ik denk dat de OS echt te vroeg zijn voor hem.
Het zal nog wel spannend worden... ik hoop natuurlijk wel dat Adelinde en Parzival meemogen naar Hong Kong. Haha!
Grote kans als ze zo vooruit blijven gaan.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 12:49

palo2 schreef:
Tiestoke schreef:

Je hoeft het niet uit te leggen hoor, er is toch nog iemand die je grap begrijpt.... Goeie! Haha! ROFL

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 14:36

horseyfries schreef:
palo2 schreef:

Je hoeft het niet uit te leggen hoor, er is toch nog iemand die je grap begrijpt.... Goeie! Haha! ROFL

Aha.... *kwartje valt* Koe Bloos

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:04

Ellen_vs schreef:
Pardon?! Als er één iemand stil zit is het Adelinde wel!!
Ik denk dat Edward het wel kan schudden, ik denk dat de OS echt te vroeg zijn voor hem.
Het zal nog wel spannend worden... ik hoop natuurlijk wel dat Adelinde en Parzival meemogen naar Hong Kong. Haha!
Grote kans als ze zo vooruit blijven gaan.

Ik heb het nergens over Edward, denk dat zijn houding met niemand te vergelijken valt Clown
Maar als je de houding van Adelinde vergelijkt met Anky, Stéphanie, HP of Imke dan zie je écht wel het verschil. Maar maakt niet uit, is een kwestie van ervaring die ze écht nog wel op gaat doen. En ze zit natuurlijk hardstikke stil, maar niet zo als de anderen die ik noemde bv.

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:18

Vond het netjes gereden!
Alleen wel jammer dat parzival niet zuiver liep.. maarja.. wat wil je met een dik been..

Ben ook heel erg benieuwd wie er mee mag! ik denk dat laurens wel een goede kans maakt, omdat hij nu ook goed heeft gepresteerd met de finale!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:19

wat is een "hele dukke been"?

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:22

Ja sorry typ fout, heb het al verbeterd.
maar er zat een hele bult op de pees.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:07

Adelinde zit wel degelijk stil maar hebben jullie dan niet in de gaten dat haar paard gewoonweg VEEL meer beweging heeft?
Logisch dan toch dat haar hele lichaam meebeweegt??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:08

Dat is toch geen excuus, dan zou Anky of Edward ofzo enorm aan het hobbelen moeten zijn.
Die beweging vang je op in je bekken.