Politie neemt ondermeer een pony in beslag in Vriezenveen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Politie neemt ondermeer een pony in beslag in Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 16:33

http://www.politie.nl/twente/nieuws/080 ... beslag.asp
politie.nl

De politie in Vriezenveen heeft woensdag 26 maart meerdere dieren in beslag genomen, die in een verblijf bij een woning aan de Daarlerveenseweg stonden. De dieren waren slecht verzorgd en het verblijf verkeerde in erbarmelijke toestand.

Op woensdagochtend 26 maart werd meerdere keren bij de politie gemeld dat een geit op sterven na dood in een weilandje bij een woning aan de Daarlerveenseweg in Vriezenveen lag. Agenten gingen direct ter plaatse en troffen een aantal dieren aan in het in de melding genoemde dierenverblijf, die onder erbarmelijke omstandigheden verkeerden.
In het verblijf werd onder meer een dood schaap aangetroffen. Een geit had verwondingen aan de borst en de knieën. Ook werden enkele ernstig vermagerde dieren aangetroffen, waaronder een pony en drie zwijntjes. De dieren hadden geen water en voer en het verblijf was bezaaid met uitwerpselen van de dieren.

Uit onderzoek bleek, dat de politie in samenwerking met de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) op 9 januari eveneens op het genoemde adres een controle had uitgevoerd. Bij deze controle bleek een dood dier in de wei te liggen en werden zeven honden in beslag genomen vanwege de slechte staat van verzorging waarin de dieren verkeerden. Bij een hercontrole op 14 februari bleek opnieuw niet aan gemaakte afspraken te zijn voldaan, zodat de 23-jarige bewoonster, tevens eigenaresse van de dieren, een proces-verbaal kreeg.

De huidige aangetroffen situatie en de onverzorgde toestand van de dieren was voor de politie opnieuw aanleiding om twee geiten en een pony in beslag te nemen. De dieren werden elders ondergebracht. Tegen de 24-jarige eigenaresse van de dieren wordt proces-verbaal opgemaakt.

Sharpay

Re: Politie neemt ondermeer een pony in beslag in Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:39

gevangenis straf horen ze te krijgen!

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:42

Ik snap niet dat ze niet meteen alle dieren van die vrouw innemen.
Of is het nog niet erg genoeg?
Moeten ze eerst bijna doodgaan voordat je meegenomen worden?
Ze moeten die vrouw hetzelfde aandoen als wat ze haar dieren aandoet, dan bedenkt ze zich wel de volgende keer.
Onbegrijpelijk dit.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:45

Ik ben het zeker eens met Sara_N. Blijkbaar moet er eerst een aantal dieren dood gaan voordat er iets gebeurt. Bij de eerste controle moesten ze direct alle dieren in nemen en proces verbaal opmaken tegen de eigenaresse.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:06

Daar begrijp je dan toch helemaal niets van. In januari en februari al de beesten in ermbarmelijke omstandigheden aantreffen en dan pas eind maart iets eraan doen.

Tjonge jonge jonge een proces verbaal opmaken, belachelijk gewoon. Voor de rechtbank ermee en een taakstraf opleggen. Iedere vrije minuut moet ze ik noem maar wat stallen mesten, vrijwilliger in het bejaardentehuis, een dikke vette taakstraf dat moet ze krijgen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:19

Sara_N schreef:
Ik snap niet dat ze niet meteen alle dieren van die vrouw innemen.
Of is het nog niet erg genoeg?
Moeten ze eerst bijna doodgaan voordat je meegenomen worden?
Ze moeten die vrouw hetzelfde aandoen als wat ze haar dieren aandoet, dan bedenkt ze zich wel de volgende keer.
Onbegrijpelijk dit.

Verschrikkelijk inderdaad!
En zulke mini straffen kosten minder, dan de verzorgingskosten, zodat het voor mishandelaars nog lonend is ook.
Tja, klinkt hard hoor, maar zo is het toch?
Ik snap dat soort mensen niet! Verkoop dan je dieren als je er niet voor wilt zorgen! Dan brengen ze nog geld binnen ook!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:36

jeemig, dat is bij mij om de hoek zo'n beetje..........nooit gezien.......misschien een van de huizen die een eind van de weg af staan?

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:46

Ik rij er iedere dag langs en vroeg me al af wanneer er nu gehandeld zou worden daar.. te laat dus.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:54

waarom nemen ze niet meteen alle dieren mee Verward denk niet dat ze nu de overige dieren wel gaan verzorgen,
arme dieren Ach gut

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:49

En ze is nog maar 23, Schandalig gewoon.

Opsluiten dat mens!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:17

Goh weet je wat, we controleren doen daarna geen f*ck totdat we weer gebeld worden en weet je wat... dan controleren we weer .. goh... gaat het toch niet goed....
En dan ruim 1,5 maand later als er weer aan de bel wordt getrokken gaan ze toch maar weer eens kijken.

Schande van beide partijen, die vrouw moeten ze zelf in een hok zonder eten en drinken opsluiten voor een half jaar en de inspecteurs moeten eens wat beter hun werk uitvoeren.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:21

Vreemd toch dat mensen die er wel verstand van en liefde voor hebben om de haverklap de DB op hun dak krijgen (zie topic stadse lui) terwijl er niets aan de hand is en dat dit soort uitwassen maar voortduren en er dieren dood aan gaan voor er echt ingegrepen wordt..... Boos!

Irenepene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:54

24 jaar.......dat wijf is toch niet achterlijk! Ze weet wat er tegenwoordig allemaal op de markt is om je dieren goed te verzorgen. Ook weet ze dat je geen dieren moet nemen als je er niet voor kunt zorgen....hoe DOM kan je zijn..... Boos!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:02

Borg schreef:
Vreemd toch dat mensen die er wel verstand van en liefde voor hebben om de haverklap de DB op hun dak krijgen (zie topic stadse lui) terwijl er niets aan de hand is en dat dit soort uitwassen maar voortduren en er dieren dood aan gaan voor er echt ingegrepen wordt..... Boos!

inderdaad,dat vraag ik mij nou ook altijd af,ze houden zich bezig met de verkeerde mensen,soms wel veiliger,de meeste dierenbeulen zijn rare agressieve gasten.....

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:42

Is ze nu 23 of 24?? niet echt belangrijk maar toch.. Zou alle dieren in beslag nemen en een houd verbod geven

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:47

Is de dieren politie nou zo dom of zijn ze nou zo laks?Als na de 1ste keer nix veranderd,dan neem je toch al meteen maatregelen?Bij zo'n persoon laat je toch geen dieren zitten?

migomirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:12

ik vind het idd te triest voor woorden, in januari al controle gehad, en nu bijna april pas echte actie.
arme beestjes, zo iemand moet een levenslang verbod moeten hebben op het houden van dieren!!!!

vind het echt niet kunnen

madyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 16:20

hoe kan je zoiets nou doen
ik had der gelijk levenslang gegeven

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:57

Steeds reageer ik op Bokt dat ik het ongelooflijk Boos! Stoom uit je oren Ziek Boos! vind dat dit kan gebeuren en óndanks dat ik verwacht dat het niet veel uit zal halen ga ik toch de Partij voor de Dieren es vragen of zij er nog sterker voor willen pleiten om daders van (moedwillige) verwaarlozing zwaarder te straffen, bij herhaling inbewaringstelling.
Wie mij wil volgen: http://www.partijvoordedieren.nl/conten ... /view/41/1

Iedere keer wanneer ik zo'n bericht lees voel ik me zó machteloos...wát kan hier nou aan gedaan worden ???

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:49

Inderdaad freespirit. Ik sluit me geheel bij jou aan. Vork

Ik walg gewoon van deze mensen en het erge is, ze kunnen zo weer dieren aan schaffen. Boos!

DiorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:07

Ik begrijp dit niet!!! Stop de eigenarrese maar in een klein hokje!! En vooral GEEN water geven!!