Versoepeling terugplaatsing lagere klasse in Eventingsport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Versoepeling terugplaatsing lagere klasse in Eventingsport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 20:01

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=10982&pC ... ID=&CatID=
knhs.nl

Vooruitlopend op reglementering van komend jaar wil de KNHS soepeler omgaan met de mogelijkheid om terugplaatsing toe te kennen aan ruiters in de Eventingsport. In de toekomst zullen voor promotie in de Eventing de resultaten in de dressuur en het springen zwaarder wegen.

In het kader van veiligheid acht de KNHS het niet wenselijk ruiters te verplichten door te rijden in een klasse die (nog) te zwaar blijkt te zijn of te promoveren naar een volgende klasse terwijl de ruiter twijfelt of hij daar wel klaar voor is.
Uiteraard zijn er naast wedstrijden ook andere trainingsmogelijkheden en bestaat er al de mogelijkheid om HC te starten, toch blijken veel ruiters juist de wedstrijdervaring niet te willen missen.
Gezien de aangescherpte eisen voor de wedstrijden die deel uit maken van de Primeval competitie zal de KNHS vanaf dit jaar alvast soepeler omgaan met verzoeken tot terugplaatsing. Terugplaatsing naar een lagere klasse houdt wel in dat een combinatie in het lopende seizen niet deel mag nemen aan een KNHS kampioenschap in de lagere klasse.

Ruiters die terugplaatsing aan willen vragen kunnen een gemotiveerd verzoek indienen bij de KNHS.

oosterhoff

Re: Versoepeling terugplaatsing lagere klasse in Eventingsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 20:36

Ik blijf het toch apart vinden. HC is er toch niet voor niets. Ook bij de dressuur en het springen?

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:42

Als je niet crosst zul je deze regel ook niet zo goed begrijpen.
Een cross bestaat uit 3 onderdelen en de mensen komen voor de cross, want dressuur en springen kunnen ze overal wel.
Voor paarden is de overgang van L naar M behoorlijk ingrijpend, vandaar deze regeling denk ik, en naar mijn mening geheel terecht!!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:00

Ik cross zelf ook. Ik snap ook wel waarom jehte zou willen maar dan kunnen ze wat mij betreft beter iets doen aan de overgangsregeling en dus het max aantal te behalen punten in een klasse dan compenstatieaanvraag

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:19

Ik denk dat ze dat mischien ook wel willen maar dat dit een tussen oplossing is omdat ze dit jaar de regelementen niet aan mogen passen (dat mag slechts 1x in de 2??? jaar).

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:20

dat mag ik hopen.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 08:39

Er zijn ook veel oudere mannen die crossen, die doen het vaak alleen om het plezier en hoeven niet zonodig te promoveren.
Ik vind het een primaregeling.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 10:15

Ik ben dan geen oud mannetje maar ik rij ook graag SGW Haha!

Ik ben er heel blij mee, en vooral omdat de KNHS geluisterd heeft naar de ruiters! De overgang van L naar M is groot en soms bereik je nu eenmaal je grens. In deze sport kan het gevaarlijk zijn je grenzen op te zoeken en dat kan nooit de bedoeling zijn van zo'n mooie sport.

Ik hoop idd dat volgend jaar het maximaal te behalen winstpunten in een klasse flink verhoogd gaat worden maar als de winstpunten ook afhangen van dressuur- en springscores, zal dat ook al effect hebben.

*edit**

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:49

Nou lekker is dat...gaan ze het aanpassen als ik mijn schimmel al verkocht heb omdat ik M niet zag zitten! Ik heb toen ook een brief gestuurd om de wp regeling van 15 naar 30 op te schroeven...maar kreeg als antwoord dat ik of HC kon starten of cross trainingen kon volgen. Dat laatste doe ik ieder jaar en HC starten zie ik absoluut de lol niet van in!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:53

ik heb er een gemengd gevoel over. Enerzijds snap ik dat de overgang naar het M zwaar is (maar dan klopt er dus iets niet in de opbouw van de B/L/M), anderzijds vind ik dit niet helemaal terecht omdat je hiermee wel de mogelijkheid opent dat ruiters de prijzen blijven weghalen in het L. Ik zou dan wel iets voelen voor een aparte rubriek voor dergelijke ruiters (zoals Chaam ook een M HC ring had).

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 12:57

Ik heb via de Drentse bond ook versoepeling van de wp regeling aangevraagd maar heb als bericht teruggekregen dat er pas wijzigingen komen in 2009 en ze weten niet of deze wijziging wordt doorgevoerd.
Ik heb nu dispensatie aangevraagd en stan van 16 naar 0 laten zetten omdat ik in oktober 2003 voor het laatst ben gestart. In de brief staat niet dat ik niet aan kampioenschappen mee mag doen maar ga dat nog wel ff navragen bij knhs. Maar ik denk wel als het niet mocht had het wel in de brief gestaan. Mijn dispensatieverzoek is van februari en hier staat niet in per wannneer het ingaat. Per nu of per 1-1-08

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:47

Ik heb vorig jaar dispensatie aangevraagd van M naar L en in die brief stond wel degelijk dat ik niet aan Kamioenschappen deel mocht nemen. Werd teruggezet naar 10 winstpunten in het L.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:37

Misschien komt het omdat ik al langer dan 36 maanden niet ben gestart. Dat dan dat komt te vervallen. En ik heb geen dispensatie aangevraagd naar een lagere klasse.

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 22:18

Ibonn schreef:
Ik heb vorig jaar dispensatie aangevraagd van M naar L en in die brief stond wel degelijk dat ik niet aan Kamioenschappen deel mocht nemen. Werd teruggezet naar 10 winstpunten in het L.

Het niet mogen deelnmen aan kampioenschappen geldt volgens mij alleen voor het jaar waarin je de dispensatie aanvraagt.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 01:49

ik vind dit een heel goede regeling.
Ben het volledig met ullaatje eens.

Niet iedereen wil/kan promoveren op het moment dat het moet.

Als ik zie hoeveel mensen er in de B al van balen dat ze na 10 (foutl.) sgw wedstrijden al L moeten,... (incl. een beetje myself :-D )
Je kijkt toch iets anders tegen crossen aan.
Ik zeg niet dat ik het onveilig vind oid,
integendeel, denk dat het steeds veiliger wordt, maar het is wel zo wat hierboven ook al gezegd wordt, je moet er zelf echt achter staan om een klasse hoger te gaan. Het KAN gevaarlijk worden in hogere klasses als je zelf gaat twijfelen..

Dan is het toch super dat er zo'n regel bestaat?
En dat je dan niet mee mag doen aan Kamp. is logisch.
Alle begrip voor,..

Er zijn zat mensen die zo snel mogelijk zo hoog mogelijk komen,..
maar er zijn ook heel veel mensen die gewoon een lekker rondje willen crossen. Die het superspannend vinden maar het toch doen en iedere keer een kick hebben als ze weer aan de finish zijn. Is toch jammer dat die mensen zouden moeten stoppen omdat ze niet meer durven? (vind het uberhaupt super dat die oude mannetjes allemaal nog crossen!!!!! neem ik mn petje voor af, hoop dat ik dat later op die leeftijd ook nog doe hahha)

Goeie regeling!!
Eindelijk geluisterd naar de ruiters.