http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1969
dehoefslag.nl
Het internationale eventingseizoen in Frankrijk werd geopend met een wereldbekerwedstrijd in Fontainebleau. Het werd een loodzware wedstrijd, waar de Duitser Michael Jung een duidelijk visitekaartje afgaf. Mirella Vrolijk finishte op de 23e plaats in het sterke veld.
De 25-jarige Michael Jung is in vorm. Hij werd in de CCI1*, waarin junior Bobbie Bary een prachtige zesde plaats behaalde met Querido, overtuigend eerste en twee. En om zijn hegemonie te benadrukken pakte hij met de twaalfjarige Miss Meller TSF de overwinning in de CIC3* voor de wereldbeker. Een knappe prestatie, want de bezetting was sterk en de wedstrijd loodzwaar. Toen na vier combinaties bleek dat hindernis 5 te moeilijk was, werd die zelfs uit de wedstrijd gehaald. Mirella Vrolijk: ‘Dat was bijzonder, maar een zeer goede beslissing. Het was een flinke drop in het water en het leek of de paarden het niet goed inschatten.’ Behalve de cross was ook het afsluitende springparcours een scherprechter: slechts vier foutlozen en zelfs score met een springfout was uitzonderlijk. Vrolijk werd met Heide-Prinz 23e in haar eerste serieuze drie-ster. Ze plukte de vruchten van vijf weken trainen bij Lucinda en Clayton Fredericks. ‘Het was een droomvakantie. Ik heb veel gereden, ook op hun paarden, veel geleerd en vooral genoten. Ik ga nu weer naar huis, het normale leventje combineren met de paardensport en proberen de stijgende lijn vast te houden. Ik ben zeer tevreden over Heide-Prinz. Hij ziet er super uit, gespierd door het heuvelwerk en liep een goede wedstrijd.
Fontainbleau staat bekend als zware wedstrijd, maar het was dit jaar nog technischer dan voorgaande jaren. Ze keken duidelijk al vooruit naar het EK 2009. In dat kader ben ik blij dat ik hier gereden heb. In de cross stonden voor ons drie serieuze vraagstukken – in oktober had ik in mijn eerste drie-ster nog twee weigeringen links langs punten. De eerste punt heb ik heel secuur aangereden, daarna groeide het vertrouwen. Na de wedstrijden in Engeland dit voorjaar kijk ik er toch iets anders tegenaan. Het is daar allemaal dik, technisch en met veel hout gebouwd. Dat went. Zonder de voorbereiding bij Lucinda en Clayton, echt geweldige vakmensen, had ik in Fontainebleau niet hoeven rijden’, aldus Vrolijk.