Paard raakt verstrikt in prikkeldraad na ruzie om voerbak

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard raakt verstrikt in prikkeldraad na ruzie om voerbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 14:39

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/l ... enauwd.ece
gelderlander.nl

Ruzie bij de voerbak, waarbij een van de paarden is weggedrukt waardoor hij met de manen kwam vastzitten in het prikkeldraad van de afrastering.

Dat is volgens de eigenaar de oorzaak van wat er vrijdag in de wei aan de Westsingel in Duiven misging. Het paard probeerde los te komen, maar kwam met de nek juist vaster in het prikkeldraad en dreigde te stikken.

De brandweer moest eraan te pas komen om het dier, dat inmiddels ook plat in de modder lag, uit z’n benarde positie te bevrijden. Een dierenarts heeft het dier weer opgelapt.

Klik hier voor een foto.

ELpatcho

Re: Paard raakt verstrikt in prikkeldraad na ruzie om voerbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:41

brr prikkeldraad is niet mijn favoriete afrastering! haha maar hoe die andere paarden staan te kijken.. echt van 'Ik deed niks!' Tong uitsteken

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:42

Jemig.. Ziet er echt fijn uit..
Echt lekker hoor, die paarden die 24 uur buiten mogen lopen!
De oplossing! Dat zie je wel aan die baggerzooi. Helemaal fijn dat er ook nog prikkeldraad om heen staat. Dat snap ik toch al niet, dat er mensen zijn met paarden die dat nog gebruiken.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:45

Het verband van buitenlopen snap ik nu weer niet en heeft er ook niets mee te maken lijkt me.
De omheining en de plaats waar en hoe de paarden gevoerd worden lijken me meer de oorzaak hier van. In duitsland mag geen prikkeldraad gebruikt worden bij paardenomheiningen. Maar ook met een andere omheining had het mis kunnen gaan. Misschien is het handiger meer veerplaatsen en meer ruimte er omheen zodat de paarden kunnen vluchten zonder in de omheining vast te komen te zitten. Maar het blijft lastig om zoiets te voorkomen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:47

dat zal de eigenaar nu denk ik wel gesnapt hebben.. en met een beetje geluk vervangt hij zelfs het prikkeldraad..

Maar verband met buiten lopen en bagger zooi snap ik niet?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:49

je bedoeld zeker: jemig.. Ziet er NIET echt fijn uit.. Tong uitsteken
ik snap ook niet dat mensen nog prikkeldraad gebruiken, je hoort ZO vaak van die nare dingen!
ik hoop dat het goed gaat met het paard. Ach gut

xxLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:49

Hopen dat het weer goed gaat komen met het paard!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:50

AnneMieKe_89 schreef:
De oplossing! Dat zie je wel aan die baggerzooi. Helemaal fijn dat er ook nog prikkeldraad om heen staat. Dat snap ik toch al niet, dat er mensen zijn met paarden die dat nog gebruiken.

ze zijn niet van suiker hoor Huilen van het lachen
dit is wel een beetje een dom verband.

gelukkig is het goed afgelopen en doet de eigenaar wat aan de afrastering!

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:50

AnneMieKe_89 schreef:

Wat is dat nou weer voor stupide opmerking? Dat de paarden altijd buiten lopen heeft er niéts mee te maken. Al stonden ze maar 1 uur per dag buiten dan kon dit evengoed gebeuren.. Dus hou die debiele verhaaltjes voor je.

Ik vind het juist heerlijk voor die beesten dat ze lekker buiten kunnen lopen, en ik zie dat het alleen in het begin het een baggerzooi is, logisch als ze daar het meeste staan.

Dat er prikkeldraad staat ben ik het er ook niet mee eens, maar goed.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:51

Dat bedoel ik ook en ik wil dus vooral geen oordeel uitspreken. Dit kan ieder overkomen en wanneer het jaren goed gaat waarom dan iets veranderen. Het is gwoon rot dat het gebeurd is en misschien zet het andere mensen met prikkeldraad om hun omheining aan het denken, maar nog maals het kan met allerlei soorten omheining gebeuren. Paarden zijn nu eenmaal zo ....ahumm inteliigent.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:53

haha mijn paarden staan al de hele dag buiten.. kzal zo de brandweer maar vast bellen want jaah this ook een baggerzooi Tong uitsteken haha sorry Tong uitsteken

Ik vind dat Nederland ook wel een soort wetregeling mag maken betreft prikkeldraad als afrastering,,

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 14:54

ELpatcho schreef:
haha mijn paarden staan al de hele dag buiten.. kzal zo de brandweer maar vast bellen want jaah this ook een baggerzooi Tong uitsteken haha sorry Tong uitsteken

Mijn paarden ook, OHJEE! wat zielig. Slapen

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:04

Prikkeldraad is voor mensen die geen geld hebben voor een normale afrastering. Zulke mensen moeten ze met prikkeldraad aan hun benen hangen. Ziek volk.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:06

Dinopino schreef:
Dat bedoel ik ook en ik wil dus vooral geen oordeel uitspreken. Dit kan ieder overkomen en wanneer het jaren goed gaat waarom dan iets veranderen. Het is gwoon rot dat het gebeurd is en misschien zet het andere mensen met prikkeldraad om hun omheining aan het denken, maar nog maals het kan met allerlei soorten omheining gebeuren. Paarden zijn nu eenmaal zo ....ahumm inteliigent.

Nou dit kan niet met allerlei omheiningen gebeuren. Prikkeldraad zoals de naam zegt; Prikt in het been en dan trekt het de huid eraf.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:07

oh, ik had begrepen dat ze het juist wel goed vond dat de paarden de hele dag buiten staan, (verkeerd gelezen zeker)
mijn paard saat ook de hele dag buiten Bloos! Nagelbijten / Gniffelen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:07

AnneMieKe_89 schreef:

Erachter is het groen dus de logica snap ik niet. Prikkeldraad vind ik altijd doodeng

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:14

Ik denk dat AnneMieke_89 het nu wel snapt hoor Knipoog

Vervelende situatie inderdaad zo.
De andere paarden kijken wel erg onschuldig Tong uitsteken
Gelukkig komt het paard met de schrik vrij.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:14

ik vind prikkeldraad ook niks.1 van mn vroegere verzorgpaarden zat met haar been eens verstrikt in het prikkeldraad Boos!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:20

stel je paard staat langs een drukke weg en de omheining is geen staaldraad of prikkeldraad. Paard breekt uit door stroomlint of houtenomheining en komt op weg. Automobilist gewond en paard dood. Niet ondenkbaar. Op sommige terreinen is het belangrijker te zorgen dat de paarden ook daadwerkelijk binnen blijven. Koord dat niet breekt is net zo funest voor een paard, ook meegemaakt. Een muurtje metselen misschien, werkt ook niet tijdens hun gestoei loopt paard ertegen aan en dood. Dus kom jij maar met een veilige omheining waar bij geen enkel paard zich verwond. Zelfs stalen pijpen weten ze om te vormen. Of wat dacht je van stroomdraad. Veulen komt er in vast te zitten en krijgt konstant stroomstoten en gaat daaraan ook dood.

Daarom het kan ieder overkomen.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:24

Dinopino schreef:
stel je paard staat langs een drukke weg en de omheining is geen staaldraad of prikkeldraad. Paard breekt uit door stroomlint of houtenomheining en komt op weg. Automobilist gewond en paard dood. Niet ondenkbaar. Op sommige terreinen is het belangrijker te zorgen dat de paarden ook daadwerkelijk binnen blijven. Koord dat niet breekt is net zo funest voor een paard, ook meegemaakt. Een muurtje metselen misschien, werkt ook niet tijdens hun gestoei loopt paard ertegen aan en dood. Dus kom jij maar met een veilige omheining waar bij geen enkel paard zich verwond. Zelfs stalen pijpen weten ze om te vormen. Of wat dacht je van stroomdraad. Veulen komt er in vast te zitten en krijgt konstant stroomstoten en gaat daaraan ook dood.

Daarom het kan ieder overkomen.

Prikkeldraaad is funest. Ik vind dat ze dit moeten verbieden.

Een omheining met schapengaas is nog veilig.....(waar ze de hoeven niet in krijgen) Het is wat duurder, maar dat mag nooit meetellen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:26

Ik zag laast een ijslander met zijn hoefje gezellig in het schapengaas vastzitten. Bloos

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:30

eigenlijk heeft elke omheining wel wat. Hout kan reken en kunnen ze zich spiezen. stroomdraad is ook scherp plastic kan ook breken

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:31

he bah, wat een naar bericht..
arm dier ook, dat hij daar zo ligt.

die blub heb je al snel rond de voerplaats en bij het hek hoor,

prikkeldraad is gewoon troep, maar ja het staat wel om de meeste weiden (koeien enzo), en voor deze paarden zie je het genoeg dat ze achter prikkeldraad staan.
ik hoop voor het paard hier dat er niet ook nog stroom op stond.
gelukkig is het goed gekomen, en idd hopelijk maakt de eigenaar meer voerplaatsen.

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:44

Er gebeuren altijd zoveel ongelukken met prikkeldraad..!
Eigelijk zou het verboden moeten worden, maar er zijn te veel mensen die het gebruiken als omheining
Laatst bijgewerkt door Reformer op 22-03-08 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 15:46

ja en als het verboden is wat dan. Alle eigenaren met grond en prikkeldraad gratis een andere omheining geven of de paarden maar binnen laten staan.