Bord voor helderheid over dood paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bord voor helderheid over dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 17:37

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/he ... -paard.ece
brabantsdagblad.nl

Hoefsmid en paardenfokker J. Scherff uit Wijk en Aalburg is op zoek naar getuigen. Met een groot bord aan de provinciale weg tussen Waardhuizen en Giessen probeert hij meer duidelijkheid te krijgen over de omstandigheden die hebben geleid tot de dood van een paard.

"Het is een vervelende kwestie", zegt de fokker van Westfaler paarden. "Drie stonden op de avond van 12 oktober vorig jaar in een wei aan de provinciale weg. Loonwerkers lieten een hek openstaan. Een van de paarden ontsnapte en kwam onder een auto terecht."

De schade was fors. Behalve het jonge paard van drie jaar en de kosten van de veearts, was de hoefsmid ook geld kwijt voor de schade aan het voertuig: 4000 euro.

lynne_berna

Re: Bord voor helderheid over dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:37

WOW!!!:O heftig

D_Cartigny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:40

lekkere mensen zijn dat die het hek open laten staan

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:02

het lijkt me dat je een hek toch dicht doet zeker als je weet dat er paarden staan. Hoop dat er zich getuigen melden

dekeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:20

zijn dan de loonwerkers niet aan sprakelijk ,niet dat je het paard er mee terug krijgt

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 18:48

de pest is dat hij aannemelijk moet maken dat het idd de loonwerkers waren, ik zit met hetzelfde probleem.

Ik weet dat de garage een blunder heeft begaan biuj de reparatie aan de bedrading, maar omdat mijn auto de volgende dag totaal is uitgebrand EN er geen CSI miami op is losgelaten door de politie, mag ik aantonen dat het idd de bedrading was die kort gesloten is...

En dat moet deze man dus ook, je weet dondersgoed dat het die loonwerkers waren, maar als die dat niet erkennen moet je getuigen hebben

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:20

lekker amondi, ook voor jou.

Ik hoop dat hij vind wat hij zoekt.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:43

pff nou hopen dat er wat uitkomt dan! K dacht rouwens dat je verzekering zoiets zou dekken, maar gbeurt dat misschien niet omat het hek open is laten staanen het daardoor nalatigheid is?

@ amondi: dat is ook onwijs balen zeg..

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:51

SuperSmurf schreef:
K dacht rouwens dat je verzekering zoiets zou dekken, maar gbeurt dat misschien niet omat het hek open is laten staanen het daardoor nalatigheid is?

In principe zou de eigen verzekeraar dat moeten dekken Ja , maar dan moet je wel op de juiste manier verzekerd zijn.
Ik gok erop dat deze meneer niet in hoedanigheid van particulier bezig is met zijn paardenhobby en heeft verzuimd een AVB (aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven) te sluiten.
In dat geval draai je dus wel zelf voor de kosten op, want je bent als bezitter wél aansprakelijk.

Dat is echter ten opzichte van de schadelijdende partij. Dat wil niet zeggen dat je geen verhaalsrecht hebt op grond van het aansprakelijkheidsrecht op de werkelijke veroorzaker.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:52

oooh op die maneir. Vond t al vreemd Lachen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 09:27

huh? dus de hoefsmid heeft dat paard aangereden? wat willen ze dan nog bewijzen? getuigen die hebben gezien dat de loonwerkers het hek open hebben laten staan? zal vast niet genoeg zijn, want die zullen vast zeggen dat ze het hek daarna dicht gedaan hebben. niemand kan het tegendeel bewijzen dan...

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 10:33

nee, de hoefsmid heeft dat paard niet aangereden, dat is de eigenaar van dat paard.

Kitana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 16:07

Vind dat paard toch wel even erger dan dat geld hoor! Wat een drama! Boos!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:27

de paarden zijn van de hoefsmid,
de paarden zijn ontsnapt (iemand had het hek open gedaan en open laten staan)
1 van die paarden is toen aangereden door iemand van het loonwerkersbedrijf

dus de hoefsmid is het paard kwijt, en moest de schade van de loonwerker vergoeden(voertuig waar het paard mee aangereden is )

maar in het nieuwsbericht op de site van het brabants dagblad staat ook dat de eerste tip al binnen is, iemand schijnt gezien te hebben dat de loonwerker ( dezelfde als degen die later het paard ook onder hun voertuig hebben gekregen) zelf het hek niet hebben afgesloten ...

als dat klopt zou de loonwerker misschien aansprakelijk hesteld kunnen worden voor hun eigen schade ..
maar ja...dat is allemaal weer afwachten

deze loonwerker kennende zal hij er alles aan doen om niet hoeven te betalen Nagelbijten / Gniffelen

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:20

En heel toevallig ken ik deze meneer Scherff persoonlijk... Heel sneu voor hem dat een paard van hem is overleden door de schuld van een ander, maar zelf is het ook absoluut geen lieverdje voor paarden...

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:10

Bord stond er toch omdat ze zochten naar de oorzaak van het paard op de weg, de verzekering moest weten wat er gebeurd was om de vergoedingen te betalen en dus wie de schuldige was.
ik vind het erg voor het paard maar met die man kan ik absoluut geen medelijden hebben wat een gruwelijk misselijke hoefsmid is dat die WIL je niet eens aan het werk zien.