Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ditchie schreef:Rensport komt veel te formeel over. De beelden met hoedjes en champagne trekt veel mensen niet aan omdat daar tussen een te grote afstand zit. Ze hebben gewoon een imago probleem en het ligt denk ik niet aan de sport zelf.
chipieke schreef:de rensport spreekt mij wel aan, maar niet de manier waarop de paarden gepusht worden harder te lopen. Beetje gemengd gevoel dus
SaintAissa schreef:ditchie schreef:Rensport komt veel te formeel over. De beelden met hoedjes en champagne trekt veel mensen niet aan omdat daar tussen een te grote afstand zit. Ze hebben gewoon een imago probleem en het ligt denk ik niet aan de sport zelf.
![]()
![]()
![]()
Echt grappig... die ongegronde meningen altijd...
Inderdaad, Els heeft gelijk. Het knuffelgehalte op de koers is heel laag.
Ik heb er weinig behoefte aan dat een hele kleuterschool mijn paarden staat te aaien. Beetje rust voor de dieren is wel aangenaam.chipieke schreef:de rensport spreekt mij wel aan, maar niet de manier waarop de paarden gepusht worden harder te lopen. Beetje gemengd gevoel dus
En hoe vaak ben je al naar de koers geweest?? En wist je al dat een paard MAXIMAAL 3 onderhandse tikken mag krijgen in een koers?
En als we het over pushen hebben... Wij hebben GEEN springschoenen met pinnen erin, GEEN sporen met wieltjes eraan en ook GEEN slofteugels om in de krul te trekken.
ditchie schreef:En daar zit dus het probleem. Jullie zelf die de rensport bedrijven ontkennen dat er een imagoprobleem is. Het is van mij geen ongegronde mening, het is jullie imago.
Ik begrijp dat je zelf de identiteit anders ziet maar probeer het eens uit een ander perspectief te bekijken voordat je mij benadeeld dat ik een ongegronde mening heb.
Citaat:Wij hebben GEEN springschoenen met pinnen erin, GEEN sporen met wieltjes eraan en ook GEEN slofteugels om in de krul te trekken.
detour schreef:Tot het uiterste, vlak voor de finish pas, hoor, doom! Anders gaat je paard kapot, een goede jockey doseert zijn paard qua inspanning tijdens een race.
doom schreef:detour schreef:Tot het uiterste, vlak voor de finish pas, hoor, doom! Anders gaat je paard kapot, een goede jockey doseert zijn paard qua inspanning tijdens een race.
Dat is dan toch tot het uiterste
JIDO schreef:Ja en wanneer je met je paard een proef rijd probeer je toch ook het uiterste uit je paard te halen.