Loons verbod op les bij paardenpensions

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 13:17

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/la ... nsions.ece
brabantsdagblad.nl


Uitbaters van paardenpensions en paardenstallen in de gemeente Loon op Zand mogen straks geen paardrijlessen meer geven. Dat blijkt uit een voorstel van burgemeester en wethouders aan de gemeenteraad.

Volgens de huidige regeling mogen paardenhouderijen lesgeven aan eigenaren van een in het pension gestald paard en hun gezinsleden. Maar volgens het college biedt deze regeling onvoldoende mogelijkheden om te controleren en op te treden. Daarom willen burgemeester en wethouder het lesgeven helemaal verbieden.

Volgens het college hoort het lesgeven thuis in maneges. Het vindt bovendien dat het lesgeven door instructeurs bij paardenpensions verkeersproblemen veroorzaakt.

Vooral dit laatste is bij de paardenhouderijen verkeerd gevallen. Volgens Waldemar Roelants, die zegt namens twaalf pensionhouders te spreken, wordt de verkeersdruk veel groter als iedereen die een paard gestald heeft bij een paardenstalling met zijn trailer naar een manege moet gaan rijden. "Je praat dan wel over zo'n vierhonderd paarden, terwijl er nu sporadisch een instructeur een stalling bezoekt om daar op verzoek van een paardenbezitter les te geven" , legt hij uit. "De mensen zullen uit moeten uitwijken naar Waalwijk of Tilburg en moeten een trekhaak en een trailer aanschaffen om hun paard te kunnen vervoeren".

Volgens Roelants zijn rijlessen bij maneges stukken duurder. De gemeente gaat, aldus Roelants, ook voorbij aan het feit 'dat de paardenhouderijen grote (toegestane) investeringen hebben gedaan voor een product dat nu verboden is'. Uit de ingediende bezwaren blijkt dat ook de huidige maneges niet gelukkig zijn met de nieuwe regels. Zij vinden dat het gemakkelijker wordt een manege te beginnen, wat de concurrentie vergroot.

De manegehouders hopen wel dat de gemeente een einde maakt aan de wildgroei van maneges en oneigenlijke concurrentie tegen gaat. Ze pleiten voor handhaving van de strenge regels.

Vanavond staat dit onderwerp op de agenda van de raadscommissie openbare ruimte. Deze vergadering begint om 19.30 in de raadzaal van het gemeentehuis in Kaatsheuvel.

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:19

Het moet niet gekker worden.....

Plaatje1990

Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:19

Ja belachelijk !!! Als ik kan ga ik ook om 19.30 want ik woon dr namelijk !!!!
Mijn paardje staat daar ook gestald wel prive niet op een pension ofzo maar moet vind het echt belachelijk ken alle stallen hier en weet waarom het wss ook zover is gekomen ... in 1 straat zit een manege en een pensionstalling en die van de manege gunt de eigenaar van de stalling het licht niet in de ogen dit is al jaren aan de gang belachelijk heb namelijk bij die ene manege stage gelopen en vind het ronduit schandalig !!!
Laatst bijgewerkt door Plaatje1990 op 18-03-08 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:20

huh? wat raar. priveles mag dus niet meer aan huis daar?

Nibbit

Berichten: 10431
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:21

Wat een raar voorstel zeg Clown
Menegeles met 10 achter elkaar hobbelen is toch heel wat anders dan priveles? Dat zijn geen concurrenten imo
Laatst bijgewerkt door Nibbit op 18-03-08 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66273
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:22

begrijp ik het goed dat je alleen nog maar van en bij manegehouders les mag krijgen? Lekker verstand van zaken, alsof dat hetzelfde is als prive dressuurles van een instructeur op ZZ-Z niveau Verward (om maar een voorbeeld te noemen).

jiehaaa

Berichten: 5076
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:23

Die regels zijn duidelijk verzonnen door een stelletje ambtenaren die er geen snars van snappen. Als ze zich nou eens laten adviseren door mensen die het WEL snappen, zou je zeggen...
@Paula1990; Ik zou zeker gaan als ik jou was.

Tijgertje86

Berichten: 1454
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Drenthe/ Groningen

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:23

Koe Het moet niet gekker worden! Wat mag tegenwoordig nog wel in Nederland? Ik kan er met mijn pet niet bij....

Roobinn

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-02-07
Woonplaats: rotterdam

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:23

wat raar geld dat ook voor manege van loon?daar ga ik in de mei namelijk op ponykamp..

Plaatje1990

Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:24

Roobinn schreef:
wat raar geld dat ook voor manege van loon?daar ga ik in de mei namelijk op ponykamp..

Ja manege van Loon zit ook in die gemeente Lachen maargoed jij kan daar gewoon op ponykamp hoor Knipoog

hns

Berichten: 1616
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:26

Lielle schreef:
begrijp ik het goed dat je alleen nog maar van en bij manegehouders les mag krijgen? Lekker verstand van zaken, alsof dat hetzelfde is als prive dressuurles van een instructeur op ZZ-Z niveau Verward (om maar een voorbeeld te noemen).


Ben ik geheel mee eens. Op de meeste manege's komen ze nog niet eens verder als schouderbinnenwaarts, iemand die serieus aan het werk wil en privelessen wil nemen is dan gedwongen om op een manege iemand te zoeken die wat meer verstand van zaken heeft. Belachelijk gewoon...

Roobinn

Berichten: 115
Geregistreerd: 02-02-07
Woonplaats: rotterdam

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:27

Paula1990 schreef:
Roobinn schreef:
wat raar geld dat ook voor manege van loon?daar ga ik in de mei namelijk op ponykamp..

Ja manege van Loon zit ook in die gemeente Lachen maargoed jij kan daar gewoon op ponykamp hoor Knipoog



Mooizo was al bang haha Bloos

Plaatje1990

Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:29

Zou bij die manege die ik eerder vernoemde die het wss veroorzaakt heeft nog niet eens les willen hebben met me paard vreselijke manege is dat waar ze je paard meer kwaad doen dan goed met vreselijke instructeurs!! Echt ik ben hierover zoo boos he das toch niet normaal!!! Ik zit bij een rijvereniging in Kaatsheuvel noemen ze manege maar is het eigenlijk niet hopen dat het daar wel doormag gaan met de lessen want het is ronduit schandalig ... mensen die kunnen komen hier uit de omgeving komen!

soesita

Berichten: 5192
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:29

Ik snap de logica niet. Gaan ze dan ook alle muzieklessen aan huis verbieden en verplichten naar de muziekschool te gaan? Koe
En inderdaad, ik ben benieuwd of de "verkeersproblemen" er beter op worden als iedereen met trailer of te paard naar de manege gaat. Clown
Hier is duidelijk weer eens goed over nagedacht. Gestoord

Tallie1979
Berichten: 22798
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:30

Hmm, ik vind dit wel erg vreemd..

Aan de ene kant brult de regering dat mensen straks een houdersdiploma moeten halen, aan de andere kant doet een gemeente zoiets..

Dit is gewoon groei van ruiter en paard tegenhouden. Wil je het goed doen met je paard, word je erin belemmerd..

Ik snap hier dus geen moer van?? Verward

abby
Berichten: 1666
Geregistreerd: 31-01-02

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:33

Holland op zijn smalst...

Plaatje1990

Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:33

Tallie_Ho schreef:
Hmm, ik vind dit wel erg vreemd..

Aan de ene kant brult de regering dat mensen straks een houdersdiploma moeten halen, aan de andere kant doet een gemeente zoiets..

Dit is gewoon groei van ruiter en paard tegenhouden. Wil je het goed doen met je paard, word je erin belemmerd..

Ik snap hier dus geen moer van?? Verward

Zoals ik al uitleg is het een pure uit de hand gelopen jaloezie actie zoals hier vermoed word die er al jaren is !! Manegeeigenaar die daling van klanten ziet (ja logisch je paard staat nooit buiten , word niet fijn behandeld en staat in donkere stal,en duur) en dus tegenover naar de pensionstalling gaan (concurrentie dus) die ene manege eigenaar gunt het die pensioneigenaar gewoon niet (al jaren niet maargoed doet de meest vreselijke dingen) en probeert het via zon weg zodat mensen dadelijk terug op een pension komen te staan op een manege..

L_iek
Berichten: 9742
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:35

Paula1990 schreef:
Zou bij die manege die ik eerder vernoemde die het wss veroorzaakt heeft nog niet eens les willen hebben met me paard vreselijke manege is dat waar ze je paard meer kwaad doen dan goed met vreselijke instructeurs!! Echt ik ben hierover zoo boos he das toch niet normaal!!! Ik zit bij een rijvereniging in Kaatsheuvel noemen ze manege maar is het eigenlijk niet hopen dat het daar wel doormag gaan met de lessen want het is ronduit schandalig ... mensen die kunnen komen hier uit de omgeving komen!


Ik ben nou wel benieuwd welke jij bedoelt Knipoog

Plaatje1990

Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:35

Ik ga maar geen namen noemen .....

L_iek
Berichten: 9742
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:36

Paula1990 schreef:
Ik ga maar geen namen noemen .....


Ik denk dat ik wel weet welke je bedoelt Knipoog Pm me anders maar.
Maar slaat inderdaad nergens op, ik woon ook in die buurt en moeder van een vriendin zit in de gemeenteraad en die heeft het er inderdaad al jaren over.

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:40

na ja zeg.....moet niet gekker worden...

Plaatje1990

Berichten: 3946
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:42

ik roep mensen op om uit omgeving : Kaatsheuvel,Waalwijk,Sprang-Capelle,Loon op Zand te komen!

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:44

helaas woon ik absoluut niet in de buurt, maar dit soort acties zou wel precedentwerking kunnen hebben op andere gemeentes. Dus meiden.....zet em op vanavond en hopelijk krijgt iemand het verstand er terug in gepraat.

Tallie1979
Berichten: 22798
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:45

Knap dat een etter van een manegehouder dit voor elkaar krijgt, vraag me af welke ambtenaar hij hiervoor heeft weten te lijmen Verward

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re: Loons verbod op les bij paardenpensions

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 13:46

T gaat zeker niet goed met zn manegebedrijf ofzo....tja en dan is dat ook een manier om meer lesklanten te krijgen.