Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
iepsel schreef:Ik denk juist dat het erg goed is om een onafhankelijke zit te krijgen. Idd afleiden van het rijden op zich, een spelelement er in brengen. Ik ben er van overtuigd dat er tegenwoordig veel te veel nadruk wordt gelegd op puur het rijden. Toen ik leerde rijden deden we gymnastiek oefeningen te paard. "Stoeltjedansen" om strobalen, erop springen en weer eraf. Slalom rijden, knoop in de teugels, beugels uit, met je rechterhand je linkerteen aanraken en vice versa.....ik zie het weinig meer gebeuren. ik juich zo een initiatief toe! Plezier in het rijden, en niet worden gedrilt om met zn allen voor de oranje lintjes te gaan!!
Maanling schreef:@Chewany: precies, daar ben ik dus beetje bang voor.
Natuurlijk moet je sturen op de benen, maar hier gaat het om kinderen die nog moeten leren rijden. Wat denken jullie dat er gebeurd als zo'n kindje plotseling die bal rechts voorbij zit komen? Precies: pony moet snel naar rechts, dus wordt er aan de rechterteugel getrokken.
Maanling schreef:Jazeker heb ik het wel eens gedaan. Al zie ik niet wat dat ertoe doet. Iedereen met een beetje voorstelling van zaken kan toch wel bedenken dat er in het ergste geval behoorlijk aan de teugels getrokken zou kunnen worden.
(maar schijnbaar ben ik de enige die hier kritisch over nadenkt)
Maanling schreef:Hmmm... ik vind het juist typisch bokt dat je altijd overal maar jubelend op moet reageren, en als je eens een kritische noot plaatst zijn de reakties weer niet van de lucht.
Ik ben geen penny, ik vind niet snel iets sielugh, maar ik denk hier gewoon even langer dan 1 sec over na.
Ik heb het niet over het potje voetbal zoals dat in de beginpost staat beschreven. Ik heb het over voetbal om kinderen te leren rijden.
Kinderen die plots van richting willen veranderen, wat doen die? Juist.
rixke schreef:paardenvoetbal is ontzettend leuk!
ik doe het al jaren,maar toch zit er wel wat in wat maanling typt,je paard moet voor het voetbal erg wendbaar en voorwaarts zijn,je moet nog wel eens snel een andere richting op,dus wat maanling typt om het kinderen bij te brengen die net beginnen met paardrijden zou ik zeker niet doen