Selectie voor WK jonge dressuurpaarden via sport mogelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Selectie voor WK jonge dressuurpaarden via sport mogelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-08 14:31

http://www.kwpn.nl/home_nl.php
kwpn.nl

Van 31 juli tot en met 3 augustus vinden in het Duitse Verden de Wereldkampioenschappen voor jonge dressuurpaarden plaats. Om te bepalen welke combinaties hiervoor worden ingeschreven vindt een voorselectie plaats. Binnenkort worden hiervoor, zoals reglementair voorgeschreven, de beste 25 paarden uit de Pavo Cup 2007 in beide leeftijdsklassen uitgenodigd. Paarden die een voorselectiewedstrijd hebben gewonnen kwalificeren zich automatisch voor deze eerste selectie.

Daarnaast kunnen paarden die deelnamen aan de halve finale tijdens het kampioenschap voor jonge dressuurpaarden in 2007, maar die zich niet via bovengenoemde mogelijkheden kwalificeerden voor selectie, om zich via een tweetal goede resultaten in de sport te kwalificeren. Hier moet tijdens het KNHS regiokampioenschap en het indoorkampioenschap opvolgend aan de Pavo Cup, minimaal tweemaal een score van 64% of hoger zijn behaald in de klasse L2 of hoger voor vijfjarige paarden en M2 of hoger voor zesjarige paarden.

Het is echter door de KNHS reglementen voor hoog gekwalificeerde ruiters/amazones niet mogelijk paarden op het hierin gevraagde niveau te starten. Daarom zullen tijdens een extra selectiemoment, voorafgaand aan het selectietraject voor het WK, ruiters/amazones die wegens de KNHS reglementen zijn uitgesloten van het genoemde traject – via de sport – kunnen worden toegevoegd aan de selectie. Ook deze paarden moeten echter wel deelgenomen hebben aan de halve finale van het kampioenschap voor jonge dressuurpaarden.

Tijdens de eerste selectie, die in mei plaatsvindt, wordt de combinaties gevraagd een dressuurproef te rijden. Hierin wordt voor vijfjarige paarden o.a. gevraagd de basisgangen in arbeidstempo, verzameling en verruiming, het achterwaarts gaan, contragalop en eenvoudige galopwisseling. Voor zesjarigen o.a. eveneens de basisgangen in arbeidstempo, verzameling en verruiming, schouderbinnenwaarts, appuyeren in draf, achterwaarts gaan en vliegende galopchangementen.

VValar

Re: Selectie voor WK jonge dressuurpaarden via sport mogelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:18

Wat is hier voorpagina nieuws aan? Deze selectie methode is al heel lang bekend.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:19

Ja dat dacht ik ook al Verward
Dit was toch vorig jaar allang bekend?

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:42

nja dan mag ik dr volgens mij wel aan deelnemen, want heb halve finale pavo cup gereden en heb het op het nk boven de 64%, maar niet bij de regio Scheve mond nja ik was het toch niet van plan..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 15:44

Vorig jaar was dit ook al voorpagina nieuws.
Ik vroeg me toen ook al al waarom.

Ben natuurlijk wel benieuwd wie er allemaal meedoen, en wie er weer verder mogen!