Laatste ereronde voor Baloubet du Rouet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Laatste ereronde voor Baloubet du Rouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 20:58

http://www.paardenfokken.nl/news/showne ... icleid=667
horsetelex.nl

Hij was al enige tijd niet meer in actie gekomen, maar nu is dan officieel het doek gevallen voor één van de beste springpaarden ooit: Baloubet du Rouet. Op de hengstenkeuring van het Belgische stamboek sBs nam de levende legende afscheid van de wedstrijdsport.
In de overvolle Ecole provinciale d'équitation werd de zoon van Galoubet A vanmiddag gehuldigd. Onder zijn ruiter Rodrigo Pessoa maakte hij zijn laatste rondes voor het grote publiek. Baloubet du Rouet behaalde onder Rodrigo Pessoa het Olympisch kampioenschap en won drie keer de wereldbekerfinale. Twee maal werden ze tweede en eenmaal derde.
De laatste jaren wordt de hengst steeds meer gebruikt voor de fokkerij, en niet zonder succes, de voshengst lijkt zijn talenten te vererven. Vanaf nu vormt de dekdienst de enige beslommering van de tophengst. Hij zal bij Rodrigo Pessoa op stal blijven staan en beschikbaar zijn voor de fokkerij via Paul Schockemöhle.

frisiangirl

Re: Laatste ereronde voor Baloubet du Rouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:58

Heeft zijn sporen ruimschoots verdiend!!! Nu zijn nakomelingen! Hoe oud is Baloubet eigenlijk?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:00

Nakomelingen doen het ook erg goed!!! (Onze in ieder geval!!! Haha!)

Afbeelding
onze Uloubet

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:35

ik zal hem echt gaan missen, hij was echt mijn toppertje en het was altijd een genot om naar een parcours van hem te kijken!
ik hoop dat ie nu gaat genieten van zijn welverdiende pensioen Knipoog