Goede prijs voor stamboekpaard tijdens veiling Dronten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Goede prijs voor stamboekpaard tijdens veiling Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 10:19

http://www.destentor.nl/regio/flevoland ... kpaard.ece
destentor.nl

Het duurste paard dat van eigenaar verwisselde tijdens de 31e KWPN-rijpaardenveiling in Dronten was de driejarige bruine hengst Alexsander.
Eigenaar G. Vermeulen uit Nieuwegein beurde zaterdag 14.500 euro voor het paard. Het goedkoopste paard, de eenjarige Catrien verwisselde in de Flevomanege voor 4000 euro van eigenaar.

In totaal eenentwintig rijpaarden die ingeschreven staan bij Koninklijk Warmbloed Paardenstamboek Nederland werden ter veiling aangeboden. Drie paarden werden niet gegund, omdat de eigenaar de geboden prijs te laag vond.

De achttien paarden die wel werden verkocht, leverden gezamenlijk 137.600 euro op. En dat betekende een gemiddelde prijs van 7650 euro per geveild paard. Een bedrag waar voorzitter van de veiligheidscommissie Coen van Zanten zeer tevreden mee is. "De laatste jaren waren de prijzen wat minder. Door het bredere aanbod van paarden stegen de prijzen."

Volgens Van Zanten had de veilingcommissie keuze uit goede bloedlijnen. Met de publieke belangstelling was het ook goed gesteld. Vanuit het gehele land kwamen de potentiële kopers. Onder hen een aantal kopers die meerdere paarden wilden hebben. Zo kocht stal Korenbloem drie paarden.

Een echte uitschieter wat prijs betreft was er dit jaar niet bij. Maar de gemiddelde prijs per geveild paard was hoger dan gewoonlijk. Dit komt doordat de paardenliefhebbers weten dat Dronten gezonde en goede paarden aanbiedt. Dat zal in de toekomst ook zo blijven, zegt veiligheidscommissie-voorzitter Van Zanten: "Volgend jaar houden we hier in de Flevomanege de 32e veiling om daarna te verhuizen naar de Wisentweg. De KWPN rijpaardenveiling Dronten is en blijft een publiekstrekker bij de paardenliefhebber. Ook nu weer zaten een achthonderd mensen op de tribune."

Veilingmeester Peter Buis uit Dronten blikte tevreden terug. "Goede belangstelling en een goede veiling. Het veilen liep als een trein en we hebben geen wanklank gehoord." Er zouden 24 paarden geveild worden, vertelde Buis, "maar twee paarden werden vanwege veterinaire redenen niet te koop aangeboden en een paard werd om onduidelijke redenen vlak voor de veiling door de eigenaar teruggetrokken." In laatst genoemd geval wordt de eigenaar van het paard een boete opgelegd. Bovendien moet betrokkene evengoed veilingkosten betalen.

ikenindi

Re: Goede prijs voor stamboekpaard tijdens veiling Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:24

ja, en nu is eindelijk al dat gezeik in de manege afgelopen en krijg ik na 3 weken geen les te hebben gehad komende zaterdag eindelijk weer les... pfff werd er echt saggo van. je betaald je lessen niet voor niks!

de mensen die daar hun paard hebben staan waren ook niet echt blij. 3 weken achter elkaar niet overdag in de bak kunnen etc...

er zouden duidelijke afspraken over worden gemaakt. dat was niet gedaan.
de lessen zouden worden verplaatst naar zondag waarschijnlijk, was niet gedaan. ik vind het stom!

zo, dat ben ik kwijt Knipoog

DivaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:04

Ik ben donderdagavond bij de kijkavond geweest. Vond het aanbod springpaarden erg tegenvallen. En de Florencio leek op film een stuk mooier dan in werkelijkheid. De flemmingh was echter absoluut spectaculair, magnifiek paard!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 12:37

ik ben de donderdag en zaterdag geweest! de springpaarden vielen idd wat tegen, zeker op de sprong. zaten verder aantal springpaarden tussen die ook de dressuur in konden!
flemmingh leek idd leuk!!

de eigenaar die zijn paard terug trok hebben wij nog even aangesproken Haha! omdat het toch een fijn dier was Ja we zijn bij hem thuis geweest. en ondanks dat hij zijn paard uit de veiling haalde (omdat hij spontaan verliefd werd op zijn eigen dier) moest hij wel zo'n 1700 euro dokken om zijn paard terug te nemen Bloos
hij wilde niet het risico nemen hem terug te kopen tijdens de veiling.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 14:22

ik ben er niet geweest alleen 1 dag naar de indoor was erg geslaagd .
de veiling vind k nooit zo leuk , maar ja hoort erbij de koeien show daarintegen wel .

haha grappig dat de eigenaar verliefd werd op zijn eigen paardje haha
maar wel leuk natuurlijk , moet die thuis maar uit leggen haha

en agnes dat weet je zodra je manege lessen heb dat dit soort activiteiten plaats vinden , over een tijdje is het er allemaal niet meer om dat de manege weggaat .
dus tja

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 23:09

Sparky10 schreef:
en agnes dat weet je zodra je manege lessen heb dat dit soort activiteiten plaats vinden , over een tijdje is het er allemaal niet meer om dat de manege weggaat .
dus tja

De manege blijft dacht ik wel? Hij gaat wel naar de Wisentweg, maar de manege opzich blijft dacht ik bestaan hoor?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 12:46

Klopt, de manege gaat alleen verhuizen.

WildThing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 14:44

Heeft er iemand van jullie de ruin Vivaldo B daar voorgesteld zien worden? Deze werd namelijk ook daar geveild maar is uiteindelijk niet verkocht.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:36

is dat de elmshorn? die zag ik vandaag op het internet te koop staan! Ja

marc41

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:44

Weet iemand ook waarom de elmshorn niet verkocht is??
Wij zijn namelijk zelf bezig om hem te kopen, dus vraag me eigenlijk af waarom die niet verkocht is want ik kan er zelf niets aan ontdekken. Pling

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 21:18

Weet iemand ook waarom het paard dat niet op de veiling is verschenen en dat de eigenaar 1700 heeft gekost nu op 'marktplaats' te koop staat? Ik vond het wel een leuk dier, maar dit snap ik niet helemaal.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 22:38

marc: omdat er 500 euro te kort was geboden, daarom ging die niet weg... volgens mij werd er rond de 4500/5500 geboden, maar dat weet ik niet 100% zeker, dus voor 500 euro meer zou j hem hebben!

ioontje: nee paard is onder de veiling gedeeltelijk verkocht Bloos ik heb het dier nog zien staan op stal (bij de eigenaren) we vonden het toen al heel apart dat er een vrouw bij was, die op de veiling zelf een aantal paarden had geboden/gekocht Bloos