Agressieve honden vallen mini-shetlander aan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Agressieve honden vallen mini-shetlander aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 19:59

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/70939
blikopnieuws.nl

Twee honden hebben zaterdagmiddag een pony aangevallen op de Peuterdijk. Eén van de honden had zich vastgebeten in de keel van de mini-shetlander. Het lukte de eigenaresse van zowel het paardje als de honden niet om de dieren te scheiden.

Nadat omstanders te hulpschoten en er geweld gebruikt werd, liet de hond uiteindelijk los. Een dierenarts uit Oude Tonge kwam ter plaatse en in overleg met de eigenaresse is besloten om beide honden te laten inslapen, omdat ze beiden een gevaar voor hun omgeving vormden.

De dierenambulance nam beide dieren mee voor crematie. Bij de beet in de keel van de pony zijn geen vitale delen geraakt. Wel verkeerde het paardje in een ernstige shock.

Pluttersput

Re: Honden vallen mini-shetlander aan in Herklingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:00

Getverderrie, dat lijkt me dus echt een nachtmerrie. God zij gedankt en geprezen dat de mensen van de honden reeel zijn gebleven, en de honden hebben laten inslapen, hoe moeilijk dat ook moet wezen. Het zou je maar gebeuren zeg, arm paardje...
Sterkte voor zowel eiogenaar van de pony als die van de honden...

ELpatcho

Re: Agressieve honden vallen mini-shetlander aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:02

wooow heftig! indd goede beslissing van de hondeneigenaren.. vaak hoor je nog Jaaah maaar... en een pluim voor de omstanders!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:03

maar goed dat de honden ingeslapen zijn
het arme paardje

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:03

Zielig.. :|
Ik vind het ook altijd zo erg dat honden dan ingeslapen moeten worden, waarom bedenken ze geen andere oplossing, zoals een tehuis voor agressieve honden waar ze allemaal een leefgedeelte krijgen... Maargoed, da's voor die honden dan niet echt fijn om zo te leven.. Dus ksnap het aan de andere kant ook wel dat ze dan ingeslapen moeten worden...
Nog zieliger vind ik het voor het paardje dan voor de honden (A)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:04

agressieve honden ergens wegstoppen lijkt mij zieliger..dan in slapen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:05

Voor zulke honden is er vaak geen andere oplossing. Heel vaak worden ze na zulke acties echt gevaren voor de maatschappij, mogelijkerwijs voor mens en dier. Het fijnste is, wederom voor zoewel mens, dier en hond zelf om in te slapen. Soms gaat er dan een knopje om, of gebeurt er iets in de hersenen, wat ervoor zorgt dat ze ineens iets aanvliegen. Of een van de honden heeft een signaal verkeerd opgevangen, zoiets. Als je weet dat je hond dat doet, lijkt het mij niet lekker om te weten dat het elk moment fout kan gaan, dus ik vind het super dat de eigenaren nuchter zijn gebleven, en de meest eerlijke beslsising hebben genomen.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:08

Goh, ik snap ook niet wat de honden zien in een mini-shetlander?
Het lijkt niet op een prooi, zoals bijvoorbeeld een chihuahua lijkt op een konijn/haas..

Maar goed, vind dat de eigenaren een juiste beslissing hebben genomen. Hoewel het voorval niet had mogen voorkomen, vind ik het wel dapper en goed van hun.

Ik hoop dat het ponytje weer snel de oude is!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:09

ik 'ken' de eigenaresse
en 1 van de honden die is ingeslapen.. een hele lieve vrolijke hond
echt triest dat zoiets is gebeurd.. waarschijnlijk hebben de honden het als een spelletje gezien.. wat helaas verkeerd is afgelopen Huilen

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:10

Inderdaad:een dikke pluim voor de omstanders,wie weet hoe het anders was afgelopen !!! Ook heb ik respect voor de baasjes van de honden dat ze de juiste beslissing hebben genomen,je kunt zo'n honden nooit meer vertrouwen.Ik heb het zelf een paar weken geleden meegemaakt.Ik fietste met onze pony Bobby,kwamen er drie(van vijf)hele grote honden aangeblaffen,baasje stond op een afstandje te kijken en riep nog niet een keer haar honden terug,stond erbij en terwijl ik heel boos vanalles naar haar toesnauwde,stond ze gewoon te kijken.Bij ons is het goed afgelopen en waarom:ik kon mijn fiets aan de kant smijten,gaf hond 1 een schop onder zijn hol,hond twee wou bijten,maar gelukkig kwam er iemand uit nabijgelegen huis op de herrie af(lees:mijn gebler) en die heeft die beesten met een stuk hout of paraplu ,ik weet het niet meer,weggejagen.Ik hoop dat alles goed komt met de pony,lichamelijk komt hij er vast bovenop,maar wat heeft het in zijn bolletje teweeg gebracht??groetjes Linda

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:11

Ah gossie, arm paardje. Idd een pluim voor de omstanders!!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:12

LimaGentle schreef:
ik 'ken' de eigenaresse
echt triest dat zoiets is gebeurd.. waarschijnlijk hebben de honden het als een spelletje gezien.. wat helaas verkeerd is afgelopen Huilen

Heel vreselijk natuurlijk, maar als ik dit zo lees denk ik niet dat dit een spelletje was. Een van de honden heeft naar de keel gegrepen, dat doen ze niet als het een spelletje is. Wat natuurlijk kan is dat het begon met een spelletje, waarna de twee honden elkaar hebben opgeklooid, en dat het toen uit de hand is gelopen. Wens je de eigenaresse veel sterkte toe? Denk van iedereen hier wel...

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:13

Ik heb zelf een hond gehad die elk dier van een andere soort als prooi zag maar superlief was voor kinderen en andere honden. Dan is de beslissing wat je moet doen echt heel moeilijk. Gelukkig was die van mij ook geschikt voor de sport en heeft ze een geweldig tehuis gevonden als sporthond bij mensen met veel ervaring. Als dat niet zo was geweest had ik haar waarschijnlijk ook in moeten laten slapen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:14

LimaGentle schreef:
ik 'ken' de eigenaresse

soms gaan honden mee als andere ook agressief zijn.. (klein voorbeeldje) onze hond in de grootste vriend van de poezen, onze andere hond zit er achterna en als hij dat doet en die ander ziet dat dan doen ze het samen.. als die alleen is niks aan de hand.. Vreemd maarja zo doen vele mensen ook

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:15

erg sneu...
Maar gelukkig viel het mee voor de shet, en zijn de eigenaren inderdaad nuchter genoeg om de honden in te laten slapen, wel heel erg voor hun...
Raar om te horen dat die ene hond een lieve vriendelijke hond is, misschien heeft ie zich op laten jutten door die andere...
Blijft heel erg, voor alle betrokkenen...

moniekk

dikke schade vergoeding eisen van die hondenbezitter! als honden zo zijn moet je ze aan de riem houden...

Limanade

Pluttersput schreef:
LimaGentle schreef:
ik 'ken' de eigenaresse

Heel vreselijk natuurlijk, maar als ik dit zo lees denk ik niet dat dit een spelletje was. Een van de honden heeft naar de keel gegrepen, dat doen ze niet als het een spelletje is. Wat natuurlijk kan is dat het begon met een spelletje, waarna de twee honden elkaar hebben opgeklooid, en dat het toen uit de hand is gelopen. Wens je de eigenaresse veel sterkte toe? Denk van iedereen hier wel...

zal ik doen Knipoog als ik der spreek
ik bedoelde het ook meer als een uit de hand gelopen spelletje..
zoals ik het heb begrepen zijn deze honden altijd mee geweest naar de manege.. dus waren aan paarden gewend en speelden eerder ook altijd gewoon met paarden

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:16

arme dieren..maar dan zal de pony pony ook wel niet meer leven ben ik bang, vluchtdieren kunnen erg slecht over shock

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:16

Beetje kort door de bocht. Zoals gezegd was één van de honden vriendelijk. Voor t zelfde geld hebben de honden nooit iets fout gedaan, en de eigenaar wist waarschijnlijk niet dat de honden zo waren, vooral omdat de honden zijn ingeslapen. Als het de eigenaar niet interesseerde, had ze dat niet gedaan...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:17

se7entje schreef:
erg sneu...
Maar gelukkig viel het mee voor de shet, en zijn de eigenaren inderdaad nuchter genoeg om de honden in te laten slapen, wel heel erg voor hun...
Raar om te horen dat die ene hond een lieve vriendelijke hond is, misschien heeft ie zich op laten jutten door die andere...
Blijft heel erg, voor alle betrokkenen...

waren alle 2 super lieve honden maar ik heb er maar 1 IRL gezien.. en die was echt super lief en vrolijk

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:17

de pony leeft nog.. begrijp ik uit bericht.. over shock komen ze meestal wel, maar houden waarschijnlijk wel trauma's over

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:18

moniekk schreef:
dikke schade vergoeding eisen van die hondenbezitter! als honden zo zijn moet je ze aan de riem houden...

de pony is van de hondenbezitster.. ff lezen oke Knipoog

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:20

De pony heeft echt geluk gehad.
én ik geef een pluim aan de eigenaresse van de honden. Ik zou het heel moeilijk vinden zo'n beslissing. Hoe sneu het ook is, ze heeft waarschijnlijk juist gehandeld.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 20:21

ELpatcho schreef:
LimaGentle schreef:
ik 'ken' de eigenaresse

soms gaan honden mee als andere ook agressief zijn.. (klein voorbeeldje) onze hond in de grootste vriend van de poezen, onze andere hond zit er achterna en als hij dat doet en die ander ziet dat dan doen ze het samen.. als die alleen is niks aan de hand.. Vreemd maarja zo doen vele mensen ook

is niet vreemd, het heeft zelfs een naam; ganging up. 't Maakt de situatie niet minder vreselijk maar het gedrag is alleen ongewenst niet onnatuurlijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 20:21

LimaGentle schreef:
moniekk schreef:

de pony is van de hondenbezitster.. ff lezen oke Knipoog

Even wat vriendelijker reageren graag Lachen