Problemen voor ruitersport in Sliedrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimmm

Problemen voor ruitersport in Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 09:09

http://www.rijnmond.nl
rijnmond.nl

De gemeente Sliedrecht zou geen vergunningen meer afgeven voor de uitbreiding van het huidige aantal maneges. Daardoor is het dringen in de stallen en moet er met wachtlijsten wordt gewerkt voor paardrijlessen.

Door het besluit van de gemeente voelen paardensportliefhebbers in Sliedrecht zich achtergesteld. Zeker nu bij één van de maneges de paardenslager dreigt voor een aantal dieren omdat de eigenaar niet verder kan uitbreiden. Dat terwijl er tegenover zijn bedrijf wel plaats zou zijn voor extra voetbalvelden.

De gemeente Sliedrecht ontkent via een woordvoerder dat uitbreiding van de ruitersport niet mogelijk zou zijn.

Frantic

Re: Problemen voor ruitersport in Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:12

Geslacht?... "beetje" overdreven en stemmingmakerij denk ik toch.
Verkopen lijkt me meer aan de orde!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 09:12

Dus moeten er paarden onnodig geslacht worden omdat de gemeente geen vergunningen meer geven. Scheve mond

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:01

Volgens mij ontkent de gemeente dat er geen uitbreiding mogelijk is....En dat de paarden gelijk naar de slager moeten...Beetje overdreven lijkt mij...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:09

Ik vind het ook nogal 'stemmingsmakerig' klinken, maarja.
Waarom zouden al die paarden ineens geslacht moeten worden omdat er niet uitgebreid kan worden?
Vind het een beetje als onzin klinken, maar laten we hopen dat het ook echt zo is. Het is toch onzin, die paarden kunnen anders ook nog verkocht worden?!

jolanda10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:08

Ik denk dat ze bedoelen dat er nu paarden op stal kunnen staan die mogelijk niet meer geschikt zijn voor het gebruik in de manege lessen (oud of ziek o.i.d.) Omdat er geen uitbreiding gegund wordt kunnen deze 'oudjes' niet meer in stallen blijven staan omdat deze dan een plaats voor een nieuw paard in bezet houden.

Heel drastisch idd, maar ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als deze wordt opgediend. Ik vind het wel een goed dreigement naar de gemeente toe, maar hoop idd ook dat het niet uitgevoerd gaat worden.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:39

Ben benieuwd welke manege's? We hebben namelijk maar 3 "manege's". Waarvan er volgens mij maar 1 is waar je op manegepaarden en pony's kunt rijden, de andere zijn volgens mij alleen prive. En dat die manege niet kan uitbreiden begrijp ik want die is al heel veel land kwijt geraakt omdat er paal achter hun een nieuwe woonwijk gebouwd word. Maar dat er nu gelijk een slager voor die paarden dreigt te komen is denk ik wel te erg overdreven. Volgens mij hebben ze niet zoveel eigen paarden en zijn het meer prive paarden. Verder weet ik dat de gemeente hun al bij de eerste plannen van die woonwijk hun alternatieve hebben aangeboden, maar die hebben ze niet geaccepteerd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:09

Je heb:
Piet Smit / manege
Fam. Alblas / manege
K. Langerak / prive

Dit zal denk ik wel gaan over Fam. Alblas.

ChantalD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:25

Denk eerder dat dit gaat over Piet Smit. Die zit tegenover het voetbalveld, Alblas niet. Dat er paarden geslacht moeten worden als er niet uitgebreidt kan worden heeft denk ik een iets ander verhaal. Er staan nu een aantal door Piet gefokte jonge dieren her en der in de opfok. Normaal gesproken komen die van het voorjaar naar stal om ingereden en verkocht te worden. Is dat niet mogelijk omdat er geen plek is voor die dieren op stal, dan zullen ze wellicht zo doorgaan naar de slager. Hard misschien (is ook niet mijn ding hoor, begrijp me goed), maar wat moet hij er anders mee. Ze staan nu (heb ik altijd begrepen) in Frankrijk, komen naar Nederland terug, hebben hier geen stal, waar laat je ze dan? Op het land zou je normaal zeggen, maar wat als dat te nat is? Hij moet wel nog een heel jaar mee doen met dat land, de pensionpaarden moeten er van de zomer weer op en hij heeft al heel wat land in moeten leveren. Kan me voorstellen dat je als bedrijf je laatste restje land niet wilt laten vertrappen door een paard jonge knollen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:35

Het gaat echt niet over Piet smits
Er worden daar niet veel lessen gegeven en de lessen/lespaarden zijn ook niet van Piet Smits.

We is er een te kort aan maneges daar Ja

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 15:32

De enige manege in Sliedrecht die les geeft op geen eigen paarden is die van de fam. Alblas. Bij de rest kun je alleen maar lessen met eigen paarden. En op de merwepolder geven ze alleen les op eigen paarden aan gehandicapten, dus die zal het ook wel niet zijn.
Er mag zeker wel in de buurt wat meer manege komen, maar er zullen maar weinig boeren in de buurt daar het land voor op geven en Sliedrecht zelf heeft geen ruimte meer.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:13

Bij Smith kun je ook lessen zonder eigen paard hoor, die heeft een stuk of 9 manegepaarden!
Maar het zal inderdaad over Smith gaan, want bij Langerak zijn wel een aantal stallen over.. en Alblas zit niet bij de voetbalvelden! Lachen

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:34

Het gaat zeker niet over de Fam. Alblas. Die zouden nooit dreigen met slachten.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:55

Mariannedeb schreef:
Bij Smith kun je ook lessen zonder eigen paard hoor, die heeft een stuk of 9 manegepaarden!
Maar het zal inderdaad over Smith gaan, want bij Langerak zijn wel een aantal stallen over.. en Alblas zit niet bij de voetbalvelden! Lachen

Nog niet, maar volgens de tekeningen van de nieuwe wijk is er ook mogelijk een uitbreiding voor sportaccomodaties. Dus daar zouden eventueel voetbalvelden kunnen worden aangelegd.
Maar als Piet Smit ook manegepaarden heeft dan zal hij het wel zijn, want het is er al bijna door heen dat het sportpark naar de andere kant van het spoor zou verhuizen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:59

nobbygaard schreef:
Ben benieuwd welke manege's? We hebben namelijk maar 3 "manege's". Waarvan er volgens mij maar 1 is waar je op manegepaarden en pony's kunt rijden, de andere zijn volgens mij alleen prive. En dat die manege niet kan uitbreiden begrijp ik want die is al heel veel land kwijt geraakt omdat er paal achter hun een nieuwe woonwijk gebouwd word. Maar dat er nu gelijk een slager voor die paarden dreigt te komen is denk ik wel te erg overdreven. Volgens mij hebben ze niet zoveel eigen paarden en zijn het meer prive paarden. Verder weet ik dat de gemeente hun al bij de eerste plannen van die woonwijk hun alternatieve hebben aangeboden, maar die hebben ze niet geaccepteerd.

MAAR 3 in een durp als Sliedrecht.... Clown

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:01

Grappig iedereen speculeert hier en niemand weet precies hoe of wat.

maar goed deze regio is vreselijk te kort aan land zowel voor sliedrecht als voor gorinchem eo.

Alblas is iid land kwijt door "toekomstig" nieuwbouw
Smits heeft bijna geen land alles tot aan Wijngaarden is bijna verkocht

Langerak tja als ik daarover begin krijg ik weer mensen over mij heen maar langerak heeft wel wat eigen grond maar heel veel pacht ie van vrienden van mijn ouders en ook daar is een bestemmingsplan voor .

dus slecht gesteld met de sport.

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:47

Citaat:
MAAR 3 in een durp als Sliedrecht....

Dat is hem juist, dit dorp kent vele paardenliefhebbers die hun paarden nergens meer kwijt kunnen en dus uit moeten wijken naar dorpen ver weg.
Zo stond ik dus jaren met mijn paardjes in Sleeuwijk omdat ik niet eerder een "betaalbare" plek bij ons in de buurt kon vinden.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:48

Je zou toch haast zeggen als je bij jullie rondrijdt dat er plek zat is.... heb in Sliedrecht nooit iets met paarden van doen maar ik ken de streek vrij goed (mijn hele schoonfamilie woont er).

Mieschie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:25

Nou Blue_Eyes dan ben je misschien al een tijdje niet meer in Sliedrecht geweest, want alles wordt daar volgebouwd!! Langs de A15 is bijna al geen weiland meer te bekennen! Het eerste groen zien zo'n beetje pas weer bij Vuren. Verdrietig

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:30

Goh, dacht dat de bouw van huizen niet meer door ging door DuPont die bezwaar had aangetekend?
De gemeente Sliedrecht is een 'heerlijke' gemeente, alles wordt vol gebouwd en we barsten van de ambtenaren die niet weten waar ze over praten.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:01

Echt Sliedrecht weer hoor. Krenterige rotzakken.
Jawel ze worden wel nog gebouwt, de weilanden zijn al gewoon weg!
Niet normaal toch

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:34

Het gaat overigens over Smits, die stopt er ook mee. Per 1 mei staan alle paarden 'op straat'. Was gister uitgebreid op Rijmond.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 23:09

Mieschie schreef:
Nou Blue_Eyes dan ben je misschien al een tijdje niet meer in Sliedrecht geweest, want alles wordt daar volgebouwd!! Langs de A15 is bijna al geen weiland meer te bekennen! Het eerste groen zien zo'n beetje pas weer bij Vuren. Verdrietig

Lekker overdreven. Rijd eens een keer richting het noorden en het STIKT van het weiland. En ja, ik kan het weten, want ik wóón daar!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:17

Pradaatje schreef:
Het gaat overigens over Smits, die stopt er ook mee. Per 1 mei staan alle paarden 'op straat'. Was gister uitgebreid op Rijmond.

Nee dat meen je niet..ook alle pensionklanten Bloos!

Jeetje mocht dat zou zijn wat een ellende zeg....waar moet je in godsnaam naar toe met je paard

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 09:46

tita schreef:
Pradaatje schreef:

Nee dat meen je niet..ook alle pensionklanten Bloos!

Jeetje mocht dat zou zijn wat een ellende zeg....waar moet je in godsnaam naar toe met je paard

Dat vraag ik me dan ook af.
Want Smits is wel degene die de meeste pensionklanten hier heeft.
Je wat zullen die eigenaren in de problemen komen. Ik ben zelf ook 4 jaar lang aan het zoeken geweest en stond overal ingeschreven in onze omgeving op een wachtlijst. En nog ben ik bij toeval aan een leuk plekje gekomen, maar daar sta ik dan ook in mijn eentje en is geen ruimte voor meer paarden.