Bezwaar tegen uitbreiding Academy Bartels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bezwaar tegen uitbreiding Academy Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 10:26

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/ti ... artels.ece
brabantsdagblad.nl

Hij vreest dat hij zijn bedrijf aan de Koestraat 17a in Hooge Mierde niet meer kan uit­breiden als de nabijgelegen Aca­demy Bartels flink gaat uitdijen.
Daarom heeft A. Verstijnen inmiddels bezwaar gemaakt tegen de uitbreiding van het hippische cen­trum.

Het Reuselse college van B. en W. stelt de Hooge Mierdenaar echter op acht punten in het ongelijk en vraagt nu aan de gemeenteraad om dat advies over te nemen. De commissie Ruimte vergadert volgende week dinsdag over deze kwestie. De stallen van de familie Bartels liggen aan de Koestraat 9-11. Om het bedrijf verder te ontwikkelen, is een uitbreiding nodig. Die bestaat uit verblijfsruimten voor stagiaires, een cursusruimte, een mediatheek, paardenboxen, een overdekte trainingsmolen voor paarden en een trainingsruimte voor ruiters.

Om dit allemaal mogelijk te kunnen maken, is een herziening van het bestemmingsplan nodig.

Tegen die herziening maakt Ver­stijnen nu bezwaar. Zo vindt hij onder meer dat er fouten zijn ge­maakt bij het archeologisch onderzoek. Bovendien zouden de plan­nen volgens hem niet in diverse beleidsnota's en streekplannen passen.

Burgemeester en wethouders verklaren alle bezwaren van Verstijnen ongegrond. De gemeenteraad neemt uiteindelijk de beslissing of de familie Bartels de uitbreiding in Hooge Mierde wel of niet mag doorzetten.

frisiangirl

Re: Bezwaar tegen uitbreiding Academy Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 10:56

Daar gaan we weer....

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:03

Gaan we weer ja. Wat een gedoe. Komt helaas vaak voor.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:26

Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Hij heeft geen problemen met de uitbreiding maar als door alle regeltjes en wetjes hij straks met zijn bedrijf in de knel komt, dan pas je wel op. Die regels kunnen zo streng en onzinnig zijn.

Nickysplace2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:57

Het is toch allemaal wat. Als je soms ziet hoe het in een woonwijk eruit ziet met hokjes en koekoeken, waar hebben we het nu dan over...

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:11

kan het me wel indenken!
precies zoals dendrofleur zegt!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:21

Wat voor bedrijf heeft die verstijnen eigenlijk? Weet iemand dat?

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:58

Ik kan het me ook wel voorstellen. Misschien heeft die buurman wel een stal vol koeien staan en wil hij in de toekomst ook uitbreiden, maar zou dit niet meer mogen vanwege de uitbreiding bij Bartels nu.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:11

Idd, ik snap hem ook wel hoor.
De fam. Bartels heeft een bedrijd, maar hij ook. En dan zouden hun straks wel uit mogen breiden, en hij niet, omdat zij het al gedaan hebben.. Idd. met al die regeltjes..
Ik kan me wel in deze meneer vinden hoor Lachen

Jokano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:31

Hmm de enige rechtspersoon die in het Handelsregister staat ingeschreven op dat adres is Jagersvereniging St. Hubertus. Die mogen ze van mij best dwarszitten! Clown
(sorry beroepsdeformatie Haha! )

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:58

MissEvil schreef:
De fam. Bartels heeft een bedrijd, maar hij ook. En dan zouden hun straks wel uit mogen breiden, en hij niet, omdat zij het al gedaan hebben.. Idd. met al die regeltjes..

Me too! Knipoog

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:03

MissEvil schreef:

Dus omdat hij ook een bedrijf heeft die hij wilt uitbreiden mag de Bartels Academy het niet.

Dan is er maar 1 simpele oplossing.

Niemand mag uitbreiden. Vork

Ook hier weer, leven en laten leven. Ik denk dat de eiser het ook niet fijn vindt als Barels Academy bezwaar indient tegen zijn plannen.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:30

Ik denk dat er met de gemeente om de tafel moet worden gezeten waarbij ieder zijn plannen kan laten zien. Misschien dat er dan best mogelijkheden over blijven. Maar vaak zie je ook bij ons in de buurt dat boerenbedrijven in het gedrang komen omdat mensen voor de rust naar het platteland komen. Tja, dat is er vaak te vinden maar je moet je er ook bij neer leggen dat een boer middenin de nacht aan het ploegen oid is omdat er ander weer op komst is. Geen 9 tot 5 job.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:05

Mistic schreef:
MissEvil schreef:

Dus omdat hij ook een bedrijf heeft die hij wilt uitbreiden mag de Bartels Academy het niet.

Ook hier weer, leven en laten leven. Ik denk dat de eiser het ook niet fijn vindt als Barels Academy bezwaar indient tegen zijn plannen.

Ik denk dat deze man het ook liever zo zou zien. Maar als ondernemer moet je gewoon ook oog hebben voor het voortbestaan van je eigen bedrijf. En vanuit dat perspectief kan ik me wel inleven.
Zelf hoop ik dat de academy zich verder uit kan breiden want het ontwikkeld zich als een behoorlijk kenniscentrum en ondersteuningspunt voor de paardensport.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:30

Je kan het ook zo bekijken: omdat de buurman oooooooooit zijn bedrijf uit wil breiden mag de academy het niet.

Antje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 22:24

Nou weet ik niet van de hoed en de rand, maar het feit(zoals bovenstaand in ieder geval te lezen is)is dat het bestemmingsplan gewijzigd moet worden ten voordele van bedrijf Bartels.
Je kunt het dan b.v. vergelijken met dat jij een huis koopt op een plaats waarvan in het bestemmingsplan staat dat er geen snelweg langs jouw achtertuin komt. Nu gaat de gemeente het bestemmingsplan herzien en wijzigen en er komt dus toch een snelweg. Ik denk dan dat je ook bezwaar gaat aantekenen.
Nou weet ik natuurlijk niet hoe reëel de bezwaren van dhr. Verstijnen zijn en hoeveel nadeel hij er werkelijk van ondervindt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 08:46

echt grappig hoe begripvol mensen zijn als een bekende ruiter/amazone wil uitbreiden.

Ik kan me de reactie van die man goed voorstellen, zeker als zijn eigen bedrijf ermee in het geding komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 09:04

Als hij straks naar elders moet voor veel geld omdat Bartels gaat procederen vanwege het lawaaioverlast van zijn bedrijf omdat de bedrijven tegen elkaar zijn gegroeid. Kan mij wel iets bij voorstellen, misschien zat hij er al eerder en heeft hij niet zoveel omzet.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:20

ik geef de man gelijk.
Bestemmingsplan wijzigen ?? Beeld je eens in zijn toestand in. Wedden, dat wanneer hij zou willen uitbreiden en daarvoor het bestemmingsplan zou moeten wijzigen, hij een dikke 'njet' kreeg ?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:36

Mistic schreef:
MissEvil schreef:

Of beiden mogen de helft uitbreiden en anders niemand.
Ik kan de man ook wel goed begrijpen.

Gabsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 16:50

Ik zou eerst wel eens willen weten of het bedrijf aan de Koestraat 17a nu wel uit kan breiden.... En daarna; worden de eventuele mogelijkheden daadwerkelijk beperkt door de uitbreiding van Academy.
Er staat nu alleen 'Hij vreest' .... klinkt niet erg concreet.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 13:46

Omgedraaid : Die boer wil zijn bedrijf flink uitbreiden richting De Academy. Zouden er dan geen bezwaren komen van de Bartels ? Tja iedereen heeft recht om bezwaar te maken. Maar in de politiek heb je altijd lieden die de een voortrekken en de andere laten barsten.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 21:40

Als die man vanwege zijn bedrijf een hinderwetvergunning heeft dan kan ik me heel goed voorstellen dat hij bezwaar maakt. Stel dat er in die vergunning staat dat er een stankcirkel moet zijn van pak hem beet 800 meter. Bartels breidt uit en komt met zijn gebouwen op 900 meter van zijn bedrijf. Nu zul je net zien dat de hinderwet wordt aangescherpt en bij een nieuwe vergunning moet de stankcirkel minimaal 950 meter zijn. Heeft die man met zijn bedrijf een groot probleem door de uitbreiding van Bartels en kan hij zijn bedrijf opdoeken. Geen wonder dat hij op voorhand bezwaar maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:30

Als je op google maps kijkt, kan je je het misschien wel voorstellen waarom de buurman bezwaar maakt... Knipoog