Storm zorgt voor evacuatie van paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Storm zorgt voor evacuatie van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 11:02

http://www.bndestem.nl/sport/sportbraba ... aarden.ece
bndestem.nl

In de nacht van vrijdag op zaterdag zijn bij manege Den Goubergh te Roosendaal een zeventigtal paarden geëvacueerd. De paarden waren daar ondergebracht in een enorme staltent. Ze verbleven daarin in verband met een driedaags internationaal dressuurtoernooi. Daaraan namen Junioren en Young Riders uit tien landen deel.

"Om vijf uur hebben we besloten alle paarden uit de tent te halen" vertelt Paulien van Nispen-Knols die verantwoordelijk is voor het logistieke gedeelte van de organisatie.

"De grote palen in de tent kwamen toen gewoon los van de grond." Ruiters, grooms en vrijwilligers werden zo snel mogelijk opgetrommeld om te helpen.

Rond acht uur konden de paarden weer terug in de staltent.

Tijgertje86

Re: Storm zorgt voor evacuatie van paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:14

Bloos! Het stormde ook zo ongelofelijk hard! Gelukkig is alles goed afgelopen! De tent zal maar omwaaien...

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:28

Het stormde inderdaad echt heel erg hard, gelukkig is er niks gebeurd.. hier in de buurt is een grote circustent ingestort.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:36

waar zijn ze naartoe gebracht dan? ik denk haast (jaja, heb je haar weer) dat een wei dan het veiligst is?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:39

Ja wat een storm was het zeg! Gelukkig zijn ze op tijd eruit gehaald voor die instorte! Hier is mijn blokhut kapot gewaaid, door de storm en stond en nog geen jaar!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:45

jeetje, een hele blokhut???

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 11:57

op de site van DVB stond dat de paarden de veewagens in moesten!

love_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:07

Schijnbaar was de evacuatie helemaal niet nodig geweest de paarden stonden rustig.
De organissatie heeft iedereen wakker gemaakt door op de de vrachtwagens etc. te kloppen. Er was toen dus lichte paniek.

Al die paarden aan halsters en touwen lijkt mij niet zo fijn, hengsten,merries en aan al die paarden
bij elkaar. Maar een riskante onderneming...

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:20

love_01 schreef:
Schijnbaar was de evacuatie helemaal niet nodig geweest de paarden stonden rustig.
De organissatie heeft iedereen wakker gemaakt door op de de vrachtwagens etc. te kloppen. Er was toen dus lichte paniek.

Al die paarden aan halsters en touwen lijkt mij niet zo fijn, hengsten,merries en aan al die paarden
bij elkaar. Maar een riskante onderneming...

Tja, dat weet je van te voren niet. Het was idd een flinke storm en ik denk dat ze eigenaren/ruiters etc blij waren geweest om met hun paard aan een touwtje te staan als de tent het niet gehouden had. (al wil ik niet weten of dat dan wel weer goed had gegaan). De organisatie denkt (hopelijk) wel na voordat ze 70 paarden gaan evacueren.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:27

Ik heb liever dat 70 paarden geëvacueerd worden en dat later word gezegd; gelukkig was het niet nodig, dan dat ze het niet doen en er gebeurd wél wat. Haha!
Ik zou het ze als ruiter nooit vergeven als mijn paard iets overkomt omdat zij niet durfden te evacueren. Bloos

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:37

ik ben er zelf bij geweest in roosendaal omdat ik daar zelf moest starten, en inderdaad de palen van de tent kwamen echt de hoogte in, en niet alle paarden stonden rustig omdat het zeil van de tent echt tekeer ging werden bijna alle paarden erg onrustig en stonden te hinneken, de paarden uit de tent halen ging echt super en heel veilig sommige paarden werden in de boxen van de stal geplaats en andere gingen de veewagens in, iedereen was hier erg rustig onder en hielp dan ook mee.
Ik neem mijn petje af voor de organisatie want die hadden echt alles super goed onder controle Pling

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:35

Zo gelukkig is alles nog goed afgelopen!

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:10

Ik zou inderdaad heel blij zijn dat de organisatie die beslissing heeft genomen, al had het misschien niet perse nodig geweest.
Stel dat ze het niet hadden gedaan, tent gaat de lucht in, alles in paniek, zie ze dan allemaal maar eens veilig in andere stallen te zetten!
En wat denk je dat ze dan voor gezeik hadden gehad...
Beter iets te voorzichtig dan maar.

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:18

Gelukkig is er niets gebeurd. Ik denk dat het wel goed is geweest dat ze dit hebben gedaan. Stel dat de tent wel was ingestort met alle paarden er nog in.. Wie was er dan verantwoordelijk ? Dat wil je als organisatie toch ook niet hebben ?

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:23

Zoveel werk is het nu ook weer niet om de paarden even veilig in de vrachtwagens te laden voor de zekerheid. Als je kijkt naar die circustent was er risico genoeg dat het fout was gegaan.
Ik vind het woord evacueren in dit artikekel wel erg ernstig klinken.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:09

ikenindi schreef:
waar zijn ze naartoe gebracht dan? ik denk haast (jaja, heb je haar weer) dat een wei dan het veiligst is?

Blond Zie je het voor je? Staat voor miljoenen aan paardenmateriaal, hengsten merries alles bij elkaar in de wei! De meeste mogen nog niet eens los in de bak en indien wel dan worden ze tot hun oren in de bescherming gezet! [neeehee, niet allemaal! Knipoog ] Ik denk dat er dan genoeg ambulances klaar moeten staan voor de baasjes die de ene na de andere hartverzakking krijgen.

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 18:19

palo2 schreef:
ikenindi schreef:

Blond Zie je het voor je? Staat voor miljoenen aan paardenmateriaal, hengsten merries alles bij elkaar in de wei! De meeste mogen nog niet eens los in de bak en indien wel dan worden ze tot hun oren in de bescherming gezet! [neeehee, niet allemaal! Knipoog ] Ik denk dat er dan genoeg ambulances klaar moeten staan voor de baasjes die de ene na de andere hartverzakking krijgen.

G-E-W-E-L-D-I-G beschreven.
Nee idd, ze gingen allemaal de veewagens op dus een stal van de manege.

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:49

haha dan hadden er misschien wel stormachtige romances ontstaan tussen de hengsten en de merrie's op de wei!!! Vork

ik denk overigens dat je in zo'n situatie met geen enkel paard/pony te vroeg evacueerd!!! in dit geval stond daar natuurlijk voor miljoenen in die boxen, maar altijd beter te vroeg als te laat....toch? overigens, om wat voor paard het ook gaat, van 1000euro of voor 100.000euro, bij zo'n storm vind ik het een zeer verstandige keuze geweest!!!

wel een leuk idee van die wei trouwens Haha!

gr leonie

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:47

Wat een paniek moet dat zijn geweest!

Gelukkig maar dat de organisatie bijtijds is begonnen met de evacuatie.

Je moet er toch niet aan denken dat de tent de lucht in was gegaan, verschrikkelijk gewoon...... Huilen

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 12:36

De wei het veiligt? haha jij hebt echt geen idee hoe zo'n concours eruit ziet volgens mij Knipoog