Eventers uit startblokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Eventers uit startblokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 10:38

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1904&menuid=1
www.dehoefslag.nl

De eventers hebben afgelopen winter niet stil gezeten. Met het oog op de Olympische Spelen gaat het internationale wedstrijdseizoen in volle vaart van start. Madeleine Brugman begon uitstekend in Portugal. Ze werd met Sundancer zesde in de CIC2*.

In Barroca d’Alva werd opgewarmd met een niet al te zware CIC (1* en 2*). De komende dagen staan zwaardere rubrieken geprogrammeerd. Dan zijn de FEI-kwalificaties en felbegeerde punten voor de wereldranglijst te verdienen.

De CIC2* was met bijna tachtig combinaties sterk bezet. Andrew Hoy won met Peaceful Consort en werd derde met Grand Joca. Madeleine Brugman hoefde met Sundancer maar weinig toe te geven op haar trainer. ‘Ik heb het geweldig naar mijn zin bij de Hoy’s in Engeland. Het is zo leerzaam. Ik zou daar wel altijd willen blijven. Dat zou echter niet zo leuk voor mijn vader zijn.

Met de drie paarden hoopt de amazone ‘als het qua planning kan’ komend weekend in de CCI*3 te starten. Opmerkelijk op de startlijst: Andrew Hoy als mede-eigenaar van Sundancer en Marengo. ‘Ze zijn in Hongkong erg moeilijk met pasjes. Tijdens het test-event mocht Bettina Hoy mij niet helpen in de laatste fase voor mijn start. Stel dat ik in Hongkong mag rijden en Andrew start om een of andere reden niet, dan kan hij me toch helpen’, legt Madeleine uit.

Huub van der Mark debuteerde met Exquis Yeomans Point. Zijn eerste cross - direct in de CIC2* - met dit ervaren paard reed hij rustig foutloos rond. Tim Lips keek met gemengde gevoelens op de wedstrijd terug. Met Van Schijndels Owaola werd hij sterk zeventiende. Troef Blom’s Oncarlos verknalde de dressuurproef.