Hee wat grappig, Henk Hietbrink ken ik. Lautje heeft op zijn manege leren rijden. En Goor ken ik ook, dat ligt naast Rijssen. Ben er alleen nog nooit op de paardenmarkt geweest, wel in Enter (tussen Rijssen en Goor). Ik wist niet dat Henk daar zijn paarden vandaan haalde, zo kom je via Bokt nog eens wat te weten. 
On topic: ik denk dat manegehouders veel makkelijker een paard op de markt kopen dan dat een particulier dat doet. Als een paard achteraf niet blijkt te voldoen aan de eisen van de manegehouder (te druk, te sloom of zelfs met verborgen gebreken), dan vliegt het paard er ook even makkelijk weer uit. Een particulier wil toch vaak graag wat meer zekerheid in de vorm van een testritje en evt. een keuring. Wat niet wegneemt dat je op de markt best leuke paarden kunt tegenkomen. Ik ken verschillende enduranceruiters (op hoog niveau) wiens paarden van de markt komen. Eentje daarvan is Roos (La Vie en Rose), het NRPS-je van Yvonne van de Velde, die samen al 10 x een 160 km-rit hebben volbracht en ook zijn gestart in Jerez.
Zelf zou ik het overigens niet zo snel doen, misschien een veulen nog wel omdat daar weinig aan te keuren valt en de prijzen ook niet zo hoog liggen, maar voor een rijpaard onderneem ik liever iets meer moeite met iets minder risico op teleurstelling (hoewel je dat laatste natuurlijk nooit uitsluit).