Zes NRPS hengsten geslaagd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Zes NRPS hengsten geslaagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 20:58

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1883
dehoefslag.nl

Zes NRPS-hengsten hebben van 18 tot 20 februari het verrichtingsexamen met goed resultaat afgerond. Het gaat om twee D-pony’s Djamaï du Bois (Danny Boy x Eduard) en Parino B (Power Boy x Valentino) en drie springgefokte rijpaardhengsten Cees (Casantos x Livingstone), Carpe Diem (Casco x Lancelot), Zento (Quasimodo x Caletto II) en Centolys (Cento x Lys de Darmen). De vijfjarige Carpe Diem kreeg een ZG voor de galop, parcoursspringen en techniek. Voor vermogen en afdruk kwam tweemaal de G op papier te staan. In de routine die de vijfjarige Carpe Diem al aan de dag legde, was het jaar leeftijdsverschil met Cees te merken. Cees wordt in april pas vier. Hij heeft zich goed laten zien met driemaal G voor de basisgangen. Voor parcoursspringen en techniek, vermogen en afdruk kreeg hij een G evenals voor de algemene indruk. De zeventienjarige Parino B komt uit Duitsland en heeft daar op Lichte Tour niveau dressuur gelopen tussen de paarden. Het is een fijne, keiharde ponyhengst die zich in alle opzichten goed liet zien. Onder andere voor de drie basisgangen en algemene indruk kreeg hij een G. De vijfjarige Djamaï du Bois heeft een Duitse vader, maar is in Nederland gefokt. Hij lijkt nog wat meer tijd nodig te hebben en kreeg nu alleen een G voor de rijproef en het stalgedrag, de andere onderdelen waren voldoende; het parcoursspringen werd beoordeeld als matig. De vierjarige Zento en de zesjarige Centolys hoefden alleen drie dagen op stal te staan ter observatie van het stalgedrag en kregen daarvoor een G. Zij hebben hun verrichtingsonderzoek al ergens anders doorlopen.

LadyLuna

Re: Vijf NRPS hengsten geslaagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:26

Parino B is een E-pony Clown
Maar leuk hoor!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:33

die djamai du bois is toch van marolein88 hier op bokt?

gefeliciteerd in ieder geval ( alle eigenaren )

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 22:53

Ik tel er 6.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 00:09

janderegelaa schreef:
Ik tel er 6.

Ja, hier nog een. Ik vroeg me al af of het aan het late tijdstip lag dat ik er meer dan 5 telde Nagelbijten / Gniffelen .

Lucifer123

Re: Zes NRPS hengsten geslaagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:32

De vader van Djamai du Bois is Danny Gold, niet Danny Boy.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 10:41

Gelukkig, want Juul is drachtig van Djamai. Ben erg benieuwd wat er uit komt maar lopen zal het veulen waarschijnlijk wel kunnen.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 17:49

DendroFleur schreef:
Gelukkig, want Juul is drachtig van Djamai. Ben erg benieuwd wat er uit komt maar lopen zal het veulen waarschijnlijk wel kunnen.

Ben ook benieuwd want ik heb er nog geen veulen van gezien, dit is toch zijn 2e dekseizoen of ben ik nou abuis? Verrichtingen worden toch aan het einde van het 3e jaar gereden ....
Wanneer verwacht je het veulentje ?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 22:45

Komt pas half juli. We waren een beetje laat, gelukkig pakte het wel in 1x.