Geen extra politie te paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Geen extra politie te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 09:01

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/de ... -paard.ece
brabantsdagblad.nl

De door de gemeente gewenste extra inzet van politiepaarden in het weekeinde in het Bossche centrum is voorlopig van de baan.

Volgens burgemeester Ton Rombouts is het te kostbaar.

Rombouts wijst erop dat het jaarlijks tussen de 360.000 en 496.000 euro kost om elke week politiepaarden op vrijdag en zaterdag in te zetten. De kosten om paarden vast op zaterdag te gebruiken, bedragen 217.000 tot 300.000 euro. De politie zet de paarden nu ongeregeld in op donderdag, vrijdag of zaterdag.

De burgemeester zegt lang te hebben geprobeerd om de kosten naar beneden te brengen, maar vindt dat ze 'buitenproportioneel hoog blijven'. Ook als andere gemeenten in de politieregio bereid zouden zijn om de helft te betalen, dan zou Den Bosch voor een zes jaar durend contract jaarlijks een ton moeten betalen om elke zaterdag paarden op pad te sturen.

Rombouts heeft de politie gevraagd om wel zo vaak mogelijk politiepaarden in het weekeinde in te zetten. Ook wijst hij er op dat er vorig jaar in het weekeinde in Den Bosch minder geweldsincidenten zijn geregistreerd.

arno8

Re: Geen extra politie te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 21:36

Huh? Een ton per jaar om op de zaterdag wat mannetjes te paard in Den Bosch te hebben? Voor de helft van het geld wil ik ook wel iedere zaterdag in een stoer pakje op mijn paard door Den Bosch huppelen hoor.

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:07

Maar meer/vaker paarden inzetten, betekent ook dat er meer paarden moeten zijn. Die leven ook niet van lucht...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 08:39

En wat denk je dat de scholing/training van een politiepaard kost?
Ik kan ook met met mijn paard komen maar of het daar veilig van wordt? Haha!

amnesia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 15:07

haha..nou mijjn paardje is er zeer geschikt voor!! die schrikt werkelijk NERGENS voor!!!!
zwepen, traktoren...veel mensen...pats op de kont...egt niet normaal!!!
af en toe zelfs vervelend! want met longeren hoef je de zweep er niet bij te hebben...geeft ie toch niks om als ie een tikje krijgt...grotere tik is ook nier erg bij hemm..wat is dat toch...naja.conclusie..hij zou geschikt zijn als politie paard:P