Vierspan paarden slaat op hol en slaat om in Zandvoort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vierspan paarden slaat op hol en slaat om in Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 21:25

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/69188
blikopnieuws.nl

De politie kreeg maandag 11 februari rond 15.30 uur een melding dat een span van vier paarden op hol was geslagen en in de Keesomstraat was omgeslagen. Een 53-jarige Zandvoorter was met zijn koets en paarden een ritje gaan maken. Hij had een stuurfout gemaakt waardoor de koets was omgeslagen. Hijzelf en een 15-jarig meisje uit Zandvoort dat was meegereden vielen van de koets af.

De paarden waren in paniek geraakt en op hol geslagen. In de Keesomstraat kwam het geheel tot stilstand. Eén van de paarden lag onder de koets. Omstanders hebben de koets van het paard getild waardoor een hond die met zijn lijn aan de koets vastzat werd opgehangen.

De hond is door een politieman uit zijn zeer benarde positie bevrijd. Twee van de paarden zijn licht gewond geraakt. De eigenaar van de koets had zijn schouder uit de kom en de nodige kneuzingen opgelopen.

Alabaster

Re: Vierspan paarden slaat op hol in Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:32

He gatsie. Dat is bij ons in de buurt gebeurd , wat erg voor die paarden en die hond ach echt vreselijk.

frisiangirl

Re: Vierspan paarden slaat op hol en slaat om in Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:33

Jeetje, wat erg zeg! Men zelf ook wel eens maar heb gelukkig zoiets nog niet meegemaakt!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:41

Man, dat is bizar. Hoe komt die hond daar? Die zal toch niet vastgebonden op de kar hebben gezeten? Hopelijk houdt niemand er iets aan over.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:41

Jeetje zeg, wat erg.

Wat gaat het vaak fout tegenwoordig zeg Verward

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:45

Wat erg, hoe is de hond er aan toe?

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 21:51

Girlgamer schreef:
Hoe komt die hond daar? Die zal toch niet vastgebonden op de kar hebben gezeten?

Denk het wel, als mijn hondje mee gaat op de kar sla ik ook altijd de riem door de spijlen van de wagen, maar bij dit bericht ga ik daar de volgende keer even over nadenken.

Wat een ontzettend naar ongeluk, wat een ellende moet dat zijn geweest zeg, je hoort steeds meer van dit soort berichten.

Hoop dat de paarden en de betrokkenen er gauw weer helemaal bovenop komen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:20

Dit is als menner je ergste nachtmerrie, gelukkig is het relatief goed afgelopen.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:21

Wat ik me al een tijdje afvraag is gebeurd het nou vaker of wordt het alleen vaker bericht? Of is het een combinatie van?

Maar altijd verschrikkelijk om te horen. Gelukkig valt in de meeste gevallen de lichamelijke schade nog mee.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:23

Judje schreef:
Wat ik me al een tijdje afvraag is gebeurd het nou vaker of wordt het alleen vaker bericht? Of is het een combinatie van?

Maar altijd verschrikkelijk om te horen. Gelukkig valt in de meeste gevallen de lichamelijke schade nog mee.

Mennen wordt populairder denk ik, dus meer menners/aanspanningen dus meer kans op ongelukken. Ook zullen niet alle menners even kundig/ervaren zijn waardoor de kans op ongelukken ook weer toeneemt. Tevens zijn niet alle andere verkeersgebruikers even paardvriendelijk dus ook weer een grotere kans op ongelukken. Denk ook dat het meer in het nieuws komt tegenwoordig.

MenFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 22:38

Ja idd, de andere 1000x dat het goed gaat lees je hier natuurlijk niet..

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 03:05

Silence schreef:
Jeetje zeg, wat erg.

Wat gaat het vaak fout tegenwoordig zeg Verward

Met alle respect, maar ik vind niet dat je dat zomaar kan zeggen. Je kunt hooguit concluderen dat de nieuwsberichtgeving op bokt tegenwoordig steeds meer bericht over dit soort ongevallen waarbij aanspanningen betrokken zijn.

Ook is het naar mijn idee welbekend dat als er met een aanspanning iets mis gaat, het ook góed mis gaat in de meeste gevallen. Door iets 'onbenulligs' als een simpel stuurfoutje, wat nu eenmaal kan gebeuren, ontstaat er in sommige gevallen een redelijk heftig ongeluk. Nu wil ik niet beweren dat ruiters minder 'gevaar' lopen, maar ik durf wel te stellen dat er per dag wel tientallen, zoniet honderden mensen van hun paard af kukelen, dit lezen wij ook niet allemaal op bokt, hooguit de wat meer ernstige gevallen. Als een aangespannen paard op hol slaat oid, en al hélemaal in het verkeer, dan is het risico op ongevallen een stuk groter. Ook met het rijden ohz. kan er flink wat fout gaan (getuige de diverse nieuwsberichten op bokt), maar het risico op een ongeval met aanspanningen is toch wel degelijk iets groter naar mijn idee.
Een goede ruiter is vaak toch wel redelijk in staat om een op hol geslagen paard nog enigzins in bedwang te houden, terwijl de menners het met veel minder moeten doen, en dat gaat nu eenmaal wel eens mis.

Vat dit niet als een 'aanval' op hoor, maar ik wilde dit toch even kwijt. Lachen

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:31

Een paard wat voor de koets op hol slaat, loopt net zolang tot alles achter zich weg is. Daar is gewoon niks aan te houden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 00:30

SANEX schreef:
Denk het wel, als mijn hondje mee gaat op de kar sla ik ook altijd de riem door de spijlen van de wagen, maar bij dit bericht ga ik daar de volgende keer even over nadenken.

Ik hoop dat het niet alleen bij nadenken blijft Knipoog Wat een naar ongeluk idd.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 00:38

Als "beginnend" menner, vind ik het echt maar eng die berichten, maar idd gebeurt er ook genoeg onder het zadel etc.
Hopelijk gaat het goed met de mensen, paarden én de hond...

Cobie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 14:37

Wat een naar ongeluk, maar wat een "geluk" dat er geen ergere verwondingen zijn gebeurt zeg. het had allemaal nog veel erger kunnen aflopen.........