Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pre schreef:ik vind dit weer zon typisch geval waaraan je hier in nederland bar weinig aan de dierenbescherming hebt.
ja ze krijgen genoeg eten, maar de manier waarop ze worden gehouden is te triest voor woorden, als je je geen goede plek voor je dieren kunt veroorloven dan zou je geen diern mogen houden!
ze wacten nu net zolang tot het voor een van de dieren te laat is en zich verwond of erger!
typisch nederland!
arno8 schreef:Okee, het is een puinhoop en zelf zou ik mijn weiland ook niet zo willen laten. Maar de AID (is trouwens niet dierenbescherming, maar iets van het ministerie van Landbouw) is hier schandalig bezig.
De eigenaar houdt zich simpelweg aan de weg. Punt. Als er iets mis is met de wet, moeten ze de wet maar aanpassen. Maar nu gaat de AID hem in de krant alsnog afkraken. Dat is net zoiets als dat je netjes 50 door een woonwijk rijdt, maar een agent besluit dat het toch niet goed is en de volgende dag staat er met grote letters in de krant dat jij (naam en toenaam) als een doldwaze door het dorp hebt geraced en dat er nog net geen kinderen dood zijn gereden.
Dat kan gewoon niet.
Daarbij hebben die paarden het vele malen beter dan paarden die heel de dag in een box staan. Ik lees dat ze droog kunnen staan en voldoende voer krijgen.
Dat er puin ligt, betekent echt niet dat die paarden daar meteen over struikelen en een pijnlijke dood sterven. Dat soort ongelukken gebeuren vooral met paarden die nooit buiten komen en niks gewend zijn.
Het ED is hier ook slecht te werk gegaan, ze hebben die man niet eens om een weerwoord gevraagd. Als ik hem was, zou ik het ED voor de Raad voor de Journalistiek slepen (kost niks) en een rechtszaak wegens laster tegen de AID beginnen.
pre schreef:paarden en al het andere vee kunnen goed tegen regen, maar een plekje om op te kunnen drogen vinden ze alemaal fijn en zou een boel huid problemen endergelijke voorkomen
runningkawa schreef:Een schuilstal is idd niet wettelijk verplicht, veel erger bijna nergens laat de gemeente het toe. Ook al wil je dat zelf wel.
amondi schreef:Het zijn zeker zeepaarden?