Donderdagochtend om 05.41 uur is op de Wemeldingse Zandweg een paard aangereden door een personenauto.Het paard had, door de aanrijding, zeer ernstig letsel opgelopen aan een achterbeen en was niet meer te redden.
Een dierenarts heeft het paard ter plekke in laten slapen.
Het dier is vermoedelijk losgebroken uit een wei. De personenauto, bestuurd door een 41-jarige man uit Kapelle, is totall-loss.
Kop van dit bericht: "Auto total-loss na aanrijding met paard", dan lees ik daarna dat het paard het niet heeft overleefd. Wie bedenkt deze kop? Dat moet iemand zijn die het belangrijker vindt dat er een auto total-loss is, dan dat er een paard omkomt bij een ongeluk. De kop moet zijn: "Paard dood na ongeluk met auto" . Dat is voor ons bokkers ( ik denk dat ik voor alle bokkers kan spreken) 100x schokkender dan dat er een auto total-loss is. Irma
Irmadehoop: dat is ook het eerste wat ik dacht toen ik het las. Een beetje boel foute titel. Het tweede wat ik dacht was: hoe hard heeft die auto gereden dan? Meestal rijden ze ook véél te hard! Héél erg voor het paard. Gelukkig is het uit z'n lijden verlost maar ik heb altijd m'n vraagtekens bij dit soort ongelukken. Laatst was er bij ons in de buurt ook een paard aangereden. Op die weg scheuren ze altijd als idioten ik denk dat in veel gevallen als de autobestuurder zich aan de snelheid houd er veel voorkomen kan worden! (natuurlijk hoeft het niet altijd de autobestuurders fout te zijn)
Het tweede wat ik dacht was: hoe hard heeft die auto gereden dan? Meestal rijden ze ook véél te hard!
Dat hoeft echt niet het geval te zijn, hoor! Mijn ouders hebben een keer een hond aangereden in de bebouwde kom. Ze reden niet te hard, maar de auto was wel total-loss. En dat was dus maar een hond....laat staan als je een paard tegen je auto krijgt. De hond had overigens helemaal niets.
je kunt je afvragen of de eigenaren van het paard de wei wel voldoende goed hebben beveiligd en of er wel genoeg te eten was en of de hiearchie in het koppel wel goed was. mijn ervaring is dat als al deze punten goed voor elkaar zijn er niet zoveel kan gebeuren als je je paarden s,nachts buiten laat. De reden waarom een paard uitbreekt is dat hij onder de afrastering door gaat grazen als hij geen eten meer heeft of als ie steeds opgejaagd word en op zijn donder krijgt van een hoger in rang staand paard. Paarden breken maar zo niet uit in een goede wei, waarom zouden ze?