Debbie McDonald met Prince op weg naar Spelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Debbie McDonald met Prince op weg naar Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 20:59

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=1837
dehoefslag.nl

Een aantal olympische kandidaten oefende tijdens de Los Angeles Winter Dressage-wedstrijden. Debbie McDonald, al vele jaren lid van het Amerikaanse dressuurteam, won er met de elfjarige Felix (v. Fabriano) van Peggy Thomas de Grand Prix. ‘Het liep goed. Ik ben van plan hem in de olympische selecties uit te brengen.’ Brentina is weer hersteld van een blessure, dus haar neem ik ook mee’, aldus McDonald. Opvallende nieuwkomer is de tienjarige Prince (Hemmingway x President). De KWPN’er wordt gereden door Stephan Peters, die onlangs zijn crack Floriano moest afstaan. Peters kreeg Prince ter beschikking van trainer en eigenaar Willy Arts. Arts: ‘Ik kocht Prince als driejarige bij Jan en Annelies Pen uit Wilbertsoord en ben hem gaan trainen. Hij werd verkocht. Ik kocht hem terug toen hij vijfenhalf was en heb hem verder getraind en met succes uitgebracht in de Lichte Tour. Francis Verbeek heeft mij daarbij geholpen. Nu heb ik Prince ter beschikking gesteld aan Stephan Peters en dat klikt heel goed.’ Peters en Prince startten in Burbank in de Grand Prix en de Spécial (70%). ‘We kregen negens voor de piaffe. Ik neem Prince zeker mee naar de olympische selecties, net als de in Nederland gefokte hengst Ravel, die Edward Gal nog heeft gereden.’

Getup

Re: Debbie McDonald met Prince op weg naar Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 18:57

Ik vroeg me al af, of de Amerikanen wat potentiele teamleden hebben en waar Brentina gebleven was.. Maar in de titel moet het dus: Felix zijn, ipv Prince...