Zeven ontsnapte shetlandpony's hebben de politie gisternacht flink bezig gehouden. Kort voor middernacht kwam de melding binnen dat een getuige de pony's op de Vissersweg in Oosterhout had zien lopen.
Daar aangekomen hadden de dieren zich al verplaatst naar de Herendam. In die straat wisten agenten de pony's op een speelterrein samen te drijven. Met hekken werd een tijdelijk verblijf gecreeërd. In de loop van de nacht zijn de dieren naar een manege in Rijen vervoerd. De eigenaar van de pony's verklaarde gisteren dat de dieren normaal in een wei aan de Vissersweg staan. Hij denkt dat vandalen het hek hebben opengezet.
ja en dat valt niet mee, om die kleine spuer snelle opdonders in het nouw te drijven. Maar waarom zetten mensen nu een hek open, kan daar echt niet bij
He dat is balen zeg. Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd! Misschien moet die eigenaar even een slot op de poort zetten? Lijkt me na dit wel handig
tja die vandalen het lijkt wel de normaalste zaak van de wereld te worden .
ik had laatst al een toppic geopend waarin onze shets over straat liepen . hier was de heining kapot geknipt . mensen die dit doen hebben echt geen idee van wat ze doen en wat er kan gebeuren .
gelukkig zijn ook hier verder geen ongelukken gebeurd .
Lontje
Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!
Wij hebben helaas ook al een paar keer mee mogen maken dat vandalen de hekken los zetten, en ons grut dus over de weg zwierf. Sindsdien hebben we er sloten op...
Mooi opgelost trouwens door de politie, ik hoor ook wel eens wat onhandiger verhalen..
Dat is bij onz ook gebeurt, we hadden een kettign bij een hek, en we kwamen daar 's avonds en de pony's waren weg, het hek stond open en de ketting was doorgekipt, gelukkig waren ze naar onze kennisen gelopen die naast de wei stonden, maar het had ook anders kunnen aflopen,